Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI moottoriremontti, jako pielessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI moottoriremontti, jako pielessä?

    Moro. Aattelin kysellä sellasta et mun Audiin tehtiin moottori remontti yhdellä pajalla. Vaihdettiin männät,laakerit ja kansi. Heti remontti jälkeen rupes moottorin häiriö valo palaa ja vika koodi Viittas nokka akselin tunnistimeen. Liian hidas toiminta. No ajoin sillä noin 200 km korjaamon kehoituksesta ja valo syttyy uudelleen. Vein auton toiseen korjaamoon ja ne epäilee et jako hihnan jako on pielessä. Pystyykö tää rikkoo mitään moottorista?

  • #2
    Jos oot ajanut niin ei se silloin riko. Itse uskoisin että ongelma on ketjukäytössä, esim säädin, solenoidi, venynyt ketju jos sitä ei oo uusittu..

    Comment


    • #3
      Onko käsitystä miten paljon sää viedä öljyä remontin jälkeen?

      Comment


      • #4
        Virallinen raja on 0.5l per 1000km, mut onhan sekin jo liikaa.

        Comment


        • #5
          Mut saako viedä sisään ajon aikana enemmän? Mul vie aika paljon enemmän ku ennen remonttia. Ketju ainakin uusittu jo ennen remonttia.

          Comment


          • #6
            Paljon enemmän? Eli minkä verran? Äkkiä arvaan, että remontti on mennyt **tuiksi ja apinaa on koijattu. Pistäppä tarkempi kuvaus remontista, mitä tehtiin ja miksi, sekä paljonko vie nyt öljyä.

            Comment


            • #7
              Männät uusittiin,sylinterit kevyt hoonattiin,laakeroitiin ja kansi uusittiin. Öljyä vei nyt 200km noin 1litran. Korjaamo käski ajaa 1000 km ja sit katellaan paljonko vie öljyä. En jaksa ruveta kertomaan koko tarinaa tässä mut olen hankkinut auton toukokuussa ja ongelmia on riittänyt aika lailla. Auto liike on kyllä korvannut kaikki remontit.

              Comment


              • #8
                Saiko näitä lohkoja hoonata?

                Comment


                • #9
                  Oisko riipunu vuosimallista

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän ne ole ihan tavallisia rautalohkoja, joita voi hoonata, vuosimallista riippumatta. Se hoonaus vaan syö sieltä sen tehtaan alkuperäisen avaruustekniikkapinnan pois (jos sitä siellä vielä jäljellä on) ja sitten mennään perinteisemmällä ratkaisulla. Alumiinimoottorit on sitten vähän toinen juttu.

                    Comment


                    • #11
                      Oliko hihnakoneessa jo se avaruuspinnoite? Mulla on ollut kaksi hihna-TFSI:tä. Ensimmäisellä kulutus ei ollut ainakaan ongelma, koska vaihtovälillä ei tarvinnut lisätä. Jälkimmäisellä tietää, että on öljynvaihdon aika, kun kone pyytää lisää. Silloin on mennyt litra voidetta ja ajettu noin 10 tkm.

                      Comment


                      • #12
                        Tuommonen öljynkulutus 1litra/200km on aivan järjetön...

                        Comment


                        • #13
                          Katti aika äkkiä tukossa.

                          Comment


                          • #14
                            Tuosta vikakoodista tulee mieleen ongelma joka on ollut kahdessa omassa audissa. Nokka-akselin painesäädin hajalla tai metallinen tiivisterengas katkennut siitä. Öljynkulutus vaikuttaa siltä, että ei oo remontti mennyt niin kuin elokuvissa.

                            Onko tälle tullut muuten selvyyttä?

                            Comment

                            Working...
                            X