Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autonpesuaineista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Autonpesuaineista

Viikonloppuna pitäisi taas autoa puunailla... Pesuaineena paikan päällä tällä hetkellä vain Fairya ja valitettavan usein olen sillä pessyt, mutten koskaan autoa.
    Onko Fairyn käytöstä jotain haittaa verrattuna auton pesuun tarkoitettuihin aineisiin?

Samalla voi suositella hyvää pesuainetta, ei kuitenkaan mitään ns. high-end kamaa ;)

Fairyssa on se ongelma että mikäli autossa on joskus ollut vahaa, Fairypesun jälkeen voi ainakin olla melko varma ettei sitä enää ole... :)

Itse olen käyttänyt nykyään Korrekin tuotteita sekä vahaamiseen (TFX kestovaha) että pesuun (TFX vahapesu). Korrekin vahapesuaine myös vaahtoaa, mikä on minun mieleeni.

Comment

Itse olen käyttänyt Zainoa sekä Turtlen uutta Nano-tech vahaa. Zainon hyvät puolet ovat hyvä jälki sekä haju työstettäessä ( joku on tajunnut että vahan ei tarvitse haista tinneriltä kun sitä levittelee). Huonona puolena Zainoissa pidän montaa erilaista vahalaatua sekä korkeaa hintaa. Turtlen uusi vaha antaa hienon pinnan sekä peittää naarmuja aika hyvin. Kummankaan vahan kestävyydestä ei ole takeita koska ei kait tuollaiset nestemäiset vahat voi pinnassa kovinkaan kauaa pysyä. Työstettävyys on kuitenkin niin helppo että käsittelyn voi uusia helposti.

Comment

Fairylla lähtee tosiaan vaha autosta. Korrekin pesuaineita on tullut itsekin viime aikoina käytettyä. Fairylla pesen kädet autoremontin jälkeen, ei ole tullut vielä pesuainetta vastaan jolla lähtis yhtä hyvin rasvat käsistä.

Comment

Joillakin foorumeilla kehutaan mäntysuopaa. On halpaa, tehokasta ja ympäristöystävällistä. Itse en ole kokeillut, mutta ehkäpä kokeilen kun AG:n pullot tyhjenee. Onhan se ainakin reilusti halvempaa kuin merkkishampoo. Onko kokemusta mäntysuovan vaikutuksesta vahapinnalle? Entäpä nyt ajankohtaisena itikanpoistoon tarkoitetut suohkeet kuten 5-itikoista jne, tuhoavatko vahapintaa? Ainakin itikat lähtee hyvin.

Comment

Jaa, se syy on siis tuo vaha. No tarkoitus on kuitenkin laittaa uudet vahat pintaan, mutta taidan silti ostaa jotain shampoota autolle.
            Vahana ajattelin kokeilla tuota AG punainen+kulta -yhdistelmää, jota on kehuttu. Ei taida olla mahdottoman kallis investointi.

Tähän mennessä olen käyttänyt vasta Korrekin TFX-vahaa, joka ei oikein vakuuttanut. Eron huomasi oikeastaan vain pintaa sormella pyyhkimälllä, ei katsomalla.

Comment

Goldenin verkostomarkkinoinnin kautta sai ennen todella hyvää autonpesuainetta, mutta sitä ei ilmeisesti enää markkinoida. Nyt olen käyttänyt Sonaxin vahapesuainetta. Vaikuttaa tosi hyvältä aineelta.
              Jotenkin on jäänyt noista autonpesuaineista se käsitys, että aine on sitä parempi mitä vähemmän se vaahtoaa <=> pesuaineen voi sekoittaa kylmään veteen.

Comment

Fairyhan on rasvanpoistoaine!
                Enkä mä ainakaan millään autoshampoolla hiuksiakaan pese!

Ja jos se fairy olis oikeasti olis hyvä autonpesuaine niin kyllähän valmistaja sen varmasti tietäisi ja mainostaisi sitä!

Comment

Tuossa on muuten sellainen aine, jolla pesin tänä aamuna hampaani. Sillä pesen myös myös hiukseni, koirani ja autonkin olen sillä pessyt.

Comment

Ei astianpesuainetta!

Astianpesuaine pesee vahan lisäksi myös kotelosuoja-aineen useasti käytettynä.
                    Toiset astianpesuaineet sisältävät myös ammoniakkia joka pistää peltiin ylettyvät naarmu kohdat kivasti kukkimaan.
                    Vahaksi jonkun tunnetun valmistajan ainetta.
                    Itse vannoutuneena AG.n käyttjäjä olen siirtynyt käyttämään Turtlen Extremeä ja aina silloin tällöin suihkutan saman valmistajan Wet waxia pintaan kun on niin nopea ja menee varmaan hankaliin paikkoihinkin sopivasti.

Comment

Mun mielestä on ihan höpöhöpöä, että fairy (tarkoittaa kait astianpesuaineita yleisesti) veisi vahat auton pinnasta. Taitaa olla autoshampookauppiaiden markkinointijuoni.

Edellisen vahauksen jälkeen olen pessyt auton vissiin neljä kertaa fairyliuoksella ja edelleen vesi pisaroi hienosti auton pinnalla ja putoaa liikkeelle lähdettäessä auton katolta, kuin hanhen selästä. Eikä ole kiillossakaan valittamista.

Comment

Tuli sitten käytyä lähikaupasta hakemassa tarvikkeita, kun on niin hauska kyläkauppamainen putiikki keskellä Helsinkiä.

Mukaan tarttui vahoista AG:n punainen + kulta ja pesuaineeksi myyjä suositteli Malcon valmistamaa Ultra-Violet -nimistä tavaraa. Väri oli nimensä mukainen ja pienessä pullossa myytiin. Mitähän tuli ostettua? :)

Comment

Malcon valmistamaa Ultra-Violet
                          Tuota on tullut käytettyä nyt puolivuotta, mutta tuntuu olevan hirveän tarkka laimennuksesta ja lämpötilasta, että toimii kunnolla.

Comment

Itse olen käyttänyt nyt viime aikoina Meguiarsin Gold Classia sekä AG:n shampoota. Meguiarsin NXT-shampoo odottaa vielä hyllyssä. Myös näistä "markettituotteista" turtlen rapid wash -shampoo sekä carlaken vahashampoo olivat ihan hyviä tuotteita. Korrekista minulla ei sen sijaan ole mitään erityisen hyvää sanottavaa. Ostin kokeeksi purkin Korrekin vahashampoota, mutta omaan autooni se jätti kuivaamisen jälkeen raitoja. Alku kylläkin lupaili hyvää, kun tavara vaahtosi hyvin, mutta lopputulos oli huono. Ilmeisesti tuote ei tykännyt Megin #26:sta jota minulla oli viimeisenä kerroksena
                            auton pinnassa.

Tuohon vaahtoamiseen vielä kun joku sitä kyseli, niin se on lähinnä omista mieltymyksistä kiinni tykkääkö vaahdosta vai ei. Itse tykkään enemmän vaahtoavasta aineesta koska siinä näkee paremmin alueet mistä on pessyt.

Comment

Working...
                            X