Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 quattron AKU vaihteiston purkaminen ja kokoaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ89 quattron AKU vaihteiston purkaminen ja kokoaminen?

    Quattro vääntää vanhoja askeja solmuun urakalla, joten tallinperältä pitäisi kahdesta varara-askista taikoa laakeroimalla ainakin yksi ehta peli.

    Askin purku sujui kohtuullisesti siihen asti kunnes akselit olisi pitänyt nostaa pois.
    Kysymys kuuluukin, missä järjestyksessä kys. aski kannattaa purkaa ja kasata. Olisiko jollain sähköisessä muodossa jonkinlaista ohjetta?

    1. Kysymys tällä hetkellä on, kuinka saada toisioakselin tasauspyörästön puoleinen hammaspyörä pois akselilta jotta akselipakka tulee ulos kopasta vetämällä. Siinä näkyy olevan jonkinlainen kierre, voidaanko tätä käyttää ulosvetoon? Kuinka estää akselin pyöriminen?

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!

    Alunperin tuli tehdä ehjä aski tästä "synkka" vikaisesta askista, koska se on muuten hyvä(joo joo).
    Nyt näyttää että pitää purkaa tallintakaa toinenkin aski palasiksi jossa laakerivika ja laittaa siihen kaikki parhaat osat ja uudet? laakerit...

    PS. jos homma kulkee niin lähiviikoilla alkaa vimmattu laakerimetsästys, onko muuten tietoa paljonko jää hintaa laakerisarjalle oikeita kanavia käyttäen. Entä uusien synkkien hinta?

    #2
    Öö molemmat akselit nousee diffikopasta yhdessä, mutta sun pitää ensin ottaa murikka irti ja sitten sieltä paljastuu lukkorengas kytkinakselilla. Tai jotain sinnepäin :)

    Ykkösen ratas kakkosakselilla eli se pinjoniakselin "etummainen" on melkein vimppa, joka siitä irtoaa eli koko akseli pitää purkaa.

    Comment


      #3
      Eli siis tätä ratasta ei tarvitse irroittaa ensin jotta akselit nousevat kopasta ulos?

      1. Kysymys tällä hetkellä on, kuinka saada toisioakselin tasauspyörästön puoleinen hammaspyörä pois akselilta jotta akselipakka tulee ulos kopasta vetämällä. Siinä näkyy olevan jonkinlainen kierre, voidaanko tätä käyttää ulosvetoon? Kuinka estää akselin pyöriminen?


      Täytyy lähteä tänään tallille kokeilemaan uudestaan, ton lukkorenkaan otinkin jo pääakselilta pois...

      Comment


        #4
        Akselit lähtee vetämällä pois, molemmat samaan aikaan. Tosiaan kytkinakselilta lukkorengas irti ja sen jälkeen vain kytkinakselin päähän naputtamalla kytkinakseli liukuu laakerissa ja toisioakseli tulee laakereineen. Hammaspyörien irroittamiseen kannattaa hommata kunnollinen ulosvetäjä

        Comment

        Working...
        X