Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ89 k-jetronic ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ89 k-jetronic ei starttaa

    auto seisonut pari viikkoa, ja nyt ei starttaa. kipinä tulee mutta bensa ei tule suuttimista. mikä vois olla? itse veikkaan paineen tasaajaa/säädintä. mutta millä tuon toimivuuden vois testata? koitin purkaa ja putsata mutta ei auttanut. paine tulee ainakin määräjakajalle asti. voisko vika olla siinä?

    #2
    Teeppä aluksi testi että pakkosyötät sulaketaululta polttoainepumppua ja nostat sitä määräjakajan läppää ylöspäin ( kumilörttö pitää olla pois paikaltaan ). Vielä parempi jos saat joka suuttimen tuupattua lasipulloon, niin näet samalla vähän sumukuviotakin.

    Läpän liike pitäisi olla tasainen kauttaaltaan, eikä saa jumittaa poislukien ääriasennot. Määräjakajan lautasen pitää olla kartion keskellä, ei saa kanittaa kartioon kiinni, 0,1mm rakotulkilla saat säädettyä sen kohdalleen.

    Ohjauspaineensäädin ei yksistään pysty estämään bensantuloa. Veikkaan että määräjakajalle ei synny moottorin pyöriessä ilmavirtaa, joten läppäkään ei nouse ylös, vetää jostain ilmaa ohi niin paljon että läpän viisari ei värähdä. Näin on ollut tähänastisissa K-Jetin ei-sähköisissä käynnistämättömyysongelmissa.

    Comment


      #3
      Kokeile myös vetää oma piuha pumpulle. Mulla teki ykkös gti sitä että painetta oli määränjakajalla mutta ei tarpeeksi. Kun kaikki voltit meni pumpulle niin alkoi suuttimetkin aukeamaan.

      Comment


        #4
        tuota ilmaläppää koitin päivällä jo liikutella ja se pelas hyvin, eli ei takerrellu reunoihin kiinni. samalla koitin pihdeillä nostaa läppää ylös, ja kaveri starttaamaan, mutta ei luvannu...pitää huomenna koitella lisää!

        Comment


          #5
          Tarkista myös että yläkuolokohan anturilta tulee singaali mulla itellä oli tossa vanhemmassa sama vika ettei käyntiin millään ja merkkihuollossa sanovat jotta määräjakaja ja vaikka mitä niin vika olikii siinä että se ei saanu tunnistettua yläkuolokohtaa. Niin se katkasee pensapumpulta virran eli
          niinsanottu turvatoimi jos vaikka ajaa metsään niin ei pumppaa jos mootori ei pyöri
          alussa kun virrat laittaa päälle niin pumppaa normaalisti mut kun starttaa niin lopettaa heti pumppaamisen mulla itellä siinä oli lentäny vaihtipyörältä se tappi huis v....... vaan sulla voi olla pelkkä kontakti häiriö kun on seissy pitkään

          Comment


            #6
            Toimiiko bensapumppu? Kuuluuko sen hurina startatessa? Itselläni oli aikoinaan samassa vehkeessä semmonen vika että pumpun johtojen liitoksen olivat niin huonot että ei ottanut aina kontaktia. Piti auton alta vähän kädellä ropeloida/kiristää johdonpäitä niin rupesi toimimaan. Ja kerran yksinkertaisesti pumpun rele teki tenän.

            Comment


              #7
              Sämpylässä (typ89) ei ole starttikehällä anturia, ellei ole "viisaampi" moottorinohjaus (Hitachi/Motronic). Bensapumpun saa pakkosyötettyä kun reletaululta oikaisee ne leveät liittimet yhteen ( tietty pumpun rele pitää ottaa pois ).

              Comment


                #8
                tänään en oo ehtiny käydä katsomassa audia. mutta bensapumppu toimii kunnolla!

                Comment


                  #9
                  Sämpylässä (typ89) ei ole starttikehällä anturia, ellei ole "viisaampi" moottorinohjaus (Hitachi/Motronic).
                  [Joo aivan oikein kun mulla oli 200 turbo vm:84 niin siinä oli RPM anturi hammaskehällä ja se YKK anturi siinä vieressä joka otti aktia siitä tapista.

                  Comment

                  Working...
                  X