Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetaritietoutta t44q?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vetaritietoutta t44q?

    Onko jollakin varastoissaan irtonaisia etuvetareita, joita voisi mittailla?

    Tarve olisi selvittää pituusero t44q etuvetareissa vaihteistojen 016 ja 01A välillä. Eli 01A on siis facelift quattro ilman turbokonetta ja vanhemmissa on aina & facelifteissä turbojen kanssa on 016.

    e: jaa näyttääkin olevan vielä pre-facelift 016:ssa eri vetarit, miksiköhän?
    e2: lopputulemana pitäisi saada siis selville, jos 01a vaihteiston tilalle vaihtaa 016:n, pitääkö vetarien olla pidemmät vai lyhyemmät ja kuinka paljon.

    #2
    e1, vanhoissa vetari mutterilla ja uudessa pultilla, sekä ulkopään pooritus muuttuu

    Onks tää joku delegoitu ongelma?

    Prefaceliftin 77-83 (mutterilla) etuveto 016 vetareiden pituudet on:
    vasen 553,9mm - oikea 553,9mm

    Prefaceliftin 016 ( 83-88, mutterilla )
    vasen 550,9mm - oikea 550,9mm

    Ym mitat voi olla mitattu eri kohdasta kun ennen 88 vetarit on olleet kuitenkin samoja.

    Paljonko 01A vetolaippojen väli on verrattuna 016 vetolaippojen väliin? Iso työntömitta... :D Ja ovatko keskellä niin että mittaus on vertailukelpoinen, vertaa kytkinakseliin ??

    01A:sta ei löytynyt tietoa mistään.

    Comment


    • #3
      e: pre-facelift ABS 96 hammasta, facelift 45. Pre-facelift vapari pienemmät ulkonivelet kun turbo ja akselipulikan poorit 25/28 (vapari/turbo). Siis ehkä.

      e2:jos vertais laatikoista vetarin laippojen etäisyydet toisistaan, sisänivel kun on aina sama?

      Mittaustulos 01A (100mm laipoilla): 264mm, nivelten kiinnityspinnoista mitattuna, kytkinakseli on keskellä.

      Comment


        #4
        Saako omiin ongelmiin paremmat vastaukset kuin delegoituihin? :)
        Oma on, mutta esitetty vähän eri tavalla kuin mikä tositilanne on :)

        Kysymyksen voi myös esittää muodossa: Jos S2:een laittaa 016 vaihteiston, mitkä vetarit pitäisi laittaa eikä sekään nyt ihan vielä osu :)

        Kiitos tähän asti. Pitää tsekata tuo navan pooritus myös.

        Jaksan olla eri mieltä siitä, että 01A olisi symmetrinen. Tai sitten laatikko ei ole keskellä autoa. S2 vetarit nimittäin ei ole saman pituiset v/o.
        Tai no niin no. Kardaani varmaan on keskellä, mutta sehän ei ole kykäakselin kanssa linjassa... olen kömpelö.

        Comment


          #5
          Toimisko 016 + type85/33 016 askin vetarit ja siitä lähinnä 2,2 malli jossa on 108mm sisälaippa mutta isopoorinen ulkopää.

          Miulla saattaa olla jossa liiterin perukoilla 2,2 passatin tai 2,2 90:sen etuvetarit, siinä on 093 aski joka on näiltä osin vastaava kuin 016. Näissä 2.2:ssä on erilainen pooritus ulkopäässä ja siten niihin voisi ehkä sattua ässän ulompi nivelkin. Ei tiedä jossei kokeile. Vetarit on erimittaiset.

          Tuu kokeilee, mutta jos saat S2:n ulkonivelen mukaan niin saa testattua vastaako pooritus ja pystyy ehkä mittaamaan kokonaispituuden.

          Comment


            #6
            Joo kiitos. Saan ulkonivelen mukaan ja vaikka navankin :)
            Irtonaisia kakkosen akseleita ei kyllä ole, joten pituutta ei voi vertailla. Kakkosen alapallo on pidempi kuin t89 sedanin tai t85:n joten vetarillekin tarvitaan hivenen lisää pituutta.

            Pitää seuraavalla visiitillä ottaa rojuja mukaan.

            Comment


            • #7
              tuolta löytyy aika kattavasti noiden vetonivelien mittoja/boorien lukumääriä, niin pääset vertailemaan. http://glo.it/

              Comment


              • #8
                Otetaas vähän takasin. Siis Lootan symmetrisyys. Kytkinakseli ja kampura pyöriikin vajaat 20mm ojanpuolella verrattuna etupinioniin ja luonnollisesti kardaaniinkin. Etupinioni on tasan keskellä etuvetolaippoihin nähden. Jos oletetaan kardaanin olevan keskellä autoa etuperänkin pitäisi siis olla ja vetarien samanpituiset?? Missä mättää? Eikö Kardaani olekkaan keskellä? Was, Warumm??

                Comment

                Working...
                X