Vaihdoin 6v-manuaali UrS4:seen etu-vetoakselien sisemmät suojakumit ja huomasin vetaria heilutellessa, että kuljettajan puoleisen vetoakselin lootan kiinnityslaipassa on reilu välys.
Eli vaihdelaatikon tasauspyörästössä kiinni oleva laippa liikkuu auton poikittaissuunnassa ainakin 2mm. Apukuskin puoleinen laippa ei liiku läheskään yhtä paljon. Laippa näyttää ETKAn mukaan olevan M8 kuusiokololla kiinni, pitää vielä tarkistaa sen kireys ottamalla kertaalleen vetari irti.
Onko tuo normaalia vai jonkun osan kuluman aiheuttamaa välystä? Laatikko ei pidä ylimääräisiä ääniä.
Eli vaihdelaatikon tasauspyörästössä kiinni oleva laippa liikkuu auton poikittaissuunnassa ainakin 2mm. Apukuskin puoleinen laippa ei liiku läheskään yhtä paljon. Laippa näyttää ETKAn mukaan olevan M8 kuusiokololla kiinni, pitää vielä tarkistaa sen kireys ottamalla kertaalleen vetari irti.
Onko tuo normaalia vai jonkun osan kuluman aiheuttamaa välystä? Laatikko ei pidä ylimääräisiä ääniä.
Comment