Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TSFI oireilee korjaamolla käynnin jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TSFI oireilee korjaamolla käynnin jälkeen

    Eli auto on A4 b7 2.0TSFI (BGB)

    Ostin auton vasta liikkeestä, viikon päästä ostosta ilmoitin myyjälle, että moottorista kuuluu käynnistäessä naputusta, ääntä alkoi kans kuulumaan välillä ajossa lähinnä jarrutuksissa. Auto vietiin myyjän ohjaamaan liikkeeseen. Siellä vaihdettiin nokaketju ja kiristäjä, säätivät sitä siellä kolmepäivää. Sain auton takaisin ajoin noin 30km ja syttyi moottorin häiriövalo moottori ei kuitenkaan enään ääntänyt startatessa, tämä ei ollut ennen remonttia syttynyt. Vikakoodi P0011 nokka-akselin asento ajoitus päättynyt - ajoitus aikaistunut.

    No auto vietiin takaisin korjaamolle. Siellä sanoivat, että jako oli puolella hampaalla pielessä. En ole kyllä koskaan kuullut puolikkaista hampaista :D

    Ajoin taas 30km ja vikavalo palaa taas. tälläkertaa vikakoodit P0011 ja P0340 Nokka-akselin asentotunnistimen A virtapiirin toimintahäiriö, sekä P000ACamshaft A (Bank 1 Intake): Positioner Slow Response

    Taas samaan paikkaan korjattavaksi, Soittavat, että laittoivat vielä normi jakopään työkaluilla kohilleen, mutta sytyttää vikavalon, varaavat ajan Pörhölle merkkiliikkeeseen. Katsoin mielenkiinnosta vikakoodit, nyt vain P000A

    Tänään auto oli pörhöllä ja soittivat, että venttiilikopalla on liian alhainen paine 0,5bar, nokka akselin säädin ei liiku ollenkaan, paineen säädin toimii kuitenkin. Epäilivät sihdin olevan tukossa öljypohjassa.

    Alkaa kyllä ihmetyttään, että mitähän täällä tapahtuu, onkohan edellinen korjaamo hajottanut jotain vai miten se vikavalo kilahtaa tauluun heti kun auto on ollut siellä korjattavana, epäilyttää kyllä, että paineen katoaminen ylhäältä ei johdu sihdistä.
    Viimeksi muokannut Stiir; 16.8.2017, 14:03.

  • #2
    Tuossa vaiheessa heittäisin suosiolla pyyhkeen kehään ja pyytäisin myyjäliikkeeltä kaupan purkua. Tämän jälkeen vetäisin aika railakkaat kännit ja ruoskisin itseni vereslihalle ja sen jälkeen harkitsisin kolmasti uudestaan TFSI-moottorillisen auton ostamista.

    Comment


    • #3
      Joo, tämä käynyt mielessä. Taidan heittää pyyhkee kehään koko merkin kanssa, tuntuu olevan vikasia joka ikinen jonka on alle ostanut.

      Comment


        #4
        Liianki perinteistä, että nokka-akselinsäädin ei toimi oikein kun öljynpaineet hukassa. Joko öljypumpun sihti tukossa, öljynsuodatin lytyssä tai öljypumppu sökö. Ei ole ensimmäisellä pajalla tiedetty mitä korjataan.
        Ps. Se on TFSI ei TSFI

        Comment


          #5
          Kuulostaa hieman siltä että edellinen omistaja pistänyt auton kiertoon kun ongelmat ilmenneet, ja nyt liikkeen kontolla koko homma.

          Comment


          • #6
            Ihmetyttää vain se miksi valo ei palanut ennen kuin auto kävi kiristäjän vaihdossa vaan sen jälkeen. Eiköhän asiaan tule kuitenkin selvyys kun purkavat nyt merkkiliikkeessä.

            En vielä ainakaan pura kauppaa koska minulle ei ole tulossa kuitenkaan kustannuksia tästä hommasta. Autoliike hoitaa hommaa ainakin vielä herrasmiehen ottein.

            Comment


            • #7
              Korjaamolla löydetyt viat on:
              -Öljynsuodattimen sisäpanoksen kupista oli puuttunut tappi suotimen alta
              -Sihti tuokossa
              -Nokka-akselin asentosäädin paskana
              -säätimen öljynpaineventtiilin rengas poikki
              -Asentosäätimen kiinnityspultin kanta vedetty paskaksi, (ei saa auki)

              että tämmöstä tällä kertaa

              Comment


                #8
                Missä nuo viat ovat tulleet?

                Comment


                • #9
                  "-Asentosäätimen kiinnityspultin kanta vedetty paskaksi, (ei saa auki)"

                  Tuo on tullut 99% varmasti kun on koottu ketjunvaihdossa osat takaisin
                  Tuo pultti tulee vaihtaa aina uuteen ja kanta vaatii juuri oikean työkalun että saa paikalleen ehjänä

                  "-säätimen öljynpaineventtiilin rengas poikki"
                  Tuo myös aika varmasti samassa remontissa, kun hajoaa herkästi jossei ole varovainen purkaessa

                  Muut viat on voineet olla joa aiemmin ja esim. tuota öljynsuodattimen koteloa harva lähtee vaihtamaan kun on aika kallis osa. Hyvin autosta huolta pitävä kylläkin.

                  Comment


                    #10
                    Jahka tuo nokka-akselin asentosäätimessä olevä ns männänrengas on poikki on myös takuu varmasti vvt-pyörä entinen. Venttiili uppoaa vvt pyörän sisälle ja nuo renkaat tiivistää omat aluuensa ja ohjailee täten nokkapyörän toimintaa. Yleisesti menee tuo rengas poikki sen takia että ei ole tarkistettu onko vvt pyörän sisälle kulunut renkaiden toimesta jo liian syvät urat (huom ei kuuluisi olla uria ollenkaan) tai se on asennettu liiallisella voimalla paikalleen jota ei tarvitse venttiilikoteloa asentaessa.

                    Comment


                    • #11
                      säätimessä ei ollut uria näin itse osan. Hajonnut varmaan aiemmalla korjaamolla se rengas asennuksessa, ainakin itse epäilen. Pörhöltä kertoivat, että jako oli myös pielessä vaikka edellinen korjaamo sitä kolme kertaa laitto kohdalleen työkaluilla ja ilman. Lasku tällä hetkellä 2500e eikä siinä ole edes vielä asentosäädintä mukana. Pultti saatiin irti edellisen korjaamon toimesta. Pörhö oli jo vaihtamassa nokkia.

                      Comment


                      • #12
                        No niin loppu lasku olisi 3800e. Autokauppias alkoi nyt puhumaan, että maksettais lasku kolmeen osaan. Sanoin tähän, että puretaan sitten kaupat jos asia on näin. Siihen hän sanoi, että maksat sitten lainassa olleista autoista vuokraa jos näin tehään. Kellään kokemusta miten tämä nyt menee?

                        Comment


                        • #13
                          Pientä osuutta tuosta kyllä voi vaatia ostajalle liittyen tähän pykälään vedoten, että auto
                          on nyt paremmassa kunnossa moottorin osalta kun kilometreihin nähden yleensä.
                          Ja esim. arvokas jakohihnan vaihto menisi täten suoraan myyjän piikkiin, jos 0 eurolla ostaja haluisi selvitä.

                          Comment


                          • #14
                            Siitä ei ole ainakaan minulla tietoa mitä lakipykälät sanoo. Kuulostaa kyllä niin Tuusulan häkkimyyjien toiminnalta kuin olla ja voi, mut sijainnin perusteella tuskin on. Jos olet vienyt sinne jonku auton vaihdossa, niin kyllä minä tokaisisin takaisin että selvä. Myyjä maksaa sitten siitä vaihtoautosta vuokraa siltä ajalta kun olet sen sinne vienyt.

                            Comment


                            • #15
                              Tämä korjaamo jossa ketjun vaihto tehtiin väittää, että eivät ole mitään virhettä tehneet. Silti vaikka kolmesti jakoa rassasivat nokkien välinen jako hampaan pielessä kun pörhöllä aukasivat, eivätköhän ole myös sen säätimen renkaan hajottaneet. Pulttia eivät kuulemman olleet edes käyttäneet auki vaan sen on joku muu ryssiny. Korjaamolla ei ilmeisesti ole edes vastuuvakuutusta joka korvaa tällaiset tilanteet. Korjaamo on kuitenkin viiden nosturi paikan korjaamo.

                              Comment


                                #16
                                Eikö tuo nyt ole myyjän, töhöilleen korjaamon ja pörhön välinen show kuka maksaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Jatketaan tähän ketjuun kun tuli eräs toinen 2.0TFSI vastaan jossa sama vikakoodi kuin aloituspostauksessa ja omistaja valitteli tehonpuutosta, oli käynyt softaamassakin auton mutta siltikään ei kuulemma kulje niinkuin pitäisi.

                                  Koodi:
                                  
                                                  Address 01: Engine       Labels: 06F-907-115-AXX.clb
                                  Control Module Part Number: 8E0 910 115 N    HW: 8E0 907 115 D
                                    Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI     0070
                                             Software Coding: 010C000318070120
                                              Work Shop Code: WSC 00024 000 00000
                                                        VCID: 2C57124E8F19E2222C-8079
                                  3 Faults Found:
                                  
                                  000564 - Boost Pressure Regulation 
                                                 P0234 - 001 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
                                               Freeze Frame:
                                                      Fault Status: 00100001
                                                      Fault Priority: 0
                                                      Fault Frequency: 1
                                                      Reset counter: 255
                                                      Mileage: 155329 km
                                                      Time Indication: 0
                                  
                                               Freeze Frame:
                                                      RPM: 3141 /min
                                                      Load: 67.4 %
                                                      Speed: 91.0 km/h
                                                      Temperature: 79.0?C
                                                      Temperature: 15.0?C
                                                      Absolute Pres.: 1030.0 mbar
                                                      Voltage: 13.970 V
                                  
                                  008583 - Bank 1; System too Lean at Idle 
                                                 P2187 - 004 -  - Intermittent
                                               Freeze Frame:
                                                      Fault Status: 00100100
                                                      Fault Priority: 0
                                                      Fault Frequency: 3
                                                      Reset counter: 255
                                                      Mileage: 155371 km
                                                      Time Indication: 0
                                  
                                               Freeze Frame:
                                                      RPM: 811 /min
                                                      Load: 16.1 %
                                                      Speed: 0.0 km/h
                                                      Temperature: 62.0?C
                                                      Temperature: 12.0?C
                                                      Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                                                      Voltage: 13.716 V
                                  
                                  000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) 
                                                 P000A - 008 - Slow Response - Intermittent
                                               Freeze Frame:
                                                      Fault Status: 00101000
                                                      Fault Priority: 0
                                                      Fault Frequency: 1
                                                      Reset counter: 255
                                                      Mileage: 155500 km
                                                      Time Indication: 0
                                  
                                               Freeze Frame:
                                                      RPM: 2852 /min
                                                      Load: 26.7 %
                                                      Speed: 120.0 km/h
                                                      Temperature: 96.0?C
                                                      Temperature: 15.0?C
                                                      Absolute Pres.: 1030.0 mbar
                                                      Voltage: 14.224 V
                                  
                                  
                                  Readiness: 0000 0000
                                  Bypassin alipaineletkua oli kuulemma käytetty irti ja ajeltu lenkki, siitä johtunee eka koodi, ehkä toinenkin? Mutta tuo kolmas..

                                  Täyskiihdytyksessä MAF antoi maksimissaan 195g/s lukemia ja ahdot seurasi kiltisti pyyntejä, maksimissaan 1bar. Softaaja lupaili 250hp tehoja, saavutetaanko noilla arvoilla tuollaisia lukemia?

                                  20min reippaamman koeajon jälkeen ei antanut mitään vikakoodeja.

                                  Comment


                                    #18
                                    Bypass ja alipaineletku o_O?
                                    Tänään juuri pidin ea113 sähköistä bypassia kädessä, en nähnyt letkulähtöjä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Älkää ampuko viestinviejää.. jollain tavalla se oli kuitenkin otettu pois toiminnasta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kuhan ei ois menny hukkiksen kello ja bypass sekaisin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Taisi mennä mulla puurot ja vellit sekaisin... ikinä omistanut bensavehkeitä.

                                          Mutta itse asiaan eli tuohon vikakoodiin numero 3. Viitteitä myös tuosta edellämainitusta öljynpaineen puutteesta?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X