Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2,0 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 2,0 öljyvuoto

    Tarvis apua auto audi 80 vm 95 avant 2.0 vuotaa öljyä katin päälle ja haisee,tulee jostakin ylhäältä ei näe, voisko olla vaihteen siirtäjän stefa tai liikaa öljyä laatikossa, vai tuleeko moottorista ? auto juuri ostettu autolla ajettu 200tkm

  • #2
    Voi olla vaihteensiirtäjän stefa, mutta vaihtoehtoja riittää... Omassa on samaa murhetta, joten tässä omia kokemuksia:

    - En ole vielä saanut paikallistettua sen paremmin; moottorista kuitenkin lähtöisin, kun hukkaa öljyä.

    - Teetin kytkinrempan lähinnä kampuran takapään stefan vaihdon vuoksi (vauhtipyörän kurkistusreiän ympärys oli kostea öljystä) -> auttoi osittain.

    - Vielä paremmin alkoi pysymään litkut koneessa kun vaihdoin 5W50 puolisynteettiseen.

    - Venakopan tiivisteen vaihdoin viikonloppuna, ei vielä osaa sanoa paljonko auttoi. Näkyi tosin olevan jo aiemminkin vaihdettu, veikkaan että samasta syystä.

    Niitä muuten on sekä korkki- että kumitiivisteitä, ja tuntuvat jakavan mielipiteitä - täällä kuullut kumitiivistettä kehuttavan, mutta varasaliikkeen hemmon mukaan korjaamon kokemukset päinvastaisia. Mene tiedä, korkki(seos)tiivisteen laitoin.

    Comment


    • #3
      ABK caravellessa ei korkkitiivari pitänyt ns yhtään. Siinä on kyllä vähän tavallista enemmän konekin vinossa, joten tietysti herkempi vuotamaankin. Kumitiivarin kanssa ei ole ollut ongelmia.

      Pinnapultit taisi olla eri riippuen kumpi tiiviste ollut alkujaan. Reinziläisen kumitiivisteen mukana taisi tulla jopa pinnapultitkin.

      Comment


      • #4
        Minulla vuoti RiSassa öljykello. Kustannus 6 euroa ja työtä pari tuntia. Loppuivat tuoksut:D

        Comment


        • #5
          Öljykello, tai paremmin öljynpaineanturi, vuosi myös mulla A8:ssa. Kulutustavaraa kun kerran löytyy ripakopallinen merkkiliikkeen hyllystä.

          Comment


          • #6
            Korkkitiivisteen kohdalla riskiä lisää se, että ne etu- ja takapään "kaaret" on erillisiä (luonnollisesti) kumipalikoita, eli saumakohtia tulee ja asennus on vaativampi... Hiukan epäkiitollinen rakenne.

            Tuon öljykellon vuotaminen olis ABK:ssa aika helppo nähdä, on sen verran tyrkyllä. Eikä välttämättä valuis katin päälle. (OT: riippuu tietysti siitä, missä katti on...)

            Comment


            • #7
              Vaihteensiirtäjän stefa vuotaa suoraan katinpäälle ja haisee. Sefa ostettu onkohan iso työ vaihtaa ?

              Comment


              • #8
                Oma b4 on menossa katin, lambdan, ylävesiletkun kiinnikkeen ja raidetangonpään vaihtoon, samalla vaihtuu vuotava vaihteensiirron stefa.
                Katin irrottamalla voi vaihtaa, tarkempaa tietoa ei ole.

                Comment

                Working...