Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pientä hytkymistä kylmällä koneella (B8.5 TFSI)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Pientä hytkymistä kylmällä koneella (B8.5 TFSI)

Tekee pientä ja lievää, juuri havaittavaa hytkähtelyä tyhjäkäynnillä moottorin ollessa kylmä "ryypyn" ollessa päällä. Lämpimänä käy nätisti. Ylimääräisiä ääniä ei kuulu, eikä rpm mittari reagoi noihin hytkymisiin. Vikakoodeja ei anna. Ideoita aiheuttajasta? Mitä paikkoja kannattaisi mahdollisesti logitella?

B8 fl 1.8 tfsi

Mulla tekee B8 2.0TFSI samaa juurikin kylmänä, kun tyhjäkäyntikierrokset on sen 1100. Sitten kun kierrokset hetken käymisen jälkeen putoaa sinne alle tonniin niin tuo hytkyminen loppuu. On tehnyt tuota niin kauan kuin auto on minulla vuoden ollut ja olen pitänyt ominaisuutena, toivottavasti onkin sitä.

Comment

Hieman epätasainen käynti kylmästartin jälkeen kattilämmityksen ollessa päällä on ominaisuus. Pitäisi käydä tasaisesti kun kierrokset on tippuneet normaaliin.

Comment

Lainattu toisen foorumin vastauksesta samaan kysymykseen minkä sinne itse esitin:

Se on ominaisuus.

Nämä konsernin bensakoneet tekevät käynnistyksen jälkeisen lämmityskäytön jolla kai pyritään saamaan katalysaattori toimintalämpöiseksi mahdollisimman nopeasti. Sen kesto on joitakin kymmeniä sekunteja ja sen aikana moottori käy epätasaisesti ja korkeammilla tyhjäkäyntikierroksilla. Myös vaihtelevaa nykimistä on tiedossa jos tuon aikana lähtee jo ajamaan.

Aina tuota lämmityskäyttöä ei tehdä, se riippuu moottorin lämpötilasta, ilman lämpötilasta ja varmaan muistakin muuttujista.

Ole siis huoleti.

Comment

Huojentavaa kuulla, ettei ole mikään hazardi juttu. Suuret kiitokset!

Comment

Oliskos ideoita samaan vaivaan kun sitä tapahtuu välillä myös lämpimällä koneella. Vikakoodit luettu, eikä mitään. Kierroslukumittari ei tosiaan heilu yhtään mutta selvästi tuntee että auto hytkyy/vatkaa. Yleensä se tapahtuu kun on vähän aikaa seisonut esim. liikennevaloissa.

Comment

Working...
            X