Tervehdys foorumilaisille. Alussa lyhyt selitys, kiireiset voi skipata suoraan toiseksi viimeiseen kappaleeseen, jossa varsinainen ongelma.
Tuli parisen viikkoa sitten ostettu opiskelijan ensiautoksi '01 A4 1.8t vajakki, myyjän mukaan BSR:n softaama, joskaan tästä ei mitään paperisia todisteita. Ostettaessa oli jo tiedossa muutamia vikoja, joiden avuilla vähän tingittyä ja toisekseen varusteet yksilössä on varsin kivat (Xenon plus, sporttijakkarat, Navigation Plus, Boset...). Kannettava unohtui tuolloin kotiin, joten jouduttiin lauantaina lukemaan ostaessa vikakoodit vain Motomaatilla, joka yllätys yllätys näytti nollaa...
Noin tuhannen kilometrin ajon jälkeen luin koodit:
1) 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83)
P1290 - 35-10 - Signal too Small - Intermittent
2) 17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
--> Työn alla, tilasin uuden MAF, PVC, alipaineletkuja, pitää varmaan evap uusia kun ei nakuttele...
3) 16717 Knock sensor 2 G66
--> nollattu, ei ole uusinut
4) 17088/P0704 - Clutch Pedal Position Switch (F36): Circuit Malfunction
--> ei ole uusinut, vakkari toimii normaalisti
Ongelmana siis, että lämpömittari ei toimi. Vaihdoin sekä alemman että ylemmän jäähdytysnesteen lämpötila-anturin uusiksi OEM ja ilmasin huolella jäähdytysjärjestelmän. Lämpömittari toimi tämän jälkeen eikä vikakoodi uusinut. Nyt parin viikon päästä jälleen lämpömittari ei taaskaan toimi. Tuleeko mittarin lukema ylemmältä vai alemmalta anturilta, foorumeilta löytyy vähän ristiriitaista tietoa? Veljen kanssa VCDS:llä seurailtiin group 1:stä anturirempan jälkeen koneen lämpöjä +20c keleillä, pyörivät maantiellä 90-101c välillä, kun pysähdyttiin paikoilleen tai vauhti hidastui niin nousi sataan, jonka jälkeen vaikutti, että termari aukeaa ja lämpö tippui reiluun 90c. Keväällä tuohon on tehty jakopää ja uusi vesipumppu, käväisi mielessä, että eihän tarvikepumpun siivet ole jo antautuneet? Toisaalta vedätyksessä lämmöt ennemmin laskee kuin nousee. Voiko termari selittää tämän, netti väittää että AVJ OEM termari olisi 100c, mikä kuulostaa vähän korkealta? Voiko kyseessä olla mittaristovika, vai lämpötila-anturi edelleen? Kuinka jatkaa?
Vikakoodeja en tällä hetkellä pysty lukemaan, koska oman kannettava VCDS lite ei suostu toimimaan Ebayn halppiskaapelin kanssa.
Tuli parisen viikkoa sitten ostettu opiskelijan ensiautoksi '01 A4 1.8t vajakki, myyjän mukaan BSR:n softaama, joskaan tästä ei mitään paperisia todisteita. Ostettaessa oli jo tiedossa muutamia vikoja, joiden avuilla vähän tingittyä ja toisekseen varusteet yksilössä on varsin kivat (Xenon plus, sporttijakkarat, Navigation Plus, Boset...). Kannettava unohtui tuolloin kotiin, joten jouduttiin lauantaina lukemaan ostaessa vikakoodit vain Motomaatilla, joka yllätys yllätys näytti nollaa...
Noin tuhannen kilometrin ajon jälkeen luin koodit:
1) 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83)
P1290 - 35-10 - Signal too Small - Intermittent
2) 17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
--> Työn alla, tilasin uuden MAF, PVC, alipaineletkuja, pitää varmaan evap uusia kun ei nakuttele...
3) 16717 Knock sensor 2 G66
--> nollattu, ei ole uusinut
4) 17088/P0704 - Clutch Pedal Position Switch (F36): Circuit Malfunction
--> ei ole uusinut, vakkari toimii normaalisti
Ongelmana siis, että lämpömittari ei toimi. Vaihdoin sekä alemman että ylemmän jäähdytysnesteen lämpötila-anturin uusiksi OEM ja ilmasin huolella jäähdytysjärjestelmän. Lämpömittari toimi tämän jälkeen eikä vikakoodi uusinut. Nyt parin viikon päästä jälleen lämpömittari ei taaskaan toimi. Tuleeko mittarin lukema ylemmältä vai alemmalta anturilta, foorumeilta löytyy vähän ristiriitaista tietoa? Veljen kanssa VCDS:llä seurailtiin group 1:stä anturirempan jälkeen koneen lämpöjä +20c keleillä, pyörivät maantiellä 90-101c välillä, kun pysähdyttiin paikoilleen tai vauhti hidastui niin nousi sataan, jonka jälkeen vaikutti, että termari aukeaa ja lämpö tippui reiluun 90c. Keväällä tuohon on tehty jakopää ja uusi vesipumppu, käväisi mielessä, että eihän tarvikepumpun siivet ole jo antautuneet? Toisaalta vedätyksessä lämmöt ennemmin laskee kuin nousee. Voiko termari selittää tämän, netti väittää että AVJ OEM termari olisi 100c, mikä kuulostaa vähän korkealta? Voiko kyseessä olla mittaristovika, vai lämpötila-anturi edelleen? Kuinka jatkaa?
Vikakoodeja en tällä hetkellä pysty lukemaan, koska oman kannettava VCDS lite ei suostu toimimaan Ebayn halppiskaapelin kanssa.
Comment