Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TFSI -09 vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0 TFSI -09 vuotaa öljyä

    Alkoi tiputtamaan oljyä ja otettiin auto nosturille. Pohjapanssari pois ja auto käyntiin. Kierroksilla alkaa öljyä valumaan öljypohjan sivua pitkin alas hammashihna kotelon puolelta. Onko kokemuksia voisiko esim kampiakselin stefa vuotaa?

    Löytyykö jostain purkamisohjetta keulaan? Puskuri on pois, mutta pitää näemmä ottaa syyläri sun muut irti, jotta pääsee purkamaan suojat jakohihnan päältä jne...


    toinen puoli kuiva


    suora linkki kuvaan http://aijaa.com/YkVHPS

    Punaisen "viivan" kohdalta valuu noro jos kierroksia yli 3000


    Jakopään koteloa raotin ylhäältä, se oli kuiva.
    Viimeksi muokannut Juci; 13.7.2017, 16:36.

  • #2
    Nyt meni mielenkiintoiseksi.
    Lohkossa näyttää olevan reikä, kun laittaa auton käymään niin tuosta alkaa tulemaan öljyä? Eli öljypohjan yläpuolelta



    Auto kuitenkin kävi normaalisti ja öljynpainevalokaan ei ole palanut. Öljyn tasovalo tietty syttyi.

    Muistelen että noin viikko sitten kuului "naps" ääni ajaessa keulasta...
    Viimeksi muokannut Juci; 15.7.2017, 10:18.

    Comment


    • #3
      Nyt on purettu jakopää pois paikalta ja saatiin tuo laippa irti, jossa oli reikä.

      Alta paljastui että öljypumpun ketju oli syönyt pienen reiän laippaan, josta öljyä alkoi tiputtamaan:





      Öljynpainevalo ei ole syttynyt ja käyntiääneen tuo ei ollut vaikuttanut mitenkään.
      Kohta alkaa öljypohjan irroitus...

      Comment


      • #4
        Nyt on öljypohja irroitettu. Niiden kahden piilossa olevan pultin kanssa sai vähän aikaa tapella :)

        Alta paljastui että ratas halki, joka ilmeisesti hajosi viimeisessä starttauksessa nosturilla...



        Sitten pumppua irti ja tutkimaan onko siinä kehdossa vikaa. Näyttäisi olevan muuten kunnossa. (onneksi, koska tuo koko kehto on todella kallis... 1200-2000€.)

        Pistin siis pelkät uudet rattaat, ketjun ja kiristimen tilaukseen.



        Onko jollain tietoa, että pitääkö tuota pumppua ajoittaa?

        Lisäksi pitäisi saada selville tuon kiristimen ja rattaiden suojana olevan muovisuojuksen varaosanumero, kun siitä ei ole mitään jäljellä mistä näkisi numeroa ;) Käsittääkseni siinä pitäsi sellainen olla...

        Tässä vielä kehdossa olevasta öljysihdistä kuva, joka muuten näytti yllättävän puhtaalta 182tkm ajetuksi?

        Comment


        • #5
          varaosanmro: ketjusuojalle 06D103340 moottori tunnuksille BPJ/BYK.

          Comment


            #6
            Tasapainoakselit kuuluu olla oikeasssa tahdissa, en ulkoa muista miten se ajoitus meni. Löytyikö öljypohjasta ylimääräisiä palasia, jotka eivät ole siitä rattaasta peräisin? Olisko sieltä rattaasta lähtenyt ensimmäinen pala silloin sen naps äänen myötä? Ei kai tuon ketjun pitäisi yltää koteloon asti kiinni ottamaan pelkän venymisen takia.

            Comment


            • #7
              No hyvä tietää että pitää olla tahdissa...
              Öljypohjasta löytyi muovisuojan osat, jotka ovat siis tuossa ketjun edessä ja tuon laipan välissä. Lisäksi tuossa hajonneessa rattaassa on sisällä sokan takana jousia sun muita. Kaikki ne löytyi öljypohjasta.

              Saattaa tosiaan olla että rattaan hammas on mennyt rikki aiemmin tai sitten alla olevassa kuvassa oleva sokka lähtenyt pois tms. Ketjuun tulee sivuttaisliikettä jos se löystyy liikaa (esim kiristin hajoaa tms) , niin ottaa kyllä kiinni laippaan asti, tästä siis tuo öljyvuoto. Jos ei öljyä olisi alkanut vuotamaan, niin tuo ratas olisi hajonnut itsestään ajossa.


              tässä kait alkuperäisen rattaan kuva. sokan ja prikan takana on jousia rattaan sisällä. Erikoinen viritys

              Tilasin briteistä uuden rattaan tuon tilalle joka on siis kiinteä ratas. Ilman noita jousi virityksiä.

              Edit: Kun tuota yllä olevaa rattaan kuvaa katsoin uudelleen, niin oiskohan sokka vaan aluksi pettänyt, josta tuo naps ääni ajossa ja sen jälkeen ratas päässyt tekemään osittain sivuttaisliikettä, jonka jälkeen alkanut ongelmat...
              Viimeksi muokannut Killeri; 17.7.2017, 12:56. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


              • #8
                Nyt on 300 kilometriä ajettuna remontin jälkeen ja hyvin tuntuu toimivan.

                Kuva uudesta kiinteästä rattaasta ilman jousia ja sokkia...


                Vaihdettuja osia: öljypumpun ratas, tasapainoakselin ratas, ketju, kiristin, muovisuoja, öljypumpun pultit, öljyt, suodatin, kampiakselin stefa ja laippa johon ketju oli tehnyt reiän. Osat yhteensä noin 620€ + omat työt

                Umpiot oli remontissa irti, niin huomioitavaa että tuli tauluun lights range control defective, luulin että jotain anturaa tms rikki. Mutta vcds:llä vikakoodien nollaus, niin alkoi kuulumaan ääntä valojen moottorista. Tämän jälkeen alkoi toimimaan.

                Eli ilmeisesti järjestelmä alusti valojen korkeussäädön tms...
                Viimeksi muokannut Juci; 30.7.2017, 10:06.

                Comment


                • #9
                  Mitä kaikkea joutui purkamaan, että pääsi asettamaan tuon uuden ketjun paikoilleen?

                  Comment


                  • #10
                    Siit pitää purkaa jakopää,jakopäässä oleva alakoppa, öljypohja. kannattaa uusia edellä mainittujen lisäksi myös kampiakselissa oleva ratas(on lämpösovitteella kiinni) Ja tasapainoakseli pitää ajoittaa, sillon kun kampiakselin onkohdallaa ni tasapainoakselin ratas lukitaan tiettyyn asentoon tapilla.

                    Comment


                    • #11
                      Miten sen lämpösovitteella olevan rattaan saa kampiakselin päästä pois ja miten kiinnitetään?
                      EDIT: joo nyt tajusin. Sitä ei taida saada irti millään, vaan koko akseli on vaihdettava. Kiitos vinkistä.
                      Viimeksi muokannut Diudimies; 29.12.2019, 17:44.

                      Comment


                      • #12
                        Ei, pilleillä lämpöö(lähtee helpommin) ja ulosvetäjällä pois. Takas menee ku lämmittää esim pilleillä ja laittaa vaan paikalleen. Oisko tehtaan ohje ollu 200 asettta uunissa n.20 min. Mulla kyl onnistuu toi korjaushomma jos ei itellä rahkeet riitä.

                        Comment


                        • #13
                          Onko mitään keinoa todeta tasapainomoduuliin integroidun öljypumpun teknistä kuntoa ja toimivuutta?

                          Comment

                          Working...
                          X