Tere
Tietääkö joku mitä eroa noilla 1.9 Powerdiesel 4-motioneiden jatkona olevilla 6 vaihteisilla manuaalilaatikoilla on? Minulla on 150hp ARL moottori ja alkuperäinen vaihdelaatikko on FEK. Autona on Golf IV vm. 2002, mutta FEK vaihteisto taitaa olla käytössä myös Audi A3:ssa. Käykö FEK laatikon tilalle joku muu? Jos välitykset vähän muuttuu niin se ei minua haittaa, kunhan olis muuten kiinnityksensä ja kestävyytensä puolesta vastaava.
Saa myös tarjota FEK vaihteistoja jos on jääny kynsiin.
Autossa siis sellanen vika että auton käydessä kytkin pohjassa ei tapahdu tai kuulu mitään ihmeempää, mutta jos vaihde vapaalla nostaa kytkimen noin puoleenväliin niin alkaa kova raksutus ja säksätys vaihteiston suunnalta. Vaihteet menee paikallaan seistessä ihan hyvin päälle ja kaikki 6 pykälää löytyy. Jos laittaa ykkösen ja nostaa kytkintä niin auto lähtee liikkeelle ilman ylimääräisiä ääniä, mutta sama raklatus alkaa taas kun kytkin nousee yli puolivälin.
Tänään aloin tutkia ja purkaa autoa. Otin vetaoakselit irti, nivelet on ehjät eli ei löydy vika niveliin tai navan booreista. Laskin myös vaihteistoöljyjä vähemmäksi, mutta yhtään sieltä ei rautaa tullut. Voisiko kaksoismassa hajota noin? Kytkinlevystä boorit sileänä? Kytkinpolkimen tuntuma on hyvä ja ottaa kiinni oikeaoppisesti jo alhaalta. Kytkinsarja vaihdettu 2012.
Ideoita, veikkailuja? Lähden huomenna kuukaudeksi ulkomaille, mutta syksyllä jatketaan 8) nyt Kran Turismo!
Tietääkö joku mitä eroa noilla 1.9 Powerdiesel 4-motioneiden jatkona olevilla 6 vaihteisilla manuaalilaatikoilla on? Minulla on 150hp ARL moottori ja alkuperäinen vaihdelaatikko on FEK. Autona on Golf IV vm. 2002, mutta FEK vaihteisto taitaa olla käytössä myös Audi A3:ssa. Käykö FEK laatikon tilalle joku muu? Jos välitykset vähän muuttuu niin se ei minua haittaa, kunhan olis muuten kiinnityksensä ja kestävyytensä puolesta vastaava.
Saa myös tarjota FEK vaihteistoja jos on jääny kynsiin.
Autossa siis sellanen vika että auton käydessä kytkin pohjassa ei tapahdu tai kuulu mitään ihmeempää, mutta jos vaihde vapaalla nostaa kytkimen noin puoleenväliin niin alkaa kova raksutus ja säksätys vaihteiston suunnalta. Vaihteet menee paikallaan seistessä ihan hyvin päälle ja kaikki 6 pykälää löytyy. Jos laittaa ykkösen ja nostaa kytkintä niin auto lähtee liikkeelle ilman ylimääräisiä ääniä, mutta sama raklatus alkaa taas kun kytkin nousee yli puolivälin.
Tänään aloin tutkia ja purkaa autoa. Otin vetaoakselit irti, nivelet on ehjät eli ei löydy vika niveliin tai navan booreista. Laskin myös vaihteistoöljyjä vähemmäksi, mutta yhtään sieltä ei rautaa tullut. Voisiko kaksoismassa hajota noin? Kytkinlevystä boorit sileänä? Kytkinpolkimen tuntuma on hyvä ja ottaa kiinni oikeaoppisesti jo alhaalta. Kytkinsarja vaihdettu 2012.
Ideoita, veikkailuja? Lähden huomenna kuukaudeksi ulkomaille, mutta syksyllä jatketaan 8) nyt Kran Turismo!
Comment