Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 b3 kaasuttimen kakkoskurkku toimimaan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 b3 kaasuttimen kakkoskurkku toimimaan.

    Hei,

    tuossa keihinin kaasuttimessa on alipainetoiminen kakkoskurkku, ja tarvitsisin sille vertaistukea.

    ongelma:

    - kakkoskurkun läppä ei käänny tarpeeksi herkästi jos laitan vieressä olevaan ylempään alipainelähtöön -> tuntuu että puolet hevosista on kadoksissa, varsinkin korkeilla kierroksilla täysin hengetön. Ei jaksa kiertää sinne asti missä alipainetta löytyisi tarpeeksi avaamaan läppä. Ilmeisesti sieltä tulee alipainetta vasta kun on kunnolla pöhinää ja ilmansuodatin alkaa ahdistaa.
    - jos laitan alempaan lähtöön, niin sitten tulee ilmeisesti alipaine kokoajan, ja se läppä jää kantamaan ehkä millin tyhjäkäynnilläkin jolloin vetää liikaa ilmaa kakkoskurkun kautta, sekä ilmeisesti myös ylim. bensaa pääsee samalla...

    Ideoita, mitä tehdä?

    Käytettyjä samanlaisia kaasuttimia on tosi huonosti tarjolla, tai niiden kunnosta ei tiedä...

  • #2
    Täysi alipaine kokoajan kakkoskurkun kellolle ja mekaanista "rajoitinta" säätämällä läppä täysin kiinni osakaasulla. Mekaaninen "rajoitin" antaa tilaa läpälle kun kaasua painetaan syvemmälle.

    Comment


    • #3
      Eli mistäs tuollanen rajotin sitte sitten löytyy? Tarkoitatko kaasuvipua? Sitä ei pysty ainakaan tuossa mielessä säätämään...

      Ongelma hahmoteltuna kuvaan:

      Comment


      • #4
        Ei pysty säätämään ruuvilla vaan osien kuluminen täytyy kompensoida "voimalla", taivuttamalla tai lisäämällä materiaalia, suosittelen jälkimmäistä. Tuohon kakkoskurkun akselin vivun päähän "laakeriin", hieman lisää materiaalia siten että sulkeutuu kunnolla.

        Comment


        • #5
          Joo. Kiitos neuvoista. B3 on nyt kulkenut äkäisemmin kuin varmaan uutenakaan kulki :D, mutta uutena ominaisuutena nytkähtää/epäröi aika tavalla, eli veto katkeaa, jos kaasun painaa nopeasti pohjaan moottorijarrutukselta. Siis vain tosiaan nopeasti painaessa.

          Pieni vaiva, mutta jos tohon keksisi syyn vielä. Ainakin se hässäkkä joka ruiskauttaa lorauksen bensaa kun pedaali painetaan pohjaan, toimi ainakin tuossa kesällä vielä ihan hyvin...

          Kaikki tiivisteet on tullu katottua ja äskettäin uusin vielä kumilaipan, joka oli halkeillut.

          Tyhjäkäyntiseos on säädetty niin että ensin rikkaalle, kunnes siitä niin kauan laihemmalle päin niin että häkä on lähes ~0%.

          Comment


          • #6
            Liian laiha seos, tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle niin palautuu nopeammin moottorijarrulta kierroksille kaasua painettaessa. Ko moottorissa sopiva häkäarvo n. 3% eli ylärajalla mennään.

            Comment

            Working...
            X