Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uretaani (powerflex/strongflex) vai VAG puslat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Nonniin saapuihan se paketti viimein.
    Viime viikon lopulla soittelivat tuolta liikkeestä ja valittelivat taas lykkääntyvää ajankohtaa.
    Tänään aamupäivällä (siis keskiviikkona) hain palikat matkahuollosta.
    Eli summattuna tilanne: 5.5. nuo tilasin ja viimeinen päivä tulivat perille. Vähän tuo venähti alkuperäisestä suunnitelmasta mutta hyvä näinkin.
    Rahdit tosiaan sain ns. viivytyksestä hyvityksenä ja olipa pakettiin tungettu FK:n tuotekataloogi. Lieneekö tuo lisähyvitys kun päällä komeili jotain 3,5e :)

    Palvelusta täytyy kyllä antaa kehuja kun viivytystä hieman moitin.
    Puhelimessa erittäin asiallista toimintaa ja homma oli hanskassa. Pariin otteeseen soittivat ja kertoivat viivytyksestä hyvissä ajoin,eli ei itse tarvinnut tuon sähköpostin jälkeen miettiä että koska tavara saapuu.
    (kaikkineen hintaa tuli tuo 88e,siis 4x22)

    Vielä kun joku jaksaa ja ehtii ne veivaamaan paikalleen,siinä se suurin viivytys taitaa tullakkin X)

    Comment


    • #62
      Tarviiko tuohon puslien vaihtoon prässiä? Uudet puslat on kai kaksi/kolmeosaisia? Jos tässä kesän mittaan saa iskarit niin samallahan sitä vaihtaa varmaan pari puslaakin. Kertokaahan puslanvaihtokokemuksia jos sellaisia on.

      Comment


      • #63
        Vanha lähtee murjomalla sisäholkki irti ja sitten rautasahalla loput (terä irti ja puslan keskelle ja sahataan sisältä ulos kehä poikki).

        PU-puslat etutukivarsiin on 2 osasisia ja eivät vaadi mitään erikoista asennuksessa.

        B4:n takapäästä en osaa sanoa yhtään mitään.

        Comment


        • #64
          Sopiikos noi B3 koppasen (eli t89?) uretaanipuslat myös kanttikoppaseen? Ainakin motonetti mainostaa, että noi tarvikepuslat olis samat vuosimalleissa 78-94. Etupuslat varmaan menee quattroon taaksekkin ja tehostetun puslat sopii myös tehostamattoman tukivarsiin? Korjatkoon joku tietävämpi, ennenkuin teen hutiostoksia :)

          Comment


          • #65
            ja tehostetun puslat sopii myös tehostamattoman tukivarsiin?
            Tämä pätee ainakin typ89:n kohdalla.

            Comment


            • #66
              Joo etköhän oo hyvin jäljillä.

              B2 tehostettu/tehostamaton pitäisi myös kelvata samat vaikka tehtaalta tehostamattomassa onkin rimpulammat. B3 asti taakse samaa rojua quattroihin. Poikkeuksena valetuilla etutukivarsilla varustetut, joissa on isommat puslat. Lähinnä S2 ja jotkin V6 mallit.

              Comment


              • #67
                Jeps. Onkos kellään käytössä alumiinisia tai muunlaisia kiinteitä apurungon puslia? Meinasin vähän teettää aluminiiset ainakin taakse, jos ja kun saa tiputettua apurungon pois.. Tietysti jos valmiita on jollain tarjota niin vinkkejä saa tarjota (www.034motorsport.com tiedossa, ei viitsis tilata ulkomailta).

                Comment


                • #68
                  Vanha lähtee murjomalla sisäholkki irti ja sitten rautasahalla loput (terä irti ja puslan keskelle ja sahataan sisältä ulos kehä poikki).
                  Jos vanha pusla on finaalissa niin tuo murjominen varmasti onnistuu. Itse olen parempikuntoisia puslia irroittanut niin että olen porannut sattumanvaraisesti reikiä ulkoholkin ja sisäholkin väliseen kumipalaan, jonka jälkeen sisäholkki lähtee vasaralla napauttamalla pois.

                  Loppu meneekin kuten porkkis sanoi.

                  Comment


                  • #69
                    Tänään tuli puslaremppaa tehtyä ja aika kivuttomasti onnistui.
                    Nuo powerflexin puslat oli helppo asentaa paikalleen.
                    Ajotuntuma muuttui parempaan vaikka aurauskulmat ovat vielä säätämättä.(edellisen rempan jäljiltä)

                    Comment


                    • #70
                      En voi kyllä millään suositella US-Center/US-Parts:ia ostopaikaksi noille puslille... Tosin taitaa olla ainoita/ainoa maahantuoj(i)a?

                      Oli sovittu että puslat tulee torstaina, mutta toimitus venyi perjantaille. Tulivat kuitenkin ennen viikonloppua ja pääsin ne vielä perjantai-iltana hakemaan. Olin sopinut koko alustarempan (alustan vaihto ja säätö ja puslien vaihto) tehtäväksi sunnuntaina, kun itsellä oli vapaata ja kerran puslatkin järjestyisivät ajoissa.

                      No yllätys olikin sitten ihana, kun menin perjantai-iltana heti kun ehdin pakettia matkahuollosta hakemaan. Yksi puslista puuttui. No näitähän sattuu... Olivat "unohtaneet" (laskuttaa olivat muistaneet kyllä) pakata toisen taaempien alatukivarsien puslista. Olisi ollut helppo nekin heittää paikalleen samalla kun auto oli nosturilla ja purettuna valmiiksi.

                      Pienen kiroilun jälkeen totesin että eihän siinä auta... Remppa oli sovittu ja hallit varattu ym. eikä oikein perua voinut siinävaiheessa.

                      Niin remppa tehtiin muuten, mutta jätettiin nuo yhdet puslat asentamatta. Nyt siis joutuu tekemään vielä uuden reissun pajalle asennuttamaan nuo puuttuneet puslat.

                      US-Centerille soittaessani sanoivat lähettävänsä unohtuneen puslan. Sitten kun kysyin että mitenkäs kun tästä tulee minulle aika paljon lisäkuluja tästä teidän "unohduksesta", niin asiakaspalvelija lähes suuttui ja sopersi ettei VOI mitenkään hyvittää mitään tällaisessa tilanteessa.

                      No... Olisihan sitä itsekin voinut suunnitella asian niin että olisi ollut plan-B. Mutta minkäs teet kun luvattiin puslat ajoissa ja matkahuollon seurannasta näki että ne tulee ajoissa ja hallit yms. oli varattuna ja paljon muutakin mitä piti autolle tuolla reissulla tehdä...

                      Itse ainakin ajattelen niin että jos jotain sohlaa, niin siitä pitää kantaa myös vastuu... Mutta tätähän se on nykymaailmassa. :)

                      Njoo... Tulipas taas paatosteltua. :P

                      Comment


                      • #71
                        En voi kyllä millään suositella US-Center/US-Parts:ia ostopaikaksi noille puslille.
                        Eli nekö on sitten parempi ostaa välikäden kautta, odottelee että USPARTS lähettää ensin ne sinne ja sitten sinulle ja hinta on sama? :)

                        Ikäväähän se on että unohtivat, mutta ymmärsin nyt kirjoituksesta että se puuttuvan tuotteen saaminen hoitui ihan ongelmitta ja veloituksetta?

                        Olen lähes varma ettei mikään muukaan pulju lähde korvaamaan vuokrattuja halleja tms vastaavassa tapauksessa.

                        Comment


                        • #72
                          Oli sovittu että puslat tulee torstaina, mutta toimitus venyi perjantaille.
                          Ehh... noin pienestä en paljon viitsis huudella. Mä vartuin luvatun 2viikon sijasta melkein 2kk, et siltä pohjalta tuntuu tuhalta narinalta.

                          ei herneitä...

                          Comment


                          • #73
                            Eipä tuollaiseen unohdukseen voi muuta sanoa kuin että sellaista sattuu ja v*tuttaahan se. Mutta pää pystyyn ja kohti uusia seikkailuja :)

                            Comment


                            • #74
                              Näinhän se on, mutta ihmettelin vaan suhtautumista kun suututaan eikä millään tavalla haluta osallistua. Pienikin kädenojennus olisi tehnyt paremman mielen, mutta ei voi mitään. Sain onneksi nyt sovittua hallinkäytön samaan piikkiin ja aikataulukin osui niin hyvin kohdalleen että olen samalla suunnalla liikenteessä silloin muutenkin. :) Saa samalla noita iskareita vielä vähän säädeltyä.

                              Eikä tarkoitus ollut narista päivän myöhästymisestä! :D Mainitsin siitä vain siksi että sen takia en ehtinyt perua suunnitelmia, enkä uutta puslaa ehtinyt enää mistään viikonlopuksi hankkia. :)

                              Comment


                              • #75
                                linkki kun ei enää toimi, niin tässä lista uudestaan

                                Koodi:
                                FRONT WISHBONE BUSH 	
                                PFF3-101*
                                4 PER CAR(EACH)	For steel arm
                                
                                FRONT WISHBONE BUSH 	
                                PFF3-102*
                                4 PER CAR(EACH)	For alloy arm   (valua)
                                
                                FRONT ANTI ROLL BAR  MOUNT	
                                PFF3-103-26mm**
                                PFF3-103-24mm**
                                PFF3-103-27mm**
                                2 PER CAR (EACH)	
                                
                                *** Mittaus:   28mm rs2 etuvakaaja
                                *** ABY:    xxmm
                                
                                REAR LOWER ARM FRONT BUSH**	
                                PFR3-205
                                2 PER CAR (EACH)	
                                
                                REAR LOWER ARM REAR BUSH**	
                                PFR3-206
                                2 PER CAR (EACH)	
                                
                                REAR UPPER ARM  OUTER BUSH	
                                PFR3-208
                                2 PER CAR (EACH)	
                                
                                REAR UPPER ARM INNER BUSH	
                                PFR3-209
                                4 PER CAR (EACH)	
                                
                                REAR ANTI ROLL BAR BUSH	
                                PFR3-511-12    (12mm)
                                PFR3-511-15  (15mm)
                                2 PER CAR (EACH)	PFR3-511-16   (16mm)
                                
                                *** Mittaus:
                                *** ABY  13mm
                                *** S4 biturbo 15mm
                                *** RS2 16mm
                                ***   kuka mittaa  RS4:n takavakaajan ?
                                
                                *** eli voi soveltaa vaihtoehtoisesti kolmea  eri vakaajaa taka-akselille pienillä modeilla
                                Vaihtoehtoinen tuotetoimittaja. Ei sopivia tuotenumeroita tiedossa:
                                http://www.sporttiauto.com/tuotteet/.../fi_FI/audi80/
                                http://www.superflex.co.uk/SuperFlex...tro_Prices.pdf

                                Muukkosen hinnat on UK £-hinta * 1,4 = Suomi-eur

                                Comment


                                • #76
                                  Linkki toimii taas: ) edellisessä serveri distro päivityksessä oli jäänyt kopsaamatta tuo excel filu.
                                  zorry vaan kaikille...
                                  niin ja asennus kokemuksista:
                                  REAR UPPER ARM INNER BUSH
                                  PFR3-209 tätä puslaa ja tappia joutui lyhentämään noin ~6mm jotta sopi oikein.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Hyvä tietää tuo 6mm ongelma.
                                    Onko kikkailun arvoista laittaa 209 orkkiksen tilalle ?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kyllä: )

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vaihdoitko samalla RS2 etu- ja takavakaajan ?

                                        Seuraavat ETKA-erot ABY S2 Avant/Sedan <----> RS2:

                                        TAAKSE:

                                        RS2
                                        takavakaajan kiinnityslinkki:
                                        8a0505465d links
                                        8a0505466d rechts
                                        pituus ?

                                        ABY Avant/Sedan
                                        takavakaajan kiinnityslinkki:
                                        8D0505465 links
                                        8D0505466 rechts
                                        haulla 8D0505465 (A4 b5) :
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=8D0505465

                                        Länge [mm] : 232
                                        Einbauseite : Hinterachse
                                        Einbauseite : links
                                        Gewicht [kg] : 0,243
                                        OENr. : 8A0505465C Hersteller : AUDI
                                        OENr. : 8D0505465 Hersteller : AUDI
                                        OENr. : 8A0505465C Hersteller : VOLKSWAGEN
                                        OENr. : 915730 Hersteller : RUVILLE AUTOTEILE
                                        OENr. : 020 390 192 504 Hersteller : LEMFÖRDER
                                        OENr. : QLS3178S Hersteller : QUINTON HAZELL
                                        OENr. : 12.05.362 Hersteller : PEX
                                        OENr. : 6-5465 Hersteller : METZGER
                                        OENr. : 5114708 Hersteller : NORDJYSK KOBLING
                                        OENr. : 49688 Hersteller : MAPCO
                                        OENr. : AU-LS-8295 Hersteller : MOOG
                                        OENr. : 37260 Hersteller : SIDEM BE *** MOTONET 18-1441 A4 VAS takavakaajan yhdystuki, metallinen
                                        OENr. : SS617 Hersteller : FAI UK ***** MOTONET 18-1442 A4 OIK takavakaajan yhdystuki, metallinen
                                        OENr. : 116 060 8295 Hersteller : MEYLE


                                        ETEEN:
                                        etuvakaajan kiinnityslinkki:
                                        L & R molemmat samat

                                        RS2
                                        8A0407465c - pituus ?

                                        ABY Avant/Sedan
                                        8A0407465 269,5mm

                                        linkki
                                        vakaaja
                                        koiranluu
                                        puslat
                                        yhdystuki
                                        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 12.5.2011, 06:22.

                                        Comment


                                        • #80
                                          eteen tuli Tepolta rs2 febin tekeleet, pituutta en muista: (

                                          Comment


                                          • #81
                                            TAAKSE:
                                            Nämä on irrallaan paketissa ja TRW France tekemät muoviset kevyet / ABY taakse
                                            8D0505465 links
                                            8D0505466 rechts
                                            edit: - samat osat ovat Etkassa rs4:ssa

                                            ***********************************

                                            ETEEN:
                                            Ebay:ssä kuva etupään Koppelitangoista:
                                            http://cgi.ebay.de/2x-Koppelstange-P...QQcmdZViewItem

                                            OE-Nummern (Die angebenden Artikelnummern dienen zu Vergleichszwecken)
                                            OENr.: 893 407 465 A Hersteller: AUDI
                                            OENr.: 8A0 407 465 B Hersteller: AUDI
                                            OENr.: 8A0 407 465 C Hersteller: AUDI

                                            Länge [mm] 269,5
                                            Material Metall
                                            Stange/Strebe Koppelstange
                                            Einbauseite Vorderachse
                                            Gewicht [kg] 0,12

                                            Ja taas hieman eroa ( A, B, C):
                                            http://cgi.ebay.de/Satz-Koppelstange...QQcmdZViewItem

                                            Einbauseite Vorderachse
                                            Durchmesser [mm] 10
                                            Länge [mm] 270
                                            Gewicht [kg] 0,279

                                            OENr.: 893407465 Hersteller: AUDI
                                            OENr.: 8A0407465 Hersteller: AUDI
                                            OENr.: 893407465 Hersteller: VW
                                            OENr.: 8A0407465 Hersteller: VW
                                            OENr.: 46058 Hersteller: GKN
                                            OENr.: JTS147 Hersteller: LUCAS
                                            OENr.: 915724 Hersteller: EVR
                                            OENr.: 020 390 197 504 Hersteller: LEMFO
                                            OENr.: 519 390 005 504 Hersteller: LEMFO
                                            OENr.: QLS2967S Hersteller: QUINT
                                            OENr.: 18086 Hersteller: FEBI
                                            OENr.: 12.05.135 Hersteller: PEX
                                            OENr.: 5004732 Hersteller: NK
                                            OENr.: 19603 Hersteller: MAPCO
                                            OENr.: 37588
                                            Viimeksi muokannut Tommy200rs; 12.5.2011, 06:02.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Nyt rs2 vakaajat kiinni ja eron huomaa. Menee kuin Rs2, mutta voima puuttuu. Tosin takavakaajan vanhat tukilinkit oli inan väljät joten sekin voi vaikuttaa, kun nyt uudet kiinni. Meni hyvin heittämällä kiinni. Sama linkki-osa on RS4:ssa. Rs2 vakaajat menevät ehdottomasti suositeltavien pikkuviilausten listalle. mot.

                                              Nyt olisi mielenkiintoista kuulla kuinka paksu on rs4:n takavakaaja.
                                              EDIT: exclusiv Teile Quattro GmbH 17mm..... Eli millin virimpi kuin RS2:ssa.

                                              Koeajokokemuksen perusteella laittaisin myös 200:een pari milliä isomman V8:n etuvakaajan. Pienestä on kiinni.

                                              Koeajon perusteella en vaihtaisi yhtään jäykempiä jousia, koska vakaajilla oli niin suuri vaikutus. Korkeintaan rs2:n jouset ja iskarit kun vanhat ajettu loppuun.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Laita vaan Tommi sinäkin H&R jouset ja Bilstein iskarit niin saat hyvän paketin: )
                                                (S2Coupe etu ja S4 taka iskarit) PowerFlex puslat tonne taakse jokapaikkaan, niin ei ole väljää missään.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Risassa ja ässässä on samat jouset, iskarit eri.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Powerflex:n puslapaketti tuli tänään. Edessä on ne alloy-malliset varret. Paketissa oli valkoisia ohuita noin 1-2mm paksuja muoviprikkoja oudot 9 kpl. Mikä on prikkojen funktio ?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tulee puslan ja apurungon väliin, funktio on estää hillitön narskuminen.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Ei vaikuta pitkäikäiseltä narskunnan estäjältä tuolla prikan paksuudella. Testasin prikat laittamalla holkin puslan sisään. Holkki on juuri sen verran pidempi kuin pusla, että laittamalla molempiin päihin prikat, niin pusla´+ prikat on ~samanpituinen kuin metalliholkki. 1 prikka oli varaprikka.....

                                                        Metalliholkkeihin oli työstetty eräänlaiset poikittaisurat (vrt öljyura laakerissa). Puslat oli reijitetty siten, että niissä näkyy ristikkomainen "hoonausjälki".

                                                        Hyvä tietää, että narskuntaa odotettavissa. Pitää varmaan säännöllisesti huollon yhteydessä voidella puslat. Toisaalta jarrutkin nirskuu. Nirskumista kestää, mutta ei naputusta eikä naukumista.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mulla ei normaaliajossa nirsku ollenkaan. Tosi isoissa kynnyksissä tai sitten autoa tunkatessa narahtaa.

                                                          Noista puslista on monta evoluutiota. Uraa on lisätty ja muutettu ja nailonprikkoja myös lisätty. Mulla on muistaakseni vain toisessa päässä puslaa nylonia.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Nylonit meni kiinni molempiin päihin ala-etutukivarsien puslia. Nylonien asentaminen kelkkaan puslan molemmin puolin ahtaaseen paikkaan oli työläin homma. Uusissa holkeissa on molemmissa päissä ja keskellä urat. Ei narissut ajossa ainakaan vielä. Parhaiten eron huomaa jarrutuksessa verrattuna vanhoihin notkupusliin.

                                                            Vanhoista puslista puristettiin prässillä ensin holkit pois. Metallilieriö puslan ympäriltä irroitettiin hakkaavalla paineilmameisselillä. Ensin iskuryöppy sivulta keskelle ja taipuneen lärpäkkeen kohdalta iskuryöppy suoraan läpi. Iskumeisselillä oltava varovainen ettei hyppää väärään paikkaan. Aikaa irroitukseen iskumeisselillä meni noin 30s per pusla.

                                                            EDIT:
                                                            Koeajojen jälkeen voin todetä, että myös etujarruista lähti täristys puslavaihdolla vaikka epäilin kieroa levyä. Ei ole koskaan tuntunut näin hyvältä ajaa. Takapäästä vielä vaihtamatta...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Saako noita powerflex puslia UrS4:ään?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X