Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4(B5) Etupuskurin irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4(B5) Etupuskurin irroitus

    Eli vaihtaisin ehjän etupuskurin vanhan tilalle, mutta ongelmia tuottaa puskurin irrotus.
    Mihin paikkoihin torxeja on oikein piilotettu, kun ei millään meinaa irrota?
    Olen irrottanut puskurin alta kaksi pitkää torxia ja jostain vielä ottaa kiinni...
    Onko ulosvedettäessä vain joku spesiaali tekniikka vai onko kiinnityksiä vielä jossain nurkissa?
    Tuli myös mieleen, että tarvitseeko jotain airbagin antureita tms. varoa irrotettaessa?

    Kiitokset jo etukäteen!

    #2
    Sivuissa kiinni kiinnikkeillä, joista puskuri irtoaa riuhtomalla kunnolla "moottorista poispäin".

    Comment


      #3
      Se lähtee parhaiten kun painat puskuria reunasta kovasti alaspäin ja samalla vedät yläreunaa ulospäin. Siellä ei ole mitään pultteja, ainoastaan kolmikynsinen pidike. Edessä on sitten ne pitkät pultit.

      Comment


      • #4
        Jeps, pitääpä kokeilla.
        Eihän tuolla etupäässä ole mitään Airbagien antureita, joita saattaa riuhtoessa vahingoittaa?
        Kaverilla nimittäin laukesi Fiatissa turvatyyny, kun teki etupään remonttia.
        Niin..no sehän on Fiat :-)

        Comment


          #5
          Eh.. aika uskomattomalta kuulostaa.

          Mutta ei ole, etummaisten bagien hidastuvuus-anturi on kojelaudan sisällä keskellä... ilmastointi härpäkkeiden takana.

          Comment


            #6
            Perskule kun tuo search on liian vaikea vehje:
            -niitä räjätyskuvia oli jossain netissä - oisko jollain linkki tallessa?
            Tarttis etupuskuria käyttää irti B6:sessa. Jollain esim. ihan kuva ilman puskuria niin olis
            helpompi lähteä irrotteluhommiin.

            Comment


            • #7
              Kävin eilen lataamassa ETKAn ja siinä näyttää olevan melko hyviä kuvia. Voin lisätä kuvat viikonlopun aikana.

              Comment


                #8
                Suurta kiitosta etukäteen jos näin on!

                Comment


                • #9
                  Linkin takaa löytyvän kuvan mukaisesti pitäisi:

                  - Irrottaa moottorin alasuojamuovi
                  - Irrottaa sisälokasuojan etuosa ja taittaa se pois tieltä
                  - Irrottaa sen alta neljä kiinnikettä (ruuvi/mutteri)
                  - Irrottaa sumarin ritilä ja avata pitkä torx ja poistaa puskuri...

                  Kuva kollaasi

                  Räjäytyskuva

                  Comment


                    #10
                    Kullanarvoista!
                    Kiitosta vaan taas suuresti. Jo tällasten avujen tähden olis syytä täyttää tuo Jäsenhakemus ja maksaa ihan kannatusmielessä se maksu. Jokohan mä sen tekisin. Eli teen.

                    Comment


                    • #11
                      Ahaa...Ari ennättikin jo julkaista. Kiitokset vaan neuvoista, puskuri lähti tosi nätisti irti ja nyt on uusi jo kiinni! Onnistuin vahingossa halkaisemaan pari kovamuovista kiinnikettä pyöränkotelosta, joten joutui vähän säveltelemään omia virityksiä :-)

                      Comment


                        #12
                        Mahtaako jollain olla linkkiä vastaavaan räjäytyskuvaan koskien Sportbackin etupuskurin irroitusta?

                        Olisi tarkoitus viikonlopun aikana irroittaa.

                        Kits

                        edit: yksi ohje löytyi : http://audizine.com/forum/showthread.php?t=58691
                        Viimeksi muokannut MHE; 8.2.2008, 15:37.

                        Comment


                        • #13
                          Löytyykö tollaista räjäytyskuvaa airbagin irroituksesta?B5 (matkustajan)?? auttas tosi paljon,kun tietäisi mistä aloittaa...

                          Comment


                            #14
                            B5 ja repsottava puskuri

                            Taannoin irroitin puskurin omasta A4:stä, sen jälkeen puskuri on irtoillut toisinaan vasemman reunan kiinnikkeistä, ja oikean puolinen puskurin ja lokarin sauma on häiritsevän suuri.

                            Onko tuossa mitään "säätövaraa" mikä täytyisi ottaa huomioon puskurin kahta pulttia kiristettäessä? Onko syytä kiinnittää reunat ennen kiristystä tms? Tai miten ylipäätään tuosta ongelmasta pääsisi eroon?

                            Comment


                            • #15
                              Itse pari viikkoa sitten käytin puskurin irti verkotusta varten kans. Painin saman ongelman kanssa myös ja parhaaseen tulokseen pääsin juuri tolla että nurkista ruuvit ensin kiinni, mutta kannattaa olla varovainen koska omasta bumpperista lohkesi pieni pala nurkasta kun kiskoin vähän turhan lujaa.

                              Ei tosin mielestäni istu siltikään aivan kuten alunperin oli, joten saattaa olla että joku parempi kohdistustyylikin löytyy.

                              Comment


                              • #16
                                B5 etupuskurin päiden laitossa joutuu käyttää aika paljo voimaa et saa kunnolla paikoilleen.
                                Ensin laittaa yläreunan kohdalleen ja ei muutaku kämmenellä paukasee kunnolla nii menee paikoilleen.

                                Comment


                                • #17
                                  Huomenna pitäisi tulla saksasta uusi ilmastoinnin lauhdutinkenno rikkoutuneen tilalle ja puskurin irroitus on edessä. Varmistan nyt vain, että eihän tuossa B6 keulassa ole mitään antureita tms?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miten hitossa kannattaisi edetä, kun toinen noista pitkistä kiinnityspulteista on joskus aikoinaan mennyt poikki? On niin siellä sisällä, ettei siihen pääse oikein mitenkään käsiksi. Olisiko tuota puskurin kuorta mahdollista saada jotenkin irti palkista, vaikka koko hökötys on vielä suunnilleen paikallaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kävin tuosta omastani kattelemassa, niin näytti kuori olevan jollain popniitin kaltaisilla jutskilla kiinni, eli ei toivoakaan saada irti, ahdasta on.. :) Toinen keino voisi olla semmoinen, kun siinä kattelin, että ottaa sen puolen ajovalon pois, josta pultti poikki ja irrottaa törmäysputkineen päivineen. Eli nuilla törmäysputkilla meinaan niitä mustia putkia joissa puskuri on kiinni ja sen niinku ruuvailee irti siitä korin päästä. Sinne räikkä mahtuis.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä tuon kuoren onneksi irti sai paikallaan. Sitä tosin auttoi se, että osa noista kiinnityksistä oli jo valmiiksi irti, ja loppuihin käytti mietoa väkivaltaa. Pitää sitten myöhemmin keksiä keino saada kuori takaisin kiinni palkkiin...
                                        Palki sai irti, kun sai sen kierreosan irti, ja tuurnalla löi pultin yläkautta pois.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X