Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytyspuolavikako??? audi 200 turbo vm:90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sytytyspuolavikako??? audi 200 turbo vm:90

    Eli miten toi mitataan ja jos se on paska niin mitä löytyis uusi tai toimiva koska laakkoselta saa vain sen koko läppämysteerin tohon automaattiversoon. JA SE MAKSAA MALTAITA.

    #2
    Autodata kertoo seuraavaa:

    Jännitteitä pitäisi löytyä (maata vasten mitattuna) kolmesta liittimen pinnistä 0 V, 5 V sekä yksi kaasuläpän asennon mukaan vaihtuvajännitteinen. Kun olet paikallistanut tuon vaihtuvajännitteisen pinnin, pitäisi siitä löytyä arvoiksi kaasuläppä kiinni ~1V ja täysin auki ~4,5V.

    Vastusta pitäisi löytyä (johto irti, anturista mitattuna) laitimmaisista pinneistä (1&3) läppä kiinni ~3kOhm ja läppä auki ~1kOhm. Samat vastukset pitäisi olla myös pinnien 1&2 välillä.

    Keskimmäinen pinni on toki 2, mutta kummalla puolella on 1 ja kummalla 3, en osaa sanoa.

    Comment


      #3
      Kiitoksia niin se tuo heinesin kirja kans sano sillä erolla että vastuksen pitäs löytyä 1 ja 2 väliltä ja 2 ja 3 väliltä noista jännitteistä se i sanonu mitään ja kävin tossa mittaamassa niin mulla taitaa olla ongelma ton anturin kanssa kun ei mitään vastusarvoja mistään välistä et ei se ole ihme jos se on vähän hengetön kun se ei tunnista kaasuläppää ollenkaan niin se ei rikasta kun painaa kaasua.

      Comment


        #4
        Jos kerran mitä todennäköisemmin on rikki, kannattaa avata ja yrittää korjata. Ei väliä vaikka hajoisisikin lopullisesti, sillä toinen vaihtoehto olisi ostaa suoraan uusi. Jos vaikka löytyisi silmin havaittavaa vikaa.

        Comment


          #5
          Onko kukaan suolistanut tommosia . Pitääpä kokeilla suolistaa toi ja kattoo mitä se on syöny.Eihän se ainakaan huonommaksi mene NIIN muuten siihen 2 napaan tuli ihan 11.43 voltin jännite varmaankin kun tää on se ke-jetronic ja auto on vm:90 niin se on eri kun noissa uudemmissa.

          Comment


            #6
            Eipä siellä juuri muuta voi olla kuin pari säätövastusta ja kytkintä.

            Comment


              #7
              Joo otin ja purin sen asentotunnistimen ja ei siellä ole kun kaasuläppä kiinni asentotunnistin ja sitten se täyskaasutunnistin ja siellä täyskaasutunnistimessa oli vaan kylmäjuotos ja se oli irti niin juotin sen kiinni niin nyt pelaa tossa ei ole miään potenttiometriä.Siinä on vain ääriasentotunnistimet. Ja mittailu jatkuu eli mittasin ton puolan ja toisiopuolella oli semmonen vipa että kirjan mukaan vastus tulisi olla 7,7 Kohm luokkaa mutta mittaustulos oli 8,8 Kohm niin eikö se ole liikaa vai mitä mieltä olette asiasta kun oireet on että kylmänä mennään mut kun lämenee niin kaasulla ei tee v........ ja sähköpuoli on muuten uusittu ja polttoainepuoli paitsi polttoainejakaja mut kaikki anturit ja pumpu
              suodatin ja lamdaanturi on uusittu niin ei kai se vaan toi puola vittuile. kertokaa mielipiteet tai kokemukset puolavian oirehtimisesta et passasko siihen. ja tossa vahvarissa pitäs vastus olla 1 Kohm ja mittaustulos oli 1,78 Kohm

              Comment

              Working...
              X