Ei se joustovaraan vaikuta kun koko tolppa laskee alemmas. Jousto pysyy siis koko ajan samana. Tarkoitan siis korotuspalaa tolpan ja korin väliin. Alatukivarret siinä joutuu käyttämään löysällä että puslat ei mene pilalle ja kulmat säätämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Maavaran kasvattaminen
Collapse
X
-
Ajettavuus voisi olla parempi ns hyvällä tiellä jos jouset on jäykemmät. Varmaan vakioillakin ihan ok.
Tuossa esimerkiksi on takayläpäitä varten.
http://www.ebay.co.uk/itm/112213711176
Jotenkin vaan tuntuu että siellä pitää ehkä olla jousellekin korotus iskarin lisäksi.
Tällaiset eteen.
http://www.ebay.co.uk/itm/112213728555
Tosin näissä nyt joku mietityttää tuon ulkonäön suhteen. Eikö sen pitäisi olla sellainen kolmiolaipan näköinen ennemmin?
Itselläni ei siis ole tällaisia, tiedossa oli että jotkut korottaa tällaisilla rautajousi touaregeja jne.Viimeksi muokannut LauriJT; 2.4.2017, 12:41.
Comment
-
Vieras
http://www.st-suspensions.net/produk...+distance+kits
Tuossa ST:n tuote jonka saat Autoracingista tilattua.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
Olen Touraniin asentanut nuo ST:n korotuspalat, Autoracingista hommasin. Toimi siinä mainiosti.
Comment
-
-
Jultsu: Meinasin lähinnä noita jousituksenkorotuspaloja.
Vahvistettuja (reinforced) jousia löytyy A4 b6:seen useammaltakin osamerkiltä (Sachs, Kyb, Bilstein, Lesjöfors) ja esimerkiksi Bilsteinillä on tarjolla eri vahvistettu jousisetti perusalustaiseen ja sport-alustaiseen. Mistään en ole löytänyt vielä noiden Bilsteinin sarjojen mittoja (jousen pituus, langan vahvuus). Kiinnostaisi miten jouset eroavat.
Vähän kiinnostaisi nuo Bilsteinin vahvistetut jouset (perusalusta) + korotuspalat+Bilstein B6 vaimentimet +(tarvittaessa iskunvaimentimien strutsit jos toiminta ei oikealla alueella). Saisikohan noin korkeutta mutta silti mukavaa&jämäkkää alustaa.
Comment
-
Mitä tarkoitat "sport-vahvistetuilla"? Ei sellaisia olekaan.
P 1BA luxury suspension package
P 1BB spring and shock absorber for heavy duty suspension
P 1BE sports-type running gear
P 1BF heavy-duty coil springs for permanent loading - rear
P 1BJ heavy-duty coil springs armoured vehicle - front and rear - spec. prot vehicle
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekni Näytä viestiKuitenkin lailliset Suomessa?
Comment
-
Slamitin mukaan korotuspaloille on hyväksyntäpaperit ja ne pitäisi muutoskatsastaa. Tilasin sellaiset Slamitilta.
Tilasin myös Bilsteinin tuotteena nuo normaali alustaisen reinforced etujouset, kun ei Lesjöfors ole listannut sellaista. Noin kuukauden toimitusaika jousilla.
Sitten pitää vielä hommata eteen iskunvaimentimet. Bilsteinillä on katalogissa B6- vaimentmet A4b6:seen, mutta varaosamyyjä möi minulle muka ei-oot:a. Jospa ne nuo Kybit toimisi ja kestäisi.
Saa nähdä toteutuuko tuolla paketilla sopivasti maavaraa, mutta sopivan jämäkkä&täsmällinen alusta.
Comment
-
jannekni: nimenomaan ne ja pitäisi tulla paperit mukana.
http://www.slamit.net/product/16178/...-a4-avant-b6b7
MInkä merkkiset jouset / iskarit tilasit?
Comment
-
Yksi kikka etupäässä näihin irrotettavalla jousilautasella oleviin on jousilautasen nostaminen ylemmäs. Sopivan kokoisella sisähalkaisijalla olevaa putkea esim. 2cm pätkä lautasen ja iskarissa olevan olakkeen väliin niin lautanen ja jousitus nousee. Itse käytin tätä keinoa kun laitoin eteen madaltavat jousilautaset ja niillä tippui vähän liikaa, niin tein putkesta holkit joilla sit säädin korkeuden kohdalleen. Ei tietenkään ole mitenkään hyväksytyt mutta toimivat eikä katsastuksella sanonut mitään vaikka katsomalla ne sieltä näkyikin (maalasin mustaksi joten ei pistänyt silmään).
Comment
-
Laitan tänne jos joku tulevaisuudessa tarvitsee tietoa.
Isäukon 3BG 4motion Passattiin laitettiin 1BE alustan tilalle:
-etuiskarit SACHS Super Touring (PR-1BB 4B0412031CE)
-etujouset 8D0411105GA (PR-1BB+0JP)
-takaiskarit Monroe Reflex (PR-1BB 4B0513031P)
-takajouset 4B0511115DG (PR-1BB+0YU)
Maasta lokarin reunaan edessä 72cm ja takana 71cm. Auton helman reunaan 23cm, pohjan alla se ~20cm. Renkaat 215/60r16.
Aikeissa oli ensin hommata orkkis 1BB tolpatkin mutta varsinkin takatolppien järkky hinta käänsi katseen muun merkkisiin tolppiin.
Voin raportoida lisää kokemuksista myöhemmin.
Comment
Comment