Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uretaani (powerflex/strongflex) vai VAG puslat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No niin asiaa on tutkailtu.

    Etupäässä apukuskin tukivarsi liikkui 6-8 mm edestakaisin ja kuskin puoli 4-6mm. Laitoin ohuet korilaatat väliin ulkolaitoihin jolloin välys tippui 1-2 milliin.

    Takapäässä on sama homma ne liikkuu 2-4 mm edestakaisin. Ehkä nekin pitää joskus korjata.

    Mikähän vaikutus tuolla välyksellä on aurauskulmiin?

    Ehkä välystä ei olisi jos niissä puslissa olisi 2 muovirikkaa/pusla. Voi se kaivata sinne jonkun lisätäytteenkin.

    Tuleeko uusissa puslissa mukana olevat metallirikat sinne väliin myös?

    Comment


    • Metalliprikkoja ei tullut valmiina paketissa kuin taakse ylös.

      Comment


      • Mahtasko kellään olla tarkkaa tietoa onko noi S2 takimmaiset alatukivarret identtisiä keskenään?

        Kaikessa tavaran paljoudessa onnistuin osat sekottamaan keskenään. Yleensähän kyseiset osat on erit ja oma osanumero molemmillepuolille. Tässä tapauksessa vaan ei osanumero ollu VW:llekkään millään tavalla tuttu, tai edes lähelle. Varret sinänsä mittaamalla näyttää täysin samalaisilta, mutta molemmissa on oma eriävä numero. 8397 171E ja 3691 121M. Ei mielellään viitsisi arpomalla laittaa kiinni jos jonku asteista ero löytyy esim haarakkeiden etäisyydessä keskiöstä.

        Comment


        • Osanumerosi ovat virheelliset. VAG-osanumerossa on lähtökohtaisesti aina 9 numeroa, poikkeuksena jotkut kiinnitystarvikkeet tms. Oikeat osanumerot s2 takatukivarsille ovat 893505147B ja 893505148B. Eli ovat kyllä erilaiset. Mielestäni kuitenkin siinämäärin symmetriset, että alapallon kiinnityspaikka on aina samassa kohtaa laittoi sen varren kummalle puolelle hyvänsä.

          Comment


          • Jep, ja mietinki että eikös se yleensä mene niin että vasemmalle puolelle mikä päättyy parittomaan numeroon. Mitä eroa niissä sitten tarkemmin on, eli pystyykö ite mittaamalla selvittämään jostain tietystä kohtaa tjms?

            Comment


            • Linkki Tuli tuollainen vastaan, onko jo jollekin tuttu paikka ?

              Comment


              • uppailen vähän vanhaa aihetta:

                Itse tuli laitettua 3 vuotta sitten powerflexin puslat alatukivarsiin omaan autoon. Nyt suureksi ihmetyksekseni on toinen pusla oikealta puolelta antanut periksi. Onko muilla käynyt vastaavaa? Toki niillä oli jo ajettu 50tkm, mutta semmoisen käsityksen sain että olisivat melkein "ikuiset"...

                Comment


                • Ei ole audi, mutta saabclubilla lukenut samanlaisesta ongelmasta ja powerflexin päähänkin asiasta oli laitettu palautetta.
                  Pusliin tehtiin pieni päivitys, mutta eivät kestäneet vissiin senkään jälkeen.

                  Mikään ei ole ikuista, mutta onpa omassakin autossa nytkin powerflexiä ja lisää tulee moottorin tuennan muodossa...

                  Comment


                  • Joo. Kyllä itsekin aion jatkaa powerflex linjalla, ovat kuitenkin kumisia paremmat.

                    Päivitys oli ilmeisesti se, että puslan väliin tulevat suojat ovat vaihtuneet muovisista metallisiin. Näin ainakin itse päättelin, kun kaverin golffiin vaihdoin alatukivarren puslat keväällä. Viisaammat oikaiskoot, jos olen aivan väärässä...

                    Comment


                    • Kokemuksia Strongflex uretaanipuslista

                      Puolalaista laatutyötä ilmeisesti. Onkos kenelläkään kokemusta? Halpoja ovat ainakin kun vertaa powerflex ym..

                      Comment


                      • Mistäs bongasit, kuka myy?

                        Comment


                        • Ainakin niitä saa suoraan sieltä. http://www.strongflex.vot.pl/

                          Comment


                          • Koko keulan kattava sarja tilattu. Pitää vaikka raportoida laatua / mitoitusta / asennusta tähän kunhan vain saa puslat ja kerkeää ruveta remppaamaan.

                            Comment


                            • Mihin autoon tämä koko keulan setti on tulossa?

                              Comment


                              • Unohtu mainita. Passat vm 99 sedan. Samat osat vissii kun A4 ja missä lie.

                                Jos olet jollain tapaa kiinnostunut niistä niin voit tulla livenä ihmettelemään jos nyt joskus saan se.

                                Comment


                                • On tosiaan vaan niissä keulan powerflexeissä ollut sitä ongelmaa että tukivarret ei kestä sitä rasitusta kun ei pusla anna enää periksi.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                    On tosiaan vaan niissä keulan powerflexeissä ollut sitä ongelmaa että tukivarret ei kestä sitä rasitusta kun ei pusla anna enää periksi.
                                    Mites ne mulla on kestäneet?

                                    Comment


                                    • Onko Janilla kaikkiin vaihdettu etupäähän? On sitten varmaan ollu huonoja tukivarsia mitkä on hajonneet. Sittenha se on iha hyvä setti jos vaan tosiaan varret kestää. Ainakin on napakkaa ja vielä jos vaihtaa semmoiset raidetangonpäät missä ei ole niitä kumivaimennuksia.

                                      Comment


                                      • Mulla on kaikkiin vaihdettu Powerflexit.
                                        Tosiaan joku oli raportoinut että ei ole tukivarret kestäneet mutta ei taida ihan epidemiaa olla.

                                        Comment


                                        • 2 murtunutta ylävartta. Hengenvaarallista touhua. Ekalla kerralla meni rtp poikki myös. Eturattaat siis V-asennossa. Onneks ei isosta vauhdista, vaan ihan kävelyvauhdista. Oon siirtynyt noihin s-mallisiin, niissä keskiholkki isompi niin ympärillä vähemmän kumia. Pitäähän sen varren antaa periksi kääntyessä sieltä puslan päästä.

                                          Comment


                                          • Mites, ostin itselleni etuakselille alas taaempiin uretaanipuslat, näätkö ongelmaa alavarsien kanssa?

                                            Comment


                                            • Uskomatonta. En tosiaan tiennyt että tukivarretkin voivat mennä poikki! Enkä tiennyt että raidetangon päässäkin on joku kumi.

                                              Pitääkin tutkailla varsia etteivät ole jo valmiiksi puoliksi poikki ennen puslien laittoa.

                                              Comment


                                              • Ei nyt oikeastaan ihan poikki, mutta pesä johon pusla tulee niin muistaakseni sieltä Terolla murtui. Voin muistaa väärinkin..

                                                Comment


                                                • Just sieltä molemmat. Aika ohuesti tavaraa siinä puslan ympärillä.

                                                  Comment


                                                  • Onkos kukaan ajatellut puslien vaihdon jälkeen että onko ratti tiukempi kääntää ääriasentoon esim parkkiin ajaessa. Ratti linkussahan nuo puslat ovat painuneet eniten pois keskeltä?

                                                    Mites se kumivaimennettu raidepää.. löytyykö siihen suoraan kova tilalle?

                                                    Mistä kohtaa se raidepää katkesi Terolla?


                                                    Käyttöautona tuo passat miulla. Ei siitä tarkoitusta ole mitään kivirekeä rakentaa mutta saisihan se napakka olla ja tarkka ajaa. Täytyy kyllä tosiaan miettiä noita osia vaihtaessa että mistä aiheutuu hengen vaara itselle ja muille. Veikkaisin kyllä että katkennut raidepää on se pahin.
                                                    Viimeksi muokannut John_k; 18.11.2012, 07:31.

                                                    Comment


                                                    • Löytyy raidepäitä. Laitoin sinulle yv:tä.

                                                      Comment


                                                      • rtp katkesi samassa rytäkässä sitten sen ylävarren kanssa. En muista tarkemmin enää mistä se katkes.
                                                        Rs 4 rtp om ns.kova.

                                                        Comment


                                                        • RS4 pään numerot, oem: 4F0498811A ja Lemförderinä 25972 01

                                                          Comment


                                                          • Puslasetti saapui. Käsissä pyöriteltyäni ja mittailtuani vaikuttaisi että asiallista tavaraa. Huomenna varmistuu toleranssit paremmin kun laittaa ne varsiin paikalleen. Päällisin puolin viimeistely ei ole samaa tasoa kuin powerflex. Puslan pinnoissa on pieniä valuun jääneitä ilmakuplia mutta mitään merkitystä käytön kannalta näillä ei varmasti ole. Visuaalinen ilme ei vain ole täysin "viimeistelty".

                                                            Kaikki puslat on "puolikkaita" eli ne on helppo kasata varsiin käsin.

                                                            Comment


                                                            • Minkäs laiset on ajaa noi strongflexit?
                                                              Itsellä olis kohta puoliin taakse puslien vaihto edessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X