Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 käynnistyy huonosti

    Moottori: 20VT. Kaikki mahdolliset perusjutut on vaihdettu. Tulpat, "johdot", anturit, suuttimet huollettu, polttoainesuodatin.
    Käynnistyy silti huonosti, saa sahata muutaman sekunnin ennenkuin jaksaa vaivoin lähteä käyntiin. Bensa haisee joka kerta kun saa moottorin käymään.
    Mitään bensavuotojakaan ei ilmene. Lähtee kyllä normaalisti käyntiin kun kone on sammuksissa lämpimänä n.1min. Jos seisoo 10min. niin sama vika esiintyy taas.
    Moottori vakio kuin myös ecu ja jakokin tarkistettu.
    Olisiko mitään ideoita?
    Viimeksi muokannut mikaks; 14.8.2017, 10:53. Perustelu: Lisäys.

  • #2
    Mitä antureita oot vaihtanu?

    Comment


    • #3
      Monivika ja kannentakainen on vaihdettu.

      Comment


      • #4
        Lähteekö ihan kylmänä käyntiin normisti, eli vaivaako vain ns. taskulämpimänä starttausta?

        Comment


        • #5
          Kylmänä saa sahata myös pitkään käynnistyäkseen. Moottorin kun sammuttaa täyslämmöissään lähtee kertalaakista kun starttaa heti uudestaan, mutta seisottuaan siitä sammuksissa n. 10min. saa taas sahata pitkään. Vikakoodejakaan ei ole minkäänlaisia.

          Comment


          • #6
            Jos ois vaivannut pelkästään lämpimänä startttausta niin bensanpaineiden karkaaminen olisi saanut minulta matalimman kertoimen.

            Comment


            • #7
              Pumpun takaisku? Onko linjassa ainetta? Sanoit tosin, että bensa haisee. Näyttääkö koneen lämmöt oikein eculla? Sen taitaa nähdä ilmastoinnin yksiköstä suoraan.

              Comment


              • #8
                Koneen lämmöt näyttää ilmastoinnin näytöltä oikealta.

                Comment


                  #9
                  Lämpöanturin näyttämä pitää tarkistaa vcds:llä tai muulla vastaavalla.

                  Ilmastoinnin näytöltä näkyy lämppärin kennon letkussa olevan anturin tieto tai korvaava laskenallinen arvo, jos ei ole anturia ollenkaan.

                  Comment


                  • #10
                    Koodeja ei tosin ole, mutta ei todista vielä mitään. Saiko anturien arvot vanhalla vaggicomilla esiin?

                    Comment


                      #11
                      Kyllä saa.

                      Comment


                      • #12
                        Miltä kanavalta näkyy kannentakainen ja multifunken arvot vag comista?

                        Comment


                          #13
                          G62 lienee 001 kanavalla. Multi anturin arvoja ei pääse lukemaan.

                          Comment


                          • #14
                            Vagcomilla tarkistettu anturi ja kunnossa on. Polttoainepumppu vaihdettiin ja vika löytyi siitä. Nyt käynnistyy kuten kuuluukin.

                            Comment


                            • #15
                              Ilo oli liian aikainen, sama vika palasi uudestaan. Käynnistyy nyt paremmin kuin vanhalla pumpulla, mutta seisottuaan pari päivää, tai yön yli saa sahata jonkin sekunnin ennenkuin lähtee käyntiin. Pari viikkoa toimi uudella pumpulla lähes täydellisesti.

                              Comment


                              • #16
                                oiskohan vika bensa paineensäätimessa (pitää liian alhaalla paineet) jos kerta uudella pumpulla toimi hetkenaikaa paremmin niin tuskin se uus pumppu tällä välillä ois menny mikskään.
                                ite varmaan vastaavassa tilanteessa vaihtaisin kokeeksi bensapumpun releen ja bensapaineensäätimen.
                                sen jälkeen hall antureita tutkailemaan jos ei korjaannu noilla.

                                Comment


                                  #17
                                  Vuotaisko pumpun takaisku ja päästää paineet pois??

                                  Comment


                                  • #18
                                    ite en jaksais uskoo että kummankin pumpun takaiskut vuotaa... mahdollista kyllä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vuotavat suuttimet aiheuttaa pitkää starttia. Tosin yleensä vähän pidemmän kuin 10min seisomisen jälkeen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Suuttimet on käynyt huollossa ja huoltajan mukaan ovat kunnossa. Tarkistettu etteivät vuoda. Paineen karkaamiseen tämä mielestäni viittaa, mutta ilmeisesti kovin harvoin säätimessä olisi vikaa. Painetestin voisi suorittaa, mutta venttiiliä näissä ei ole. Millähän konstilla testi onnistuisi?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Bensapaineen säädin päästi paineet. Nyt toiminut pari viikkoa hyvin. En tiedä onko vaikutusta, mutta auto on seisonut pitkään, viimeiset seitsemän vuotta. Itsellä ollut nyt n. vuoden käytössä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            kalvo voi hapristua. hienoa että vika löytyi. jäljillä oltiin :D

                                            Comment

                                            Working...
                                            X