Autohan on A4 vm.2010 2.0l bensa (b8).
Vika semmoinen kun ajaa kaupunki nopeutta niin tasakaasulla saattaa kierroslukumittarin neula alkaa heilumaan parin neulan leveyden verran edestakaisin ja lievää vedon vaihtelua havaittavissa.
Samaan aikaan tuli toinenkin oire päälle. Esim. moottoritiellä tulee pois ja alkaa löysään vauhtia rampille sillä lailla että antaa vain moottorin jarruttaa vauhtia niin vaihde ei vielä vaihdu kun ei ole vielä tarvettakaan vaihtaa pienemmälle, tämä siis automaatti, niin kierroslukumittarista huomaa että viisarissa heilahtaa välilä kierroksia lisää kieroksien laskiessa vaikka vaihde ei vaihdu. Tämä saattaa toistua muutaman kerran ennekuin vaihtaa vaihdetta. Tämä viisarin heilahtelu on melkein saman laista kuin sportti asennossa vaihtaessa pienempään, vähän lievempänä, mutta ei tule moottoriin sitä välikaasua. Vaihteiston ollessa normi asennollahan tuo kierrosluku mittarihan kanssa liikkuu jonkin verran mutta lievemmin kun vaihtaa pienemmälle ja silloin sitä vaihtotapahtumaa ei oikein huomaakaan jos on kaikki kunnossa. Silloin kun vika päällä niin moottorin käyttäytyminen on automaattilaatikon sportti ja normi asennon välimaastosta.
Olisko ehdotuksia mistä voisi alkaa etsimään vikaa? Siinä mielessä hankalaa kun vika ei ole jatkuvasti päällä.
Olisko laatikon puolella, moottorin karstoituminen vai turbon oireita. Onkos kellään kokemuksia.
Autollahan on ajettu vain n.155000 km. Kylläkin aika pätkä ajoa. Laatikon öljyn vaihtovälihän oli muistaakseni 60 000km ja nyt on ajettu 45 000km vaihdon jälkeen.
Vika semmoinen kun ajaa kaupunki nopeutta niin tasakaasulla saattaa kierroslukumittarin neula alkaa heilumaan parin neulan leveyden verran edestakaisin ja lievää vedon vaihtelua havaittavissa.
Samaan aikaan tuli toinenkin oire päälle. Esim. moottoritiellä tulee pois ja alkaa löysään vauhtia rampille sillä lailla että antaa vain moottorin jarruttaa vauhtia niin vaihde ei vielä vaihdu kun ei ole vielä tarvettakaan vaihtaa pienemmälle, tämä siis automaatti, niin kierroslukumittarista huomaa että viisarissa heilahtaa välilä kierroksia lisää kieroksien laskiessa vaikka vaihde ei vaihdu. Tämä saattaa toistua muutaman kerran ennekuin vaihtaa vaihdetta. Tämä viisarin heilahtelu on melkein saman laista kuin sportti asennossa vaihtaessa pienempään, vähän lievempänä, mutta ei tule moottoriin sitä välikaasua. Vaihteiston ollessa normi asennollahan tuo kierrosluku mittarihan kanssa liikkuu jonkin verran mutta lievemmin kun vaihtaa pienemmälle ja silloin sitä vaihtotapahtumaa ei oikein huomaakaan jos on kaikki kunnossa. Silloin kun vika päällä niin moottorin käyttäytyminen on automaattilaatikon sportti ja normi asennon välimaastosta.
Olisko ehdotuksia mistä voisi alkaa etsimään vikaa? Siinä mielessä hankalaa kun vika ei ole jatkuvasti päällä.
Olisko laatikon puolella, moottorin karstoituminen vai turbon oireita. Onkos kellään kokemuksia.
Autollahan on ajettu vain n.155000 km. Kylläkin aika pätkä ajoa. Laatikon öljyn vaihtovälihän oli muistaakseni 60 000km ja nyt on ajettu 45 000km vaihdon jälkeen.
Comment