Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpöanturissa vikaa vai termostaatti jumissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpöanturissa vikaa vai termostaatti jumissa?

    Mitä lähtisitte veikkaan a6 2.4 v6. -03. Antaa ajaa pitkään ja sitten hälyttää virhettä punasella jäähdytinjärjestelmässä. Lämpömittari seilaa,välillä 110 ja putoaa takas 90, sitten nousee ja laskee noiden välissä. Auton jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin varotusvalo ei pala. Mutta syttyy taas myöhemmin. Ei keitä.

    En ole ajanut enää ongelman ilmettyä mutta tänään ois tarkotus rueta selvittämään missä mättää. Hetken selailua internetin ihmeellistä maailmaa, totesin että voisi olla joko termostaatti jumissa tai lämpöanturi huonosti paikoillaan/paskana.

    Ideaa?

  • #2
    Kun näyttää 110, aja sivuun ja aukaise paisari(amerikkalainen clausuuli:varo käsiä), jos kiehuu, niin on yli sata ;)

    Comment


      #3
      Tai sitten katsot (tai pyydät jonkun katsomaan) VCDS:llä, että kertooko moottorin lämmöt samaa kuin mittaristo. Jos ecun tieto eroaa mittariston tiedosta, on lämpöanturi vaihtokamaa. Jos taas molemmat näyttävät samaa, on vika mekaaninen (termari, vesipumppu).

      Comment


      • #4
        Kyllä sen kuulee roplottovan jos kiehuu. Saattaa silmille tulla jos avaa kerta heitolla paisarin korkin.

        Comment


          #5
          Tai jos on Magneti Marellin mittaristo, niin mittaristovika.
          Kannattaa kattoo lämmöt myös moottorin measuring blokeita ja verrata mittariston näyttämään.

          Comment


          • #6
            Aiheuttaisiko se MM:n tyyppivika (eli hajoava neulamoottori) myös tuon ylikuumenemisilmoituksen?

            Comment


              #7
              Juotosvika aiheuttaa.

              Comment


              • #8
                Nostellaanpas tätä kun kyseessä samainen 2.4 v6 moottori (BDV) ja ongelmakin on tuolla termarin suunnalla. Eli jo toista talvea pakkasten alettua ja varsinkin autoa roikassa pitäessä laskee nestettä alleen ja olen vuodon paikallistanut (todennäköisesti) termostaattikoteloon.

                Kysymys kuuluu, saako termostaattikotelon/tiivisteet vaihdettua jakopäätä purkamatta? Haulla tutkailin ja tulin siihen lopputulokseen, että jakoremmi pitää purkaa edestä pois, mutta voisiko joku antaa tähän varmistuksen.. Kiitos.

                Niin ja jos remmi pitää purkaa edestä pois, niin onko siihen jotain oikotietä onneen vai häätyykö vain kokonaan ritsiä remmi pois keulalta?

                Comment


                  #9
                  Kyllä se on jakohihnan takana eikä ole mitään oikotietä.

                  Comment

                  Working...
                  X