Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4:ään RS4:n tekniikka?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4:ään RS4:n tekniikka?

    Hipheijjaa ja kevät toi männynkäpyjä patjan alle ja surun puseroon.
    Tänään työkeikalle lähtiessä pamautti audi moottoritiellä 140km/h nopeudessa kiertokangen lohkosta läpi.
    S4:n moottoreita tuppaisi olevan todella huonosti saatavilla, mutta RS4:n tekniikkapaketteja kyllä.
    Tuossa äskettäin löysin foorumilta myytävän seuraavanlaista pakettia:

    RS4 engine (380 Hbp) + 6 speed gearing + axles + airregulator + engine control unit + intercoolers + subframe

    Se, kuuluuko tuohon vielä ahtimet, on epäselvää, mitä mieltä on raati?

    Ja sitten itse kysymykseen, jos vaihdan audiin vielä rs4:n jarrut tuon paketin lisäksi, pitäisi auto olla lain mukainen vempele?

    Mitenköhän helpolla rs4:n tekniikka uppoaa itsensä s4:ään?

    Vai onko paikkoja jotka ostaisivat ko. auton rullaavana?
    Ahtimet + muut kilkkeethän autossa on aivan kunnossa, lohko on entinen.

  • #2
    Mutua: S ja RS -nelonen on eri mallisarjaa. Eli RS4 tekniikan istuttaminen S4 koriin ei lienee mahdollista?

    Comment


      #3
      Okei, nyt sitten löyty S4:n tekniikka, 3990e, ko firma saksasta antaa takuun osille (mukaan tulee moottori, turbot, katalysaattorit ja moottorinohjausboksi), mitähän tuollaiselle tulee rahdin hinnaksi?
      Puhutaanko kymmenistä,sadoista vai tuhansista euroista?

      Comment


      • #4
        Vähän tietty riippuu sopimuksista, mutta meille tulee töihin tavaraa mm. Saksasta DFDS:n kautta ja lavallinen roinaa Turkuun maksaa siinä 300eemeliä. Uskoisin että +/- 100euroa, niin ollaan tontilla.

        Kannattaa kysyä tietysti myyjältä, onko heillä jotain edullista sopimusta rahdinkuljetukselle, eli maksat ostokset + rahdin suoraan heille...

        Comment


        • #5
          Jokuhan saattaisi olla myös leimaamatta tuota tekniikan vaihdosta. En minä tietysti koska olen lainkuuliainen kansalainen.

          Comment


            #6
            Ei mutta eikös nuo tarkista aina välillä moottorin sarjanumeron, siis katsastuksessa?

            Nyt lähti tuosta s4:n moottorista kyselyä eteenpäin saksaan, katsotaan mitä sanovat ja mitä ehdottavat miten kauppa tehdään.

            Comment


            • #7
              Mulla ei ainakaan ole eläessäni mistään vehkeestä tarkistettu moottorin numeroa katsastuksessa. Runkonumero sen sijaan suunnilleen kaikista.

              Comment


              • #8
                Kysäses Okkimilta...

                http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14528

                Comment


                • #9
                  Kiinnijäämisen riski tuollaisen RS4 koneenvaihdon jäljiltä lähentelee varmaan lottovoiton luokkaa, mutta eihän kukaan tekisi tietenkään mitään tuollaista tässä poliisivaltiossa.

                  Comment


                    #10
                    Ja mitäs sitte vaikka jäis kii. Katsastus vain keskeytettäis ja menisit seuraavaan konttoriin. Tai pahimmillaan vaihtaisit takas alkuperäiseen koneeseen. Toihan vois olla vaikka korvaava osa ;)

                    Comment


                    • #11
                      Kuinkahan moni tietää edes missä se koneen numero noissa S4:n ja RS4:n moottoreissa on? :D

                      Comment


                      • #12
                        Mites tollaisen uudemman S4 kone menisi C4 koriseen? eikös ne kummiskin ole periaatteessa samaa mallisarjaa?

                        Comment


                        • #13
                          Eipä taida olla samaa mallisarjaa kun on eri korikin, mutta taitaapi tekniikanvaihto olla ihan heittämisjuttu lakipykälien mukaan, kun on uudemman päästönormien pannu ja tehotkin pitääs olla sen 20% sisällä (kait urssi on 230 ja b5 ässä 270?).

                          Comment


                          • #14
                            Mites tollaisen uudemman S4 kone menisi C4 koriseen? eikös ne kummiskin ole periaatteessa samaa mallisarjaa?
                            Eihän B5 korisesta ja C4 korisesta saa samaa mallisarjaa tekemälläkään. Mallisarjat ja mallimerkinnät ovat aivan eri asiat keskenään, eivätkä ne noudata välttämättä maalaisjärkeä auton ulkonäönkään suhteen. Esimerkiksi Audi 80 avant ja Audi RS2 ovat koriltaan ns. "samoja autoja", mutta ovat kuitenkin eri mallisarjaa.

                            Comment


                            • #15
                              Joo minulla tosiaan on tuo toinen tekniikka vielä, mutta kun oma projekti ei edes vielä liiku niin ei tuota raaski vielä hävittää.

                              Laitatko Antti tänne noiden firmojen osoitteita mistä olet niitä koneita löytänyt. Tälläkin forumilla oli joskus linkki Saksaan firmaan joka myi koneita. Kaverille tuli alakerta Saksasta ja sen rahti taisi olla 160?. Ei se kuintenkaan ihan mahdottomia ole, koska tilavuus ei ole älytön niinkuin esim kattopahvilla jota ei saa kuin lentokoneessa matkatavarana Suomeen (BTDT) ;)

                              Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista tietää että mikä sen kiertokangen katkaisi?

                              Joo RS4 on eri mallisarjaa kuin S4, joten tehojen puolesta sitä ei saa kilpiin ilman erikoislupia. Tekniikka menee varmaankin aika näppärästi sinne, mutta mittaristo, johtosarja ym elektroniikkaa (esim ABS purkki) saattaa joutua vaihtamaan. Riippuu paljolti siitä että onko tuo facelift ässä vai ei.

                              Comment


                              • #16
                                bi tbo

                                minä ainakin laittaisin sen rs-4 motin sinne,nyt olis ainakin hyvä syy laittaa ku vanhassa on reikä.

                                konttorilla ei kukaan sitä tiedä,ellei joku naapurin hönö yms. ole juorunnut. itsellä pieni ajatus mielessä tehdä ko. päivitys ja vanha kone seuraavaan projektiin.

                                mikä sen kangen työnsi ulos?

                                Comment


                                  #17
                                  Joo, kävi nyt niin että audi meni kaupaksi rullaavana, joten en siihen moottoria ala etsimään.
                                  Vikaa, miksi kanki kurkkasi lohkosta läpi, selvitellään parhaillaan. Ilmoitan kun tiedän.
                                  Tuli hurahdettua ja ostettua bmw, katsotaan kuinka kauan jaksaa talvella baijerin ihmeellä ajella...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aika nopeaa toimintaa, kun vasta eilen kone rikki ja tänään auto myyty...=)

                                    Comment


                                    • #19
                                      kanki

                                      jos oot ajanut ennemmin talven nelivedolla niin ensimmäisten paskakelien jälkeen myyntipalstalla on joku bmw:-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo kerro ihmeessä että mikä sen kangen katkoi.

                                        Aika hemmetin nopeaa toimintaa auton myynnin/oston kanssa, minä olisin kyllä purkanut koneen ja laittanut uutta palikkaa tilalle ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          En kyllä kehottas vaihteleen koneita ilman leimoja varsinkaan tehokkaampaan. Ei välttämättä vakuutusyhtiö tykkää jos jotain sattuu.

                                          En nyt tiiä mut eikös rs4 oo 4,2 ja tuo s4 mihin tuo olis tulossa ni 2.7? Tuon ny näkee jo tyhmäki ettei oo semmonen kone pellin alla ku pitäs. Eihän sillä nyt enään väliä oo tosin ku auto myytiin jo mut kuitenki.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tässä ketjussa viitattiin vanhemman RS4:n koneeseen...

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo, siis myynti ilmon laitoin tosiaan toissapäivänä ja samana päivänä tuli ostotarjous :)

                                              Lampi, joo, sitä minäkin pelkään että syksyllä vaihdetaan taas autoa :P Katsotaan nyt kuitenkin.
                                              Tuli löydettyä todella vähän ajettu ja hyväkuntoinen Bmw 540i ja sainpa autolle vielä takuunkin :)

                                              Ja tosiaan, ihan 2.7Biturbo RS4:n konetta tarkoitin, en siis uutta 4.2FSI V8 konetta ;)

                                              Ilmoitan heti kun tiedän mikä kangen tuuppasi lohkon läpi, mielenkiinnolla sitä tietoa itsekin odottelen :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ihan turha vakuutusyhtiölläkään on jeesustella. Ei niillä oo aikaa tippaakaan miettiä onko johonkin audiin laitettu lastu, rs4:n ahtimet, tai koko kone.
                                                Sitäpaitsi edelleen nousseen moottoritehon pitää olla suoraan sidoksissa vahingon sattumiseen ennenkuin se vaikuttaa mihinkään.
                                                Essonpaarilegendaaaa. Lienee syytä kertoa että olin vak.yhtiössä hommissa tovin..

                                                Comment

                                                Working...