Pitäisi uusia käyttikseen vm 2000 2,4 V6 avant quattro takaiskarit. Aiempaa kokemusta on uudemman faceliftin (vm 2002) takaiskareiden vaihdosta ja sinne Motonet myi liian löysät iskarit (Sachs 556 281), kun tulkitsivat taulukon alustanumeron X-kirjaimen (vm 1999) wildcardiksi. Konttorin iskaritesti näytti niille tasaista 20% ja esimerkiksi kaarteessa olevat heitot saivat auton takapään poikkeamaan vaarallisen tuntuisesti ajolinjalta. Oikeat iskarit (Sachs 556 285) vaihtamalla faceliftin ajokäytös korjaantui. Nämä molemmat iskarit ovat mitoiltaan samat ja vain jäykkyydessä on eroa (varmistettu tehtaalta).
Esimerkiksi Monroen taulukko on tällainen (ja vastaa vuosimalleiltaan Sachsin taulukkoa)
Eli vuosimallin 2000 (Y) loppuun saakka on löysemmät iskarit ja vuosimallista 2001 (1) alkaen jäykemmät, jotka ovat kaikissa sporttialustoissa vuosimallista riippumatta.
Tähän vm 2000 potilaaseen siis kuuluisi nuo löysemmät iskarit, mutta esimerkiksi Bilsteinin luettelossa on vain yksi iskari (Bilstein B4 19-184067) alustasta riippumatta kaikkiin ennen vuosimallia 2001:
Kuitenkin 1BV = Sports suspension/shock absorption -> ristiriita!
Nyt minua vaivaa valinnan vaikeus:
1. Standardi Sachs 556 281 - Olisi oikea vm 2000 autoon, mutta kokemukset 2002 autosta pelottavat
2. Sport Sachs 556 285 - Sopisi mitoiltaan, mutta onko liian jäykkä tuolle jouselle?
3. Bilstein B4 19-184067 - Tämä olisi "allround"-kompromissivaihtoehto, vai onko?
Hinnaltaan nämä kaikki mahtuvat 110 - 135 €/pari haarukkaan.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Hakusanat: takaiskarit, takaiskari, takaiskunvaimentimet, takaiskunvaimennin
Esimerkiksi Monroen taulukko on tällainen (ja vastaa vuosimalleiltaan Sachsin taulukkoa)
Koodi:
Standard Sport 7.97 - 1.99 -> 4B-X-070 000 E2051 E2052 1.99 - 4.00 4B-X-070 000 - 4B-Y-200 000 E2051 E2052 5.00 - 5.01 4B-1-000 001 - 4B-1-200 000 E2052 E2052 6.01 - x.04 4B-2-000 001 -> E2052 E2052 Vastaavuudet: E2051 = Sachs 556 281 E2052 = Sachs 556 285
Tähän vm 2000 potilaaseen siis kuuluisi nuo löysemmät iskarit, mutta esimerkiksi Bilsteinin luettelossa on vain yksi iskari (Bilstein B4 19-184067) alustasta riippumatta kaikkiin ennen vuosimallia 2001:
Koodi:
Bj. bis: 12.00, Fgst.Nr. bis: 4B-Y-200 000, für Fahrzeuge mit Standard Fahrwerk, für Fahrzeuge mit Sportfahrwerk, nicht für PR-Nummer: 1BV
Nyt minua vaivaa valinnan vaikeus:
1. Standardi Sachs 556 281 - Olisi oikea vm 2000 autoon, mutta kokemukset 2002 autosta pelottavat
2. Sport Sachs 556 285 - Sopisi mitoiltaan, mutta onko liian jäykkä tuolle jouselle?
3. Bilstein B4 19-184067 - Tämä olisi "allround"-kompromissivaihtoehto, vai onko?
Hinnaltaan nämä kaikki mahtuvat 110 - 135 €/pari haarukkaan.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Hakusanat: takaiskarit, takaiskari, takaiskunvaimentimet, takaiskunvaimennin
Comment