Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI ei vaihda isommalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI ei vaihda isommalle

    Eli ongelma semmonen että täyskaasulla kiihdyttäessä ei vaihda isommalle ite.
    Rajotin 4000 ja täyskaasulla jää kiertämään rajottimelle ja ku vähä höllää kaasua ni sit tajuaa vaihtaa isommalle. Mut ihan sama millä vaihteella on ni täyskaasulla ei vaihda isommalle. Toki pakkovaihteilla voi ite vaihtaa isommalle mut perus D asennossa ei vaihda.

    Onko jotain tehtävissä?

  • #2
    Vikakoodien luku laatikolta ja moottorinohjaimelta.

    Comment


    • #3
      Ei anna mitään koodeja ulos.

      VAG-COM Version: Release 409.1-US


      Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
      Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 01: Engine
      Controller: 4B0 907 401 P2v
      Component: 2.5l/4VT EDC G200AG D60
      Coding: 01001
      Shop #: WSC 00012
      No fault code found.
      Readiness: N/A

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 02: Auto Trans
      Controller: 4B0 927 156 BL
      Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 9419
      Coding: 00000
      Shop #: WSC 00000
      No fault code found.

      Comment


        #4
        Mahtaisiko tuo olla soft coding homma. VCDS:llä saa muutettua soft codingin kautta ainakin sen, että laatikko vaihtaa ylös vasta kierrosrajoittajalla tai sitten antaa DSP:n päätellä vaihtokohdan.

        Comment


        • #5
          Miten tuo kyseinen prosessi tehään?

          Tosiaan tehdasuusi laatikko siihen on vaihdettu tänäkesänä ni voiko olla et joku kalibrointi yms pielessä?

          Comment


          • #6
            Säilyikö automaatin ohjainpurkki samana? Vähän oudolta näyttää tuo 00000 koodaus siellä..

            Comment


              #7
              Tuollainen coding ohje löytyi noille vanhemmille laatikoille. Kokeile vaihtaa tuo laatikon coding VCDS:llä esim. tuohon 01002
              Attached Files

              Comment


              • #8
                mitään muuta ei vaihdettu kuin laatikko, turbiini ja vauhtipyörän anturi tai joku semmonen mikä lukee turbiinin vierestä jotain tietoa :D

                Ni latitanko uudeks koodiks 01002 vai tyylii 00012 ? tuon 00012 sain googlesta tuon. Ottaa kuulemma tuon DSP'n pois käytöstä?

                http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=94046

                Comment


                  #9
                  Koodaus riippuu siitä millaiseksi laatikon haluat. DSP:n jos otat pois (esim. 00012), niin laatikko ei opi ajotyylistä/kuormituksesta vaihtopaikkoja, kuten tuolla sanottiin. Kokeilemalla se selviää, mikä itselle parhaiten sopii.

                  Comment


                  • #10
                    vaikka vaihdan tuon koodinpois niin silti se väittää että soft code olis tuo 00000
                    nyt kun tarkemmin seuraili kierroslukuja ja vaihteita niin ykköseltä kakkoselle vaihtaa ite nätisti kaasu pohjassa, mut siitä sit enää isommalle ei vaihda kun vasta sillon ku päästää kaasun irti vähänkin.

                    Onko kiinan kaapeli syy siihen että en voi koodada laatikkoa uudelleen? Onko satakunnan alueella jollain kunnon laitteita jolla sen saisi tehtyä?
                    Viimeksi muokannut JorKsX; 20.6.2017, 16:08.

                    Comment


                    • #11
                      Onko tehot ok? Voi olla kuormitustieto viturallaan, esim maf, ahtopaine..

                      Edit. Näköjään toinen topic sulla tehonpuutteesta, se kannattaa korjata ensin.. maffi vahva veikkaus
                      Viimeksi muokannut tarzi90; 20.6.2017, 22:21.

                      Comment


                      • #12
                        Ahtopaineet OK
                        Maffia epäiltiinkin.
                        Tehoa puuttuu sen verran mitä toises topicis sanoin että kolmen tonnin jälkeen ei enää kiihdy, pikemminkin hidastaa ja sit ku vaihtuu vaihde ni kiihtyy taas.
                        Mutta siltikin eiks sen pitäis vaihteita vaihtaa normaalisti? Tuo ei mun mielestä normaalia ole.

                        Comment


                        • #13
                          Maffi jos on rikki niin loota on sekaisin kuin seinäkello. Kuormitustieto päin persettä. Uusi maffi tai sit luet ne ilmamassat.. nokat jos on huonot niin vaikuttaa myös ilmamassaan ja tehoon

                          Comment


                          • #14
                            maffin pyynti on jotain 800-900 luokkaa, saanti on taas 500. Tuossa kesän aluks vielä oli maffin saanti 800. Et ei kai venttiilit näin yhtäkkii menny ole? Ei kumminkaan mitään nakutusääniä pidä. Et maffia vaihtoo sit seuraavaks.

                            Comment


                              #15
                              Väsynyt maffi käyttäytyy juuri noin, ei enään lue oikein. Ei myöskään anna vikakoodia. Jotkut on noita koittanut elvyttää kevyesti crc:lla putsaamalla.

                              Comment


                                #16
                                En nyt ole varma onko tuo vika vai ominaisuus.

                                Comment


                                • #17
                                  Sain software codingin 00010 tehtyä. ei ota esim 00011 tai 00012 koodia vastaan. Nyt vaihtaa isommalle ite ja ei ongelmia, Tehot putoaa jossain vaiheessa ja ahtopaine laskee 0.4 baariin. Johtuu varmaan tuosta väsyneestä maffista?

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos MAF näyttää perunoita sen tähden että se on likainen, niin silloin puhdistus auttaa. Jos se on tullut elinkaarensa päähän, niin silloin vain vaihto auttaa. Jos kilometrejä alkaa olla 200-300tkm, niin ei se kovin väärin ole sitä uusiakkaan, ei se nyt niin paljon maksa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X