Moi
Nyt iski tämmöinen ongelma juhannusreissusta palatessa: Auto (Audi A4 B6 quattro, 1.8t BEX -04) menetti yllättäen tehot noin satsen tasaisesta vauhdista ja alkoi nykimään. Moottorinvikavalo ei syttynyt eikä vilkkunut ja hetken etanavahtia ajettua vika hävisi. Koodeja moottorille löytyi vain P0411 (Secondary air injection sytem incorrect flow) joka on autossa ollut jo jonkin aikaa eikä pitäisi vaikuttaa kuin kylmäkäynnistyspäästöihin. Moottoritilassa ei mitään ihmeellistä mitä tienposkessa olisi huomannut, puolat näyttivät kaikki samanlaisille (näiden metalliosathan kai muuttavat väriä kun alkavat hajota).
Vika oli ilmennyt ennen tätä yksittäisenä nykäisynä ja vika ei ole tämän jälkeen uusiutunut.
Mitähän tuossa kannattaisi alkaa katselemaan? Ensimmäisenä itselle tuli tuosta mieleen sytytyskatko mutta eikös sen kuuluisi vilkuttaa moottorinvikavaloa? Moottori pelittää tällä hetkellä hyvin.
Nyt iski tämmöinen ongelma juhannusreissusta palatessa: Auto (Audi A4 B6 quattro, 1.8t BEX -04) menetti yllättäen tehot noin satsen tasaisesta vauhdista ja alkoi nykimään. Moottorinvikavalo ei syttynyt eikä vilkkunut ja hetken etanavahtia ajettua vika hävisi. Koodeja moottorille löytyi vain P0411 (Secondary air injection sytem incorrect flow) joka on autossa ollut jo jonkin aikaa eikä pitäisi vaikuttaa kuin kylmäkäynnistyspäästöihin. Moottoritilassa ei mitään ihmeellistä mitä tienposkessa olisi huomannut, puolat näyttivät kaikki samanlaisille (näiden metalliosathan kai muuttavat väriä kun alkavat hajota).
Vika oli ilmennyt ennen tätä yksittäisenä nykäisynä ja vika ei ole tämän jälkeen uusiutunut.
Mitähän tuossa kannattaisi alkaa katselemaan? Ensimmäisenä itselle tuli tuosta mieleen sytytyskatko mutta eikös sen kuuluisi vilkuttaa moottorinvikavaloa? Moottori pelittää tällä hetkellä hyvin.
Comment