Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uretaani (powerflex/strongflex) vai VAG puslat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    No ei edelleenkään ole tullut vastaan, muutakuin eilen tämä yksi...

    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22559
    Powerflexejä nuo siis ei ole mutta uretaania kyllä, mutta kukas noita moskovasta pari satsia hommaisi?

    Comment


    • #92
      B4 alustapuslat

      Moi

      väkästeltiin tuossa lauantaina alustasarja, alatukivarsien puslat, raidetangon ulommat päät ja alapallot. Samalla kun siinä auton kimpussa pyöri niin pisti silmään, että taitavat olla etuapurungon puslat myös jo tiensä päässä.

      Vaihtoehtoina taitaa olla orggispuslat, tarvikepuslat tai sporttiauton myymä superflexin sarja? Vai löytyykö muita vaihtoehtoja? Ilmeisesti nuo orggikset/tarvikkeet ovat kohtuu hankalat laittaa paikalleen, eivätkä ilmeisesti ole mitkään ilmaiset ainakaan orggikset?

      Onko kenelläkään kokemuksia noista superflexin puslista 80:n alustassa?

      Comment


      • #93
        Itselläni on juurikin nuo Superflexit. Autoon tosin vaihdettiin jäykemmät jouset ja iskarit samaan aikaan kun puslatkin, joten en täysin osaa sanoa miten radikaalisti tuntee eron originaalien ja Powerflexien välillä. Vetely ainakin loppui kokonaan, jota vanhalla alustalla tapahtui ylättävänkin paljon.
        Powerflexiltä ei muistaakseni saanut kuin juuri noita etupään puslia, joten taakse tuli uudet originaalit.

        Comment


        • #94
          Saako siis niitä apurungon pusliakin superflexiltä? Mulla on ne alatukivarren puslat mallia Powerflex ja ne on hyvät. Kumiversiot kesti ehkä noin vuoden... Vielä kun sais ne apurungon puslat uretaanista...

          Comment


          • #95
            Ainakin sporttiauton sivuilta (linkki ) löytyvässä superflexin hinnastossa on mainittu nuo apurungon puslat

            SPF1797K 857199415B & 857199419B Etuapurungon kiinnityksen puslat, 8 puslaa, 4 holkkia

            linkki
            taka-akselille näyttäisi powerflex tarjoavan PFR3-109 (Rear Panhard Rod Bush 2 Per Car (each)) ja -110 osanumerolla (Rear Beam Front Location Bush
            2 per car (each)) puslia

            Comment


            • #96
              Upsista...Meni flexit sekaisin. Itselläni siis Powerflexin puslat. Superflexeistä ei ole mitään kokemusta.

              Comment


              • #97
                Onko vaihtunut tiettynä vuonna S2 alatukivarret kun jossain ovat peltiset ja toisessa sitten valumalliset..? Vai onko ABY-moottorisessa sitten vain ne valetut?

                PS. Onko kenellä S2:ssa (3B) kaikki peltiset alatukivarret..?
                Viimeksi muokannut unssi; 3.8.2007, 17:29.

                Comment


                • #98
                  Runkonumerosta 125000(vm.-94) eteenpäin pitäs olla peltiset, mutta ilmeisesti poikkeuksiakin löytyy.

                  Comment


                  • #99
                    valettuja on jo vapareissakin 90 luvulla, 3b:ssä valuset ja taas abystä lähtien ne puuttuu kunnes tuolloin 94 palaavat, melko sekava kirjo niissä.

                    Comment


                    • 94/95 on siis myös valetuilla olemassa?

                      Comment


                      • Onko muuten mitä merkitystä käytännössä kummat on, kestävyys, vääntöjäykkyys..? Itsellä siis joka nurkassa peltiset..

                        Comment


                        • no, ruoste ei iski niihin valettuihin yhtä pahasti, mutta kyllä nekin vääntyy, mutta oisko ne aaaavistuksen jäykemmät, isommat puslat ainakin on.
                          Tossa just omia putsailin ja sovittelin nivellaakeria tilalle. Aika hapokkaaksi tollanen peltinen vaan menee ku suolasuihkussa on.

                          Comment


                          • Eteen ainakin albumin mukaan eri alapallot.
                            Ruostuminen suomen olosuhteissa varmaan suurin haitta/hyöty.

                            Comment


                            • Ajattelin tässä kevään kunjaksi vaihtaa RiSan pyöräntuennan puslat kun ovat tuossa varaston lattialla uudet pyörineet parivuotta.

                              Mutta nyt tuli murheita kun vaikuttaa siltä ettei minulla olekkaan oikeita puslia. Silloin kun tilasin puslat LMS:ltä niin pyysin kaikki mahdolliset puslat Powerflexin tekeleinä ja loput alkuperäisinä.

                              Nyt minulla on 8kpl Powerflexin PFF3-102 jotka sopivat etutukivarsiin (4kpl), 4kpl 8A0 505 185 nämä sopivat taka-ylä varsien sisäpäähän. 8A0 505 172 löytyy 2kpl ja sopivat taka-ylä varsien ulkopäähän ja sitten on vielä 4kpl 8A0 505 171 nämä on ilmeisesti taka-ala tukivarsien ulommat. Nyt sitten taakse tarvitsisi saada sisemmät ala varsiin.

                              Ilmeisesti kun tuo kasa on minulle koottu on ollut ajatuksena, että samat puslat sopivat seka etu- ja taka varsien sisäpäihin.

                              Elikkäs kysymyks kuuluukin eikö Powerflexiltä saa muuta kuin nuo etupään puslat risaan?

                              Vai kelpaisiko nämä takavarsiin?
                              REAR LOWER ARM FRONT BUSH**
                              PFR3-205
                              2 PER CAR (EACH)

                              REAR LOWER ARM REAR BUSH**
                              PFR3-206
                              2 PER CAR (EACH)

                              Comment


                              • Eilköhän ne b5:ssä ole samat puslat takana kuin b4:ssä. Pikavilkaisulla ainakin tuo ...185 on käytössä molemmissa.

                                Comment


                                • PFR3-208 ja 209 sitten ylävarteen. Alatukivarren ulommaisia ei sitten taida saadakkaan powerflexinä.

                                  Comment


                                  • Terve, vähän jatkan tätä topikkia. Eli itellä todennäköisesti puslat menny edestä oikeelta kun töyssyyn ajaessa kolahtaa kovaa siellä. Ja olen tässä vähän etsinyt ja näköjään ei powerflexejä saa tohon mun a6 c5:een (profiilin autoon)?? Löytyiskö jostain vähän vastaavia "kovempi" puslia ettei tarvis olla kohta ostamassa uusia?

                                    Kiitos jo etukäteen.

                                    Comment


                                    • Uppailen nyt vähän vanhaa topikkia et saan asiaan varmistuksen.

                                      Itellä kans menee alatukivarren puslat vaihtoo. Eli jos nyt oikeen ymmärsin nii toi rs2:sen puslasarja menee suoraa tohon ässään (tukivarsiin), kuhan vaa kattoo etu tukivarsien kohalta et on oikean malliset (valurauta tai alumiini)??? Mistään en nimittäin vieläkää omaa sarjaa ässälle löytäny...

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja obelix Näytä viesti
                                        Uppailen nyt vähän vanhaa topikkia et saan asiaan varmistuksen.

                                        Itellä kans menee alatukivarren puslat vaihtoo. Eli jos nyt oikeen ymmärsin nii toi rs2:sen puslasarja menee suoraa tohon ässään (tukivarsiin), kuhan vaa kattoo etu tukivarsien kohalta et on oikean malliset (valurauta tai alumiini)??? Mistään en nimittäin vieläkää omaa sarjaa ässälle löytäny...
                                        Jos urssi-ässää tarkoitat, niin ainakin V8 audin etutukivarsien molemmat puslat käyvät. Eli siis sekä tukivarren sisäpään ja apurungon välille, että vakaajan ja tukivarren välille. Mut taidat tarkoittaa S2?

                                        Comment


                                        • Kyllä ne menee suoraan, kunhan on oikeat puslat pelti- tai valuvarsiin, riippuen kummat autosta löytyy. Omaankin tuli ensin väärät mutta vaihdettiin sitten oikean tyyppiseksi.

                                          Comment


                                            S2:sen "valettu" etutukivarsi on sama kuin RS2:sen "valettu" etutukivarsi. Esiintyy myös 20v urkissa.

                                            S2:ssa on vain osassa "valettu" etutukivarsi, alkutuotannon jälkeen vaihdettu peltiseksi, joka taas on puslan mitoituksen kannalta sama kuin peltinen takatukivarsi.
                                            Viimeksi muokannut jta; 5.7.2012, 14:42. Perustelu: "valettu", koska se on vain välivaihe lopulliseksi saatossa

                                            Comment


                                            • Juu S2:sta meinaan. Kiitos tiedosta. Nyt lähti puslasarja tilaukseen. Vakaajien osalta tosin saa jäädä odottelemaan vielä.

                                              Comment


                                              • S2 powerflex etutukivarren puslat väljät?

                                                Onko muilla ollut ongelmaa puslien kanssa. Minulla uudet puslat mutta toisella puolella tukivarsi liikkuu puslan päällä edestakaisin ja pusla heiluu akselin päällä edestakaisin. Pultti on tiukalla ja mukana olleet rikat ovat paikoillaan. Siis yksi muovirikka per pusla.

                                                Akseli näyttää liian pitkältä puslaan. Verraten toistapuolta.

                                                Osaisiko joku kertoa korjauskonstin? Onnistuuko esim korilaattojen laittopuslan ja tukivarren väliin? Jos toimii niin millainen reikä pitäisi laatassa olla?

                                                Tämä sillä että en nyt pääse mittaamaan akselin halkaisijaa.

                                                Comment


                                                • Ei mahda korilaatta auttaa jos puslassa ja tukivarressa on keskenään välystä. Itsekin vaihdoin pikkukoriseen vasta nuo puslat ja kyllä ne sai melkein kaikki laittaa kierretangon avulla paikalleen. Muistaakseni ne valkoiset nylonprikat tuli laitettua molemmin puolin puslaa edessä, poislukien kuskin puoli joka ei meinannut asettua millään apurunkoon...

                                                  Comment


                                                  • Minulla kaikki meni paikoilleen käsillä painamalla. Orkkikset ei mene kuin kierretangolla.

                                                    Omituista. Tukivarren reikä tuskin on laajentunut joten kai niissä puslissa on joku vika.

                                                    Tuo akseli/holkki mikä tukivarren sisällä on niin näkyy paljon enemmän kuin toisella puolen. Sillä perusteella ajattelin että jos sinne holkin päälle sopivan rikan laittaisi niin se puristaisi puslaa.

                                                    Onko tästä haittaa?

                                                    Sarjoihin on näköjään lisätty lisää muovirikkoja ja metallirikkoja.

                                                    Onko kellään uuden sarjan asennusohjeita mistä niitten sijoitus näkyy?
                                                    Viimeksi muokannut jarski79; 10.7.2012, 09:52. Perustelu: Lisäsin tekstiä

                                                    Comment


                                                    • Tukivarsi ei kyllä saisi pyöriä puslan ympäri. Kyllä kai se mahdollista on, että tukivarressakin reikä olisi venähtänyt. Mutta se ei selviä kuin mittaamalla tukivarren reikä ja pusla. Siitä ei mitään haittaa ole, jos prikkoja laittaa, mutta pitäisi ratkaista tuo pyörimisongelma myös.

                                                      Comment


                                                      • Onko ideoita millä tuota tukivarren reikää saa pienennettyä muuta kuin jollain täyteaineella?

                                                        Puristamalla?

                                                        Täyteaineena kävisi varmaan joku ohut levy tai holkki minkä laittaisi reiän sisään?

                                                        Comment


                                                          Näissä nailonpuslishan on se ominaisuus, jottei tartte pyörän olla maassa ja kiristää vasta sitten. Eli voi kiristää kulma ylhäälläkin ilman auton omaa painoa.

                                                          Comment


                                                          • Mihinkäs tuo auttaa tässä tapauksessa?

                                                            Tässä asiaa pohtinut ja miettinyt.

                                                            Onko tuolla pyörimisellä mitään merkitystä jos ei välystä ole?

                                                            Jos noita rikkoja laittaa niin etummaisen puslan etupuolelle ja takimmaisen puslan takapuolelle niin sen pitäisi estää tukivarren liikkeet pituus suunnassa. Tai edellinen päinvastoin kummalle puolelle vaan mahtuu.
                                                            Viimeksi muokannut jarski79; 10.7.2012, 12:11. Perustelu: Tekstin lisäys.

                                                            Comment


                                                            • kyllä mullakin se tukivarsi loppupeleissä pyöri puslan ympäri (pusla ei liikkunut tukivarren mukana, vaan tukivarsi liikkui) kun tuota kuskin puolen etupäätä koitin kasata. Toinen puoli meni ja toimi kuten elokuvissa. Tuolla kuva, jossa tuo vasen pusla ei oikein istu apurunkoon/tukivarteen kunnolla.

                                                              Laita ne prikat tai lyhennä sitä holkkia kummin vaan saat sen paremmin sinne menemään. Varmaan se tukivarsi alkaa jossain vaiheessa syömään tuota puslaa ja sitten kolisee taas.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X