ECU:n lämpötila-anturi on apukuljettajan puolella. Anturi mikä puhaltimia ohjaa, on Alavesiletkussa. Ja jos jälkijäähdytysvesipumppu jää pyörimään, niin sen anturi on kuljettajan puolella koneen takaosassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7 biturbo käynnistys ongelma
Collapse
X
-
Kiitokset molemmille lisäselvyydestä. Toivottavasti en joudu useampaa anturia jumppaamaan. Alotan varmaan tuosta ECU:n anturista ja toivon että sillä tokeentuu. Pitää varmaan tänään tutkia että minkäs värinen anturi sieltä löytyy.
Comment
-
Sininen anturi siellä lymyili. Kerrankin jossain autossa on joku vaihdettava osa tosi helpossa paikassa. MAF:lta lähtevä putki vaan irti, niin ne anturit on siellä ihan käsillä.
Mahtaako ne tollasta anturia varaosaliikkeessä löytää? Kun ei ole mitään osanumeroa tiedossa kun en sitä vielä sieltä ole irrottanut. Sattuisko jollain olemaan se osanumero tallessa?
Edit: Alkuperäinen anturi oli siis VIHREÄ. Vähän sellanen oudon sinertävän vihreä, niin sinisen liittimen vieressä taisi näyttää omaan silmään aluksi siniseltä.
Comment
-
-
Kiitos, samanlaisen numeron löysin itsekin googlella + monia muita. Tarjoan tuota numeroa niille varaosaliikkeessä ja varmistan että anturin liitin on neliön muotoinen ja nelinapainen. Eiköhän näillä jo pärjätä.
Comment
-
Anturi löytyi paikallisen varaosaliikkeen hyllystä tuolla varaosakoodilla, hintaan 25,70€. Paketissa lukee "Intermotor" ja anturi on väriltään vihreä ja vaikuttaa silmämääräsesti oikeanlaiselta.
Edit: Anturi onnistuneesti vaihdettu. Huolellisestikin tehtynä alle 15min homma. Toivottavasti auto nyt käynnistyy lämpimänäkin kunnolla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nikke Näytä viestiSatunnaisesti saa sahata käyntiin ja alkuun kun käynnistyy, ei meinaa pysyä käynnissä. ja jos yrittää antaa kaasua, että sais enemmän kierroksia kehiin, niin sammuu
Ilmeisesti sensori vaihtoon? Kylmäkäynnistys on todella hankalaa, saako ryyppyä tai käynnistystä helpotettua millään poppakonstilla? Tulee aamulla töistä pitkä kotimatka jos kulkuneuvo ei suostu käynnistymään.
Comment
Comment