Onnistuiko Hannulla remppa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Maavaran kasvattaminen
Collapse
X
-
No jaa, kesken vielä. Näyttäisi siltä etten saa ainakaan taakse laitettua niitä korotuspaloja väliin noiden vahvistettujen jousien kaveriksi.
Toisessa topikissa juttua. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127600
Toinen puoli vielä pitäisi laitella.
Edit: A4 b6 ainakaan takapäähän ei kannata ostaa mitään korotussettejä. Tekee / teettää korotuslätkät vaikka itse tai ostaa 8E0512145 lätkät, jos ei jo ole. Etupäässä mahdollisesti sama.Viimeksi muokannut Rusty; 31.5.2017, 09:05.
Comment
-
-
Itse korotin A8 D2:n alustaa seuraavasti. Etuiskarien alapäähän lattaraudasta hitsaten jatkot. Siten sain keulaa helposti ylemmäs. Ainakin kasissa ei ota vetariin tai mihinkään muuallekkaan kiinni. Tällä tavalla ei vaikuta ulosjouston pituuteen.
Taakse laitoin jousten päälle korokepalat. Ne tuli kätevästi T5 Transporterin takajarrulevyistä rälläköimällä (sorvilla olisi helpompaa). Sisäreikä valmiiksi sopiva 76mm. Piti vaan muokata ulkohalkaisija sopivaksi n.120mm.
Comment
-
Ajatuksia millä korottaa urS4:sen eli C4 -korimallin quattron takapäätä. Nyt normaalikorkeudessa (ei sport-alustaa), mutta silti keuliminen häiritsee. Etupäätä en halua laskea, joka päivä kolisee pohjapanssarissa tälläkin korkeudella. Jotain johonkin väliin, jostain säädettävä alusta vain taakse, vai mitäköhän tolle tekis. Etupäähän en haluaisi vaihtaa osia, koska iskarit, puslat ja kaikki laitettu, taakse taas voisin vaihtaa mitävaan, koska sinne ei ole tehty viiteentoista vuoteen mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa0305 Näytä viestiOnko kellään kyseistä alustatyyppiä asennettuna Audiinsa? Millaisia käyttökokemuksia, entä ongelmia?
Asiallisia kommentteja odottaen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Topsuu Näytä viestiLaitan tänne jos joku tulevaisuudessa tarvitsee tietoa.
Isäukon 3BG 4motion Passattiin laitettiin 1BE alustan tilalle:
-etuiskarit SACHS Super Touring (PR-1BB 4B0412031CE)
-etujouset 8D0411105GA (PR-1BB+0JP)
-takaiskarit Monroe Reflex (PR-1BB 4B0513031P)
-takajouset 4B0511115DG (PR-1BB+0YU)
Maasta lokarin reunaan edessä 72cm ja takana 71cm. Auton helman reunaan 23cm, pohjan alla se ~20cm. Renkaat 215/60r16.
Aikeissa oli ensin hommata orkkis 1BB tolpatkin mutta varsinkin takatolppien järkky hinta käänsi katseen muun merkkisiin tolppiin.
Voin raportoida lisää kokemuksista myöhemmin.
Isäukon passatissa myös 1BE alusta ja kovin usein raappii maahan näillä metsäteillä, pitäisi jotain keksiä samalla saisi tulla korkeammaksi kuin vakioalustallakaan.
Comment
-
Speed-autoteilen kautta tuli jouset, hintoja näkee jo etusivulta kun hakee osanumerolla. Iskarit tuli Saksasta jostain varaosapuljusta, en tähän hätään muista mistä. Noilla osanumeroilla tarjosi noita tolppia joten sellaiset tilattiin ja ovat olleet tarpeeseen sopivat. Kuulema takapää saisi olla hieman jäykempi vielä, keula on oikein mainio.
Comment
-
Näemmä marmorilla takajouset 160e kipale, eli speed-teile tai vastaava. TRW:ltä löytyi etujouselle vastaava, ehkäpä sen uskaltaisi ostaa (50e kipale).
Miten 215/60r16 renkaiden kanssa nopeusmittarin näyttö? Vierintäpituus on 5% eroa alkuperäiseen, vaatiko myös muutoskatsastuksen kun muutti rengaskokoa ja alustaa?
Comment
-
Minä lähden kokeilemaan korotusta A4 B6 1.8tq Avant etupäähän tällaisella paketilla: BILSTEIN - B3 37-240523 jouset, KW SD-kit, TRW JGS2467T iskunvaimentimet. Takana on jo Lesjöforsin "kuorma-jouset" 4204242 ilman KW SD-kittiä kun en aikanaan saanut mitenkään niitä sinne väliin mahtumaan. Iskunvaimentimina takana edelleen ja Kybin Excel G. Täytyy yrittää uudestaan. Ihan pelottaa jo etukäteen lopputulos koko homman lopputulos... (Pitäisi varmaankin ihan suosiolla ostaa oikea maastoauto.)
Edessä olisi kyllä parempi tuon korotusrenkaan olla sellainen että se tulisi vaikka tuonne tolpan yläpään ja korinväliin eikä tuonne iskarin alalautasen päälle.
Laitetaanpa tähän väliin linkki maavaraan liittyvään videoon https://youtu.be/h803IlAkRLM
Viimeksi muokannut Rusty; 22.9.2019, 19:17.
Comment
-
Tällainen siitä tuli ainakin toistaiseksi. Keula on vain hieman korkeammalla verrattuna perään kuten Audeissa aina yleensä. Alusta on jämy, mutta ei liian kova ja remontissa olevalla hiekkatiellä kun kurvailin ei ainakaan niissä joustoissa kolise tms. 80 km/h vauhdeissa teiden "normaaleissa" heitoissa" menee ihan saman tuntuisesti kuin mikä tahansa normaali alusta. Talveksi pitää katsella rengastusta kohdalleen, varastossa olisi ihan orkkis koko 195/65-15 sekä ylikoko 225/50-17 (D:+2.2cm) mutta toisaalta tekisi mieli kokeilla jotain SUV-kokoluokan rengasta esim. 215/65-16 (D: +5.1cm). Viimeisellä voi olla tiukkaa sopia pyörimään käännettäessä. (Kuvassa alla 225/45-17.)1 KuvaViimeksi muokannut Rusty; 1.10.2019, 18:38.
Comment
-
Moi
Itsellä jäi A4 B6 farkku vähän keulimaan, pitäisi löytää siis taakse noin 20mm koroke jousen ja rungon väliin. Oliko Slamitin koroke ainoa vaihtoehto vai oliko tällaiseen ongelmaan muuta ratkaisua?
Mites muuy, oletteko pohjapanssareita päivitelleet paremmiksi? Nimimerkillä kaikki päreinä yhden metsästysreissun seurauksena.
Comment
-
Comment
-
No ei kullä kannata Slamitin korokkkeista maksa sellaisia hintoja, metallifirma tekee murto-osalla hinnasta samanlaiset. Ja noihin on ymmärtääkseni saatavana muovisiakin merkkiliikkeestä. Ja ymmärtääkseni tietyssä mitassa tuossa käy niin ettei se kaikki korotus siirry enää siihen korkeuteen vaan pikemminkin jousele tulee esipuristusta.
Saisiko jollakin ilmajousitus systeemillä säädettävän maavaran? Tässä mallia https://www.youtube.com/watch?v=3BDp_F0NzSMViimeksi muokannut Rusty; 27.12.2020, 16:24.
Comment
-
Comment