Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onni on omistaa tumma auto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Onni on omistaa tumma auto

Joo, lieneekö joku muu törmännyt tumman auton kiroukseen.

Profiilin Audissa on joku Nemo Blue -sävy, joka vaihtelee sävyään valon mukaan tumman sinisestä violettiin. Tavallisesti olen vahaillut kulkinetta AG:n Ultra Deep Shinella, mutta päätinkin kokeilla jotain uutta. Maalissa oli pieniä naarmuja ja muutenkin pinta oli vähän kehnossa kunnossa, joten otin auton työn alle ja myllytin naarmut piiloon ympäri auton. Myllytyksen jälkeen pesu ja kuivaus ja ulos tarkastelemaan kätten töitä. Hyvältähän se näytti, joten tyytyväisenä takaisin talliin vahaamaan, ensin AG:n punaisella mahdolliset hiontajäämät pois ja taas auto tarkasteluun. Ja edelleen auto suorastaan loisti auringon valossa. Eiku viimeinen "silaus" ja pintaan AG:n Extra Gloss Protection (kultainen etiketti), annoin aineen muhia yön yli ja aamusella kiilotus ja auto ulos paisteeseen.

Ja nyt alkoi se itku ja hammasten kiristys. Kun aurinko paistoi suoraan pintaan, niin näytti sille, kuin pintaan olisi pyyhitty öljyä trasselilla. Ja tämä ei-toivottu efekti ei suostunut poistumaan enään millään ilveellä. Varjon puolella pinta näytti todella hyvälle, mutta auringon puolella...noh öljytyltä. Eikä auttanut enää Ultra Deep Shinetkaan.

Pasaatissa, joka on vaalean sininen, ei tuollainen "öljyefekti" ole ollut kiusana vai eikö se vain vaaleassa näy. Mene ja tiedä, mutta tummaan pintaan EGP ei kyllä ilmeisestikään ole sopiva.

Pitänee pestä kulkine taas fairylla ja vahata uudemman kerran..prkl :=(

Mulla on se kirous, että noi stanan pikku naarmut näkyy helposti.
    Väri on se vihreä metalli mikä s2:sissä on tarkemmin en tiedä.
    Hyviä vinkkejä noiden naarmujen peittämiseksi otetaan vastaan.
    Tavallinen vahaus ei auta.

Comment

KalleYS, myllyttämällähän nuo pienet naarmut saa piiloon...

Comment

Omassa tuo helmiäsefektillä oleva tumman sininen näyttää tietyssä valossa ihan hyvältä tumman siniseltä mutta laskevan auringon saadessa säteensä siihen näyttää se hieman naarmuiselta violetilta. Tuo tumma base + lakka on aika hyvä näyttämään kaikki pienetkin virheet ja vaatii aika tunnollista ylläpitoa.

Pitäs varmaan myllyttää. Kyllä se vaimon(kin) mieliväri hopea alkaa itseäkin kiinnostamaan....

Comment

Eipä noihin naarmuihin tahdo auttaa muu kuin myllytys, omasta autosta naarmut poistuivat suurimmaksi osaksi. Enemmänkin olisi voinut toki myllyttää, mutta ajattelin että parempi katsoa kuin katua. Kuten SR tuossa jo mainitsikin, sopivassa valaistuksessa tuo helmiäisefekti on hyvännäköinen, mutta suora auringon valo on kyllä sille aika armoton. Se tuo pienimmätkin virheet esille.

Mutta tuohon vahakysymykseen, onko olemassa jotain hyviä vaihtoehtoja AG:lle?

Comment

Kun aurinko paistoi suoraan pintaan, niin näytti sille, kuin pintaan olisi pyyhitty öljyä trasselilla.
            Mulla tulee tuo efekti joka kerta kun vahaa. Eka kerta oikein säikäytti sydämen kurkkuun kun kävi mielessä, että mikä helvatan kemiallinen reaktio tähän nyt tuli ;)
            Käytän Autoglymin punaista ja auton väri on tumma metallinvihreä, jotain kiiltoakin taitaa lakan alla olla (kuten taitaa olla lähes kaikissa Audin metalliväreissä...)
            Mulla se öljymäisyys häipyy kun jaksaa hinkata trasselin kanssa tarpeeksi kauan.

Comment

Mutta tuohon vahakysymykseen, onko olemassa jotain hyviä vaihtoehtoja AG:lle?
              en osaa vertailla kun en ole AG:tä käyttänyt, mutta Glymin vahojen nimeen olen vannonut jo pitkään. monia muita kokeiltua olen aina palanut käyttämään Glymin punaista jos pinta on vähänkin kulunut/naarmuinen/pyörrejäljillä ja Glymin mustaa muuten.

tuo musta tuo ihan älyttömän hyvin väriä tummaan autoon, kokeilin niin että vedin puolet takaluukusta sillä jonka jälkeen ei vahattu puoli näytti ihan harmaalta. eli tota voin ainakin suositella mustaan ja varmasti myös tummaan väriin.

Comment

Öö.. eikös AG = AutoGlym = Glym

Comment

haha, hetken aikaa ihmettelinkin että miksei ole tuttu nimi :D

en ole kyllä tollasta lyhennystä kuullut koskaan kun kaikki puhuu vaan "glymistä"..

no, sitten en osaa kyllä neuvoa enempää kun itsellä on moitteetta toimineet noi.

Comment

Working...
                  X