Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Tiptronic nykii ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Tiptronic nykii ajossa

    Ongelma semmonen että ajelin tasasta 100km/h ja yhtäkkiä vaihdelaatikko rupes "pätkimään" Mittaristossa vilkuttelee "D" valoa epätasaseen tahtii, Tuonjälkeen pysähdyin ja laitoin vapaalle. Myös silloin vilkuttaa epätasasesti "N" kirjainta. Nykii ja tuntuis siltä että vaihtais itse pienemmälle ja isommalle kokoajan kun ajaa. Kierrokset heittelee siis. Vikakoodeja ei anna moottorilleeikä laatikolle. Päivällä mittaristossa näky kuinka kaikki vaihteet olisivat samaan aikaan päällä. Tuo ongelma lähti pois kun putsaili irrotin laatikolta tulevat liittimet, putsasin ne ja laitoin takas. Senjälkeen n100km toimi hyvin ja nyt kotiin tullessani alko tuo kyseinen ongelma että se vaihde jolla on, sen valoa vilkuttelee mittaristossa. Myöskään pakkovaihteet ei toimi. Normaalisti kun heittää sivulle niin tulee numerot ja näkyy mikä vaihde päällä, Nyt kun heitän sivulle niin mittariin jää ne perus P R N D 4 3 2 näkyviin.

    Kyseessä siis 1999 a6 2.5tdi tiptronic. laatikon mali 5hp19.

    #2
    Ohjainlaite löytyy repsikan maton alta, onko se saanut kosteutta?

    Comment


    • #3
      voooi P***A. en uskonut että se on siellä ni en osannu yhdistää vikaa sinne. Aina pesun jälkeen jostain ulkopuolelta vuotaa suht paljon vettä just sinne jalkatilaan... Ei ole siis kenno mikä yleensä vuotaa. Ku sateen ja pesun jälkeen on aivan märkänä. Lähen purkamaan sitä täs hetkenpäästä jos sais sen viel pelastettua ja kuivattua tai jotain.

      Comment


        #4
        Jos repsikan jalkatila tulvii pesun jälkeen, on akkukaukalossa olevat vedenpoistoreiät tukossa. Toinen vaihtoehto on tosiaan että höyrystimen kondenssivedenpoistoletku on tukossa, se löytyy puolestaan auton alta.

        Comment


        • #5
          Raitisilmasuodatin kotelon pohjan tiiviste kannattaa kurkkaa. Vuotaa sieltä sade ja pesuvesiä sisään vaikka akkukaukalon tulpat oiskin auki

          Comment


          • #6
            Hassu juttu täs on se että raitisilmakotelon pohja on kuiva ollu aina. Ei vuoda sinne, akun alla olevista rejistä tiesin että menee tukkoon joten oon putsannu ne, ja tarkistin myös ne että ei ole tukossa. Höyrystimen poistoletku ei myöskään ole tukossa kun tekee lammikkoa maahan.

            Ainakin tällä hetkellä ongelma korjaantu sillä kun putsailin laatikosta tulevaa isoa pyöreetä liitintä. Ei sitä joka on laatikossa kiinni vaan semmonen johdon päässä oleva liitin. Sen avasin ja putsailin öljyjä pois niin hävis osa vioista ja nyt uskaltaa ajaa kun ei vaihtele ite vaihteita.

            MUTTA pakkovaihteet ei toimi, ei tee mitään kun heittää sivuille, myös kone ei sano mitään että tunnistais edes et pakkovaihteet olisivat päällä.
            Ohjainlaite ei myös ota uudelleen koodauksia vastaan. VCDS'äl koittaa software codingia muuttaa niin ei tapahdu mitään missään. Aina jää se 00000 koodaus siihen, myös workshopin koodaus ei tee enää mitään.

            Comment


            • #7
              Itellä oli b7 vuotoo hantin jalkatilaan ja kakki tulpat olin ottanut pois jo aikasemmin, mutta vuoto vain jatkui. Raitisilmasuodattimen kotelon purin pois ja näytti kuivalta eikä ollut vuotojälkiä, mutta loppuviimein vaihdoin sen uuteen ja vuodot loppui siihen. Ei maksanut marmorilla kun kolme kymppii.

              Comment


              • #8
                Hei!

                Itsellä 04 A6 2.4 Quattro ja nyt sopivasti 365000 ajettu. Nyt on ilmennyt sellainen vika että laatikko nykäisee välillä kun vaihtaa alaspäin tullessa ja nimenomaan 2-1 tullessa. Kun ajan manuaalilla puolella niin sitä ei ilmene eikö S vaihteella mutta tosiaan kun D päällä sitä ilmenee. Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä lähtisin vikaa hakemaan? Kun tosiaan on tulossa alas niin kierrokset nousee pikaisen ja siitä syntyy nykäisy. Laatikkoon vaihdettu pariin kertaan öljyt ajan saatossa mutta nyt vika tosiaan ilmenee.

                Comment


                  #9
                  Saattaa olla myös MAF, lambda yms. moottoripuolella oleva ongelma.

                  Comment


                    #10
                    Adaptaatiot kannattanee nollata. Varmaan halvin tapa aloittaa.

                    Comment


                      #11
                      Oliko tämä vielä C5 korinen auto ja sitä myöten 5HP vaihteisto vaiko jo C6 koria ja 6HP laatikolla? Ensimmäisessä tapauksessa kuulostaa aika paljon venttiilikoneiston jumittamiselta jolle ei oikein oo paljon muuta tehtävissä kuin purkaa ja kunnostaa tai vaihtaa ehjä tilalle. Varsinkin jos kylmänä toimii paremmin ja lämpimänä alkaa oireilemaan.

                      Comment


                        #12
                        Toisaalta, jos ongelma ei ole tuota isompi niin sen kanssa voi ajella vuosia. Mulla on monivammainen 5HP laatikko ja sitä se on ollut jo vuosia. Yhtenä päivänä toimii ok, seuraavana unohtaa olevansa automaatti.
                        Mulla oli 4HP laatikkoinen A8 jossa oli tollanen alaspäin paukautus kuumana. Se hieman parani öljyjä vaihtamalla, mutta 4hp ja 5HP laatikkoihin ei saa pohjan kautta kuin osan vaihdettua, joten vaati useamman vaihdon.
                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 6.6.2022, 10:41.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Oliko tämä vielä C5 korinen auto ja sitä myöten 5HP vaihteisto vaiko jo C6 koria ja 6HP laatikolla? Ensimmäisessä tapauksessa kuulostaa aika paljon venttiilikoneiston jumittamiselta jolle ei oikein oo paljon muuta tehtävissä kuin purkaa ja kunnostaa tai vaihtaa ehjä tilalle. Varsinkin jos kylmänä toimii paremmin ja lämpimänä alkaa oireilemaan.
                          Heip! C5 ja nimenomaan toimii kylmänä toimii paremmin. Onkos kuinka iso remontti tuo koneiston vaihto?
                          Viimeksi muokannut Killeri; 6.6.2022, 16:26. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                          Comment


                            #14
                            Ei se loputtoman vaikee homma ole tehdä mutta hiukan arvokas. Öljypohja pois, öljyt ja suodatin pois, joku vähän toiskymmentä pulttia auki ja vanha koneisto veks, uusi tilalle ja takas kasaan. Saa alakautta tehtyä, ei tarvi vaihteistoa irrottaa tms ekstraa. Vaan yleensä se jää tekemättä kun kuulee hinnan. Käytetyn koneiston vaihto on vähän riskihommaa kun voi saada samanlaisen tai huonomman tilalle ja uusien/kunnostettujen hinnat alkaa ykkösellä... Yhteen neljännesmiljoonan ajettuun 3C passattiin vaihdoin viime vuonna kun omistaja sellaisen halusi vielä teettää, siitä laatikosta tuli kyllä käytökseltään aivan uudenveroinen mutta menihän siinä rahaa kun koneisto, öljyt, suodatin ja tiiviste oli jotain 1200-1300€ ja siihen vähän vaihtotyöstä meiksille vaivanpalkkaa päälle.

                            Alkaa oleen niin kalliita ettei oo enää ainakaan taloudellisesti perusteltua. En oo tosin 5HP koneiston hintaa nyt kysyny mutta kyllä ne tapaa aika arvokkaita olla.

                            Omaan Porschen laatikkoon olis kans tarvinnu uusia koneisto mutta arvelin että kokeilen ensin shift-kitilla eli sarjalla jossa olemassaolevaa koneistoa muokataan hiukan ja vaihdetaan/koneistetaan kuluneita osia toisiin. Siitäkin tuli varsin hyvä, jos ei nyt ihan uutta vastaava, mutta meni siinäkin muutama satanen siihen kittiin ja uusiin öljyihin plus se on sit työnä taas paljon monimutkaisempi enkä suosittele jos ei ole ikinä tehnyt, automaattivaihteiston remontit kun on semmosta että siinä tulee joko 100% täydellinen onnistuminen tai 100% totaalinen failure. Yksikin virhe ja laatikko ei toimi. Ja niitä virhemahdollisuuksia on paljon.

                            Comment

                            Working...
                            X