Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ89, audi 80/90 propleemia ja osapulaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ89, audi 80/90 propleemia ja osapulaa

    En pistä tätä osto-osastolle kun mahdollisesti tähän tarvii saada vastauksia ja saa sitten haukkuakin. :)

    1. Nyt kipeästi tarvitsisin ehjää "tuuletusventtiiliä" sinne tavaratilaan, kuskin puolelle. Se missä on kolme kumilärppää siinä muovisessa rungossa. Marmoritiskiltä saa komeuden kaikkineen ~95 eurolla, on vähän suolainen hinta. Löytyiskö keltään oikeasti ehjänä?



    2. AAR-moottorin alkuperäinen vesipumppu ( 054 121 004 AX ), ei ole väliä onko ehjä, kunhan siinä on rungossa tuo yo. numerosarja. Tarvitsisin moisen mokkulan vaihto-osaksi marmoritiskille, kun tässä "merkkiliikkeessä" huolletussa vehkeessä onkin joku Italian ihme vettä pyörittämässä. Vanhempia 10V:n pumppuja on saavillinen, mutta ennen ei ole näin uutta moottoria talossa ollut. :)

    3. Jäähdyttimen eteen tulevan ilmanohjaimet. Jos löytyisi joltain jotakuinkin ehjä nro 6 ja 8?



    Purkamoilta on noita turha etsiä, ovat aina olleet enempi tai vähempi romua jopa heillekin. Turhan hintavia jos lähtee marmoritiskiltä hakemaan. Ei keltään sattuisi löytymään?

    Rami / 050-5686996 / priva / sähköposti

  • #2
    Pasilla on sulle myytäväks kutonen ja kasi NG:stä, jossa oli lisäsyyläri. Ehkä jopa tuo ilmaräppänäkin, jos hoksasi ruuvata irti.

    11 numerolla olevan ostin itselleni juur ja ei maksanut paljon kahvirahoja enempää, nelonenkin on halpa, jos ei ole ässämalli. Taidat jo tietää, kun noista et höpissyt :)

    Vesipumppu ehkä Mänttäriltä?

    Comment


    • #3
      Joo, eipä ole enää kun heitin reilu viikko sitten lomalle lähdön kunniaksi ison määrän tavaraa työpaikan metallikeräyslootaan... valitettavasti.

      voisihan se vieläkin siellä olla mutta menen vasta kahden viikon päästä töihin.

      Comment


      • #4
        6 ja 8 on, ehkä 4 myös. Ei muuta. Kysele.

        Comment


        • #5
          Näyttää olevan sama pumppu seuraavissa koneissa: AAR, AAN, NG ja ABY.

          Comment


          • #6
            Mulla taitaa olla yks ABYn pumppu, koitan muistaa tarkistaa onko se OE.

            Comment


            • #7
              NG:ssä muuttunut kesken tuotannon, muissa taitaa olla aina kiinteä pumppu, josta siis nyt kyse.

              Comment


              • #8
                Ok, _pasilta löytyi tuulipaffit 6. ja 8. Ne on nyt pesty ja odottavat asennusta. Just puolituntia sitten nykäisin sylinterikannen irti kun tuli semmoinen intuitiivinen keskiyön älynväläys.

                Sylinterit puolillaan vettä??? Joo... suuttimien o-renkaat falskanneet oikein rankalla kädellä ja moottoripesuvedet päässeet sylintereihin.

                LVR:lta löytyi vesipumppu. Eli sekin homma hoidossa.

                Jahas, puoli kuudelta herätys ja lähtö... pitää vissiin alkaa napsia jotain tapletteja kohta. :)

                Comment


                • #9
                  Mjoo... WC-pytyn kannen ja kaasuläpän välinen haitarikumi on 5cm matkalta alapuoleltaan revennyt - ihme että koko värkki on pysynyt edes käynnissä.

                  Eli Hakuun: PS/NG-moottorin kaasuläppää edeltävä kumi ( 054 133 357 C ). Mitähän mahtaa tuo uutena maksaa.

                  Sitten bonuskysymys: Tarjolla on KV, RT ja AAR nokka-akselia, onko kellään valmiina tietoa noiden nokkien ajoituksista?

                  Comment


                  • #10
                    WC-pytyn kannen ja kaasuläpän välinen haitarikumi on 5cm matkalta alapuoleltaan revennyt - ihme että koko värkki on pysynyt edes käynnissä. Eli Hakuun: PS/NG-moottorin kaasuläppää edeltävä kumi ( 054 133 357 C ). Mitähän mahtaa tuo uutena maksaa.
                    Sama vika. Eilen soitin Tampereen marmoritiskille 034 133 357L maksaa piirun verta alta 150 eemeliä. Uskoisin että tuo 054 133 357C aika lähellä samaa. Mitäköhän eroa...

                    Comment


                    • #11
                      Tässä hinnat Saksasta muun kuorman mukana tilattuna:

                      054133357C 67,60
                      034133357L 85,20

                      Comment


                      • #12
                        4. pytyn imuvenan jousi oli poikki ja on ollut pitkään. Kaikki vaihtoon... :-|

                        Mitähän seuraavaksi? :-)

                        Comment


                        • #13
                          No kone ainakin käy ja kukkuu nyt - ääni on tasainen ja nätti... :)

                          Pitää toivoa että imusarjalörtön epoksipatentti kestää muutaman viikkoa, kunnes kerhon varaosakanava toimittaa uuden tilalle.

                          Vielä pitäisi ennen perjantaita kursia pakoputki kasaan ( käytettävissä läjä pönttöjä ja putken kappaleita sekalaisista ajoneuvoista. Jotain pientä nippeliä ja, alustan kulmien säätö ( muita odoteltaessa vaihdoin joka hiivatin puslan, nivelen ja nuljukumin uuteen. Apurungon pultit olivat saaneet vähän siipeensä, osa oli mutkalla ja osa oli venynyt keskeltä selvästi ohuemmiksi.

                          Tyhjäkäyntiä ehtii vielä ihmetellä. Kylmänä heittää sen ylös kuten pitää mutta kierrokset eivät laskee juuri 1100 alemmas. Letkut, putket, kanavat ja o-renkaat on a) putsattu b) vaihdettu uusiin. Jostain vetää kaasuläpän ohi ilmaa. Yksi oire on kun öljykorkin avaa, putkoaa määräjakajan läppä ja kone sammuu - rupeaa vetämään imuilmaa kampikammion kautta. Tekisi mieli ohjata kampikammion tuuletus jonnekin muualle kuin imupuolen osia sotkemaan. Toinen epäilyksen kohde on "ISV" että se ei sulkeudu kokonaan. Pitää kokeilla harjanvarsimetodia, tulpata se ja katsoa miten tyhjäkäynti käyttäytyy. Jos korjaantu, pitänee moinen mokkula vaihtaa.

                          Koneesta puuttuu muuten KV:stä tuttu 'deceleration cut-off valve', eli kun kaasuläppä on 0-asennossa, ja kierrokset ovat yli jonkin rajan ( en muista mikä oli ), tämä venttiili ohittaa määräjakajan lautasen jolloin se putoaa ja polttoaineen syöttö katkeaa

                          Vaihdettua osaa:
                          - vähän helmaa ja pyöräkoteloa sieltä täältä, teroson3000/2000 ja kotelovahaa + uudet oem-kuraläpät
                          - joka hiivatin pusla ja alustan välyksiin vaikuttava osa.
                          - kaikki moottorin tiivisteet, joitakin kuparitiivisteitä lukuunottamatta, lämppärin tulolaippa
                          - jakohilut hihnat, pumppu, kiristinhässäkkä kokonaan
                          - kansi putsattu ja venttiilit läpätty ( ohjurit ja tasopinta olivat ok ).
                          - hammastankoon yksi stefa ja suojakumi
                          - pakokaasukierrätyshässäkkä hittoon ( ei tässä edes pitänyt olla sellaista )
                          - uusi etuputki pakosarjalta alaspäin
                          - virranjakajan ennakonsäätö tuli ajankuluksi puukotettua, eli rajoittimet 80-luvulle.
                          - parit vesiletkut, uusi Behr/Hella syyläri, syylärin ilmanohjaimet
                          - kassillinen klemmareita, uusia pultteja, muttereita, prikkoja... joko 10.9/12.9 tai A4 - helpottaa jatkossa
                          - pari stefaa vaihteistosta ( siirtotanko ja vetarin laippa )
                          - startti ( edellinen sanoi sopimuksen irti just nyt )

                          :)

                          HAKUSESSA: edelleen toi takakonttin "venttiilirunko" ja kumiläpät,

                          Comment


                          • #14
                            n kierroksia Matopurkin rataa ympäri, matka-ajoa ja kovaa rääkkiä yleensä. Vehje kesti ehjänä ja itseasiassa riittävän kauan kierrokset punarajalla kuorman kera jopa paransivat koneen käyntiä - 4.sylinterin kohdalta tuleva venttiilin kolina loppui ja humputtava tyhjäkäynti hieman parani. Veikkaus on että venttiili asettui varmaan vähän paremmin kohdalleen.

                            Havainto: iskarit taitaa olla syytä vaihtaa ja radalle voisi pistää alle jotkut kuluneet kumit niin ei tarttisi sääliä kulutuspintaa niin kovasti.

                            Tyhjäkäynti joka ennen huiteli 1500 - 1800 välillä, asettui 850 kierrokseen - tosin jo ennen rata-ajoa. Lääkkeenä oli kaikkien imupuolen letkujen putsaaminen/vaihto ja erityisesti imusarjassa olevan poikittaisen suutinkanavan siivoaminen öljymoskasta.

                            Comment

                            Working...
                            X