Moro. Aattelin kysellä sellasta et mun Audiin tehtiin moottori remontti yhdellä pajalla. Vaihdettiin männät,laakerit ja kansi. Heti remontti jälkeen rupes moottorin häiriö valo palaa ja vika koodi Viittas nokka akselin tunnistimeen. Liian hidas toiminta. No ajoin sillä noin 200 km korjaamon kehoituksesta ja valo syttyy uudelleen. Vein auton toiseen korjaamoon ja ne epäilee et jako hihnan jako on pielessä. Pystyykö tää rikkoo mitään moottorista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI moottoriremontti, jako pielessä?
Collapse
X
-
Männät uusittiin,sylinterit kevyt hoonattiin,laakeroitiin ja kansi uusittiin. Öljyä vei nyt 200km noin 1litran. Korjaamo käski ajaa 1000 km ja sit katellaan paljonko vie öljyä. En jaksa ruveta kertomaan koko tarinaa tässä mut olen hankkinut auton toukokuussa ja ongelmia on riittänyt aika lailla. Auto liike on kyllä korvannut kaikki remontit.
Comment
-
Eiköhän ne ole ihan tavallisia rautalohkoja, joita voi hoonata, vuosimallista riippumatta. Se hoonaus vaan syö sieltä sen tehtaan alkuperäisen avaruustekniikkapinnan pois (jos sitä siellä vielä jäljellä on) ja sitten mennään perinteisemmällä ratkaisulla. Alumiinimoottorit on sitten vähän toinen juttu.
Comment
-
Oliko hihnakoneessa jo se avaruuspinnoite? Mulla on ollut kaksi hihna-TFSI:tä. Ensimmäisellä kulutus ei ollut ainakaan ongelma, koska vaihtovälillä ei tarvinnut lisätä. Jälkimmäisellä tietää, että on öljynvaihdon aika, kun kone pyytää lisää. Silloin on mennyt litra voidetta ja ajettu noin 10 tkm.
Comment
Comment