Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -92 2.3E (NG) automaatti ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -92 2.3E (NG) automaatti ei käynnisty

    Tuli ostettua otsikon mukainen 80, joka ajosta sammunut ja ei käynnisty. Kertoman mukaan edellinen omistaja oli tapahtumassa ja sieltä lähtiessä jonossa madellessa auto sammunut jonka jälkeen vielä käyntiin, mutta oli käynyt huonosti ja nykimisen ja rytkimisen saattelemana sammunut eikä enään käyntiin.

    Tutkiminen käyntiin ja bensaa tulee määräjakajalle (painetta ei mitattu) kipinän saa, tosin tulpat (vääränlaiset), johdot, jakajan pyörijä ja kansi todettu huonokuntoisiksi myös jakopää katottiin se ok. Startatessa huomattu yhdellä kohtaa ryntääminen, mitattu puristukset 1 sylinterillä ~4 bar muilla ~14 bar.

    Pitäisihän tuon jaksaa 4 sylinterilläkin käydä? Virranjakajan pyörijä, kansi, tulpanjohdot ja tulpat sit vaihtelin ja pitkän starttauksen jälkeen lupaillen käyntiin! Ensimmäisenä pisti silmään että tyhjäkäynnillä kierroslukumittari näyttää 0 ja pikkusen kun nostaa kierroksia niin myös mittari herää. Konehuoneeseen katselemaan ja totesin että käy tyhjäkäyntiä ihmeen nätisti kaikilla pytyillä, kierroksia kun koitti antaa niin todella hitaasti nosti. Minuutin verran tuo kävi ja sit sammu tyhjäkäynniltä ku pikkusen koitin kierroksia antaa. Luulin että tukehtu bensaan ja jätin sikseen että jatkan ku kerkeen.

    Nyt pari päivää myöhemmin kävin ihmettelemässä ja ei yhtään edes lupaa taaskaan käyntiin, pari tulppaa otin pois ja pieniä karstapaloja näky tulpissa olevan ja haisivat bensalle eivät kumminkaan olleet kunnolla märät.

    Mitähän tuosta nyt sit rupeis tutkimaan/testailemaan että sais ees 4 käymään? Vai ottaakko vaan kansi suoraan pois ja lähteä niistä puristuksista liikkeelle? Jakopään osia kattelin ja löytyy 142 ja 147 hampaista jakohihnaa niin kummallakohan tuo on?

    Kiitos jo etukäteen avusta

    #2
    Bensapumppu voisi olla syyllinen. Linjaan mittari jos ei halua arvalla uutta ostaa. Mutta jos tosiaan vain 4bar on eka pytyllä puristuksia, niin jakokin voi tosiaan olla hypännyt hieman. Eli merkit kohdalleen hihnapyörästä ja nokka-pyörältä myöskin.

    Comment


    • #3
      Täytyypä hommata mittari ja kattoo paineet.

      Jakoo itekkin epäilin aluks, mutta se on kohillaan. Vauhtipyörän 0-merkki meinas pintaruosteen takia etityttää mut löyty kumminki ja nokasta löysin 2 merkkiä, kummaltakin puolen hihnapyörää.

      Comment


      • #4
        Audi toimii jälleen! Käyntiin lähti pitkällä startilla ja puristukset löytyi kun sai kunnolla käyntiin. Jatketaan remonttia imuvuotojen etsinnällä, tuntus että joko suuttimien o-renkaat tai tyhjäkäyntiventtiilin letkut vuotaa.

        Comment


        • #5
          Mikäs siinä nyt oli vikana? Samaa autoa itsekkin kyselin mutta kerkesit ensin :)

          Comment


          • #6
            Syttyosat vaihtamalla ja pitkällä startilla tosiaan käyntiin ja pienen käyttämisen/ajamisen jälkeen rupes kaikilla käymään että ota siitä nyt selvää mikä siinä sit loppujaan oli.

            Comment

            Working...
            X