Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89:n jarrupäivitys (oli: onko eroja 314x30mm vs. 323x30mm)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • t89:n jarrupäivitys (oli: onko eroja 314x30mm vs. 323x30mm)

    Onko noilla levyillä muuta eroa kuin halkaisija? Onko eroa muissa tämän kuvan mitoissa? Brembon katalogista kun ei löytynyt tuota suurempaa levyä.

  • #2
    Jos haluat niin saat mitata itse minun ässästä. :)

    Comment


    • #3
      Jahas. :) Btw en tarvii niitä johtojen mittoja, mittasin eilen Japen urssista.

      Mut joo, muulla tiedolla ei ole väliä, kunhan tuo kuvan mitta A ei ole yhtään suurempi eikä paljon pienempi.

      Comment


      • #4
        Valistunut arvaus on, että A-mitta on sama 314/323-levyissä. Voin ottaa tuon mitan 323-A8-levystä, jahka kotiin pääseen.

        Comment


        • #5
          Eipä tarvitse mitata. Tuota 323 mm:n levyä ei näytä saavan kuin alkuperäisosana, joten en viitsi alkaa maksamaan 9mm:n erosta 40e kappaleelta lisää. :) Jarrutehoon tuon vaikutus lienee aika minimaalinen.

          Joten pitänee laittaa nuo 314 mm:t hankintaan.

          Comment


          • #6
            Oliko nyt niin että tuo levy ja G60 satula on nyt sitten melkolailla bolt_on t89:iin, vai ymmärsinkö väärin?

            Edit: hyvä että johto homma on sitten klaari... minulla hieman tuota kiirettä pukkaa.

            Comment


            • #7
              Ei ole. Kyllä siihen pitää kaikenlaista sovittelua tehdä että mahtuu. Kerron sitten, kun tuo setti on paikallaan :)

              Comment


              • #8
                Eipä tarvitse mitata. Tuota 323 mm:n levyä ei näytä saavan kuin alkuperäisosana, joten en viitsi alkaa maksamaan 9mm:n erosta 40e kappaleelta lisää. :)
                Näinköhän, mulla on Zimmermannin 323-levyt.

                Comment


                • #9
                  Voihan se olla että niitä saa, mutta noiden levyjen hinta kivunnee tarvikkeenakin turhan korkealle ja niiden hyöty tosiaan jää aika pieneksi 314-milliseen nähden.

                  Comment


                  • #10
                    Kerhon kautta hankittuna noissa on noin kympin hintaero per kpl (reiättömät Zimmermann levyt) 56 <> 65 e/kpl

                    Comment


                    • #11
                      Tarvikkeena 314x30mm 80e. Tuota suurempaa ei katalogit tosiaan tunne. Tietty jos olis menny paikan päälle ja sanonu "luottovaraosamyyjälle" niin se olis varmaan löytänyt tuon suuremmankin. Tai jos ei olis niin sit olis voinu päätellä että sitä ei sitten heidän kauttaan saa. :)

                      Comment


                      • #12
                        Meinaatko siis laittaa G60 satulat 314mm levyyn?

                        Comment


                        • #13
                          Kyl :)

                          Comment


                          • #14
                            Itselle asennusta odottaa 312x25 levyt, satuloina pidetään orginaalit G60. tulee hieman ulommas, mutta eipä ole ongelma noilla G60 satuloilla.

                            Comment


                            • #15
                              Itellä oli aluks tarkoitus laittaa ensiks S3:n 312x25mm levyt, mutta koska nuo 30-millisetkin sinne mahtuu pienin muutoksin, niin laitan ne sitten.

                              Comment


                              • #16
                                Itsekin joskus mietin tuota. Satulaa/kannaketta joutuu vissiin vähän työstämään, jotta saa 30mm paksun levyn G60-satulaan. Niin ja 314-levyn sisäreunasta jarrupala ei pyyhi parin sentin matkalta. Jarrumomentin pitäis kuitenkin kasvaa öbaut 14%. 323 levyllä saisit 17% lisää jarrumomenttia... ja varmaan puoli kiloa lisää jousittamatonta :0

                                Comment


                                • #17
                                  Satulan ankkurista tosiaan rälläkän laikan paksuus molemmilta puolilta pois, niin levy mahtuu väliin. 28mm taisi olla alun perin. Vajaa vuoden vanhojen jarrupalojen kanssa levy meni just ja just väliin. Tänään haen uudet palat ja levyt niin pääsee mittailemaan. Varmaan pari milliä joutuu palasta ottamaan pois, onneksi niissä on reilusti pintaa.

                                  Satulan kannake syntyy luultavasti 15mm teräksestä ja kahdesta 25mm holkista, jotka kiinnitetään toisiinsa ajatusta käyttäen ja niin, ettei koskaan tarvitse miettiä että "kestääköhän se". :)

                                  Tänään tallilla koitan saada asiaan lisäselvyyttä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kannakkeet tehty, palikat meni paikoilleen. Kaikki näytti hyvältä. Auto alas ja koeajolle. Eihän se mihinkään liikkunut, kun jarrulevy hankasi alapalloon. :) Joten sorvia pitää näyttää levylle, onneksi sisäkehältä ja vähän. Mutta muuten näyttäs toimivalta ratkaisulta. No, ens viikolla sorvia ja sit pääsis ajelemaankin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sorvilla on sipastu ylimääräiset pois ja nyt on jarrut ajossa. Alapallo on todella lähellä levyä, toivotaan ettei suojakumi ota itseensä lämmöstä. Tehoa tuntuu olevan selvästi enemmän. Katsotaan nyt, kunhan palat hioutuvat pariksi levyjen kanssa.

                                      Muutinpa vähän otsikkoa, nyt on kai tarpeeksi epäselvä satunnaisille fooruminkäyttäjille :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voin lähestulkoon arvata ettet kuvia ottanut, ethän? ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tässä on muuten myös sitten yksi sivuhavainto. Samat laikat kun menee S2:een senkun lumpsauttaa vaan. Pasilla on samat olkapalat (7A-malli), mutta eri navat. 4- ja 5-p navoissa on siis offsettiero!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tässä on muuten myös sitten yksi sivuhavainto. Samat laikat kun menee S2:een senkun lumpsauttaa vaan. Pasilla on samat olkapalat (7A-malli), mutta eri navat. 4- ja 5-p navoissa on siis offsettiero!
                                            Tuohon toinen havainto: joskus noiden levyjen offsetteja vertailin, niin tulin jotakuinkin siihen tulokseen, että typ81/85 (256mm) -> typ89 (256mm) -> typ89 20V (278mm) ->S2 (278mm) levyn offset muuttuu n.5mm per harppaus tuossa järjestyksessä. Ilmeisesti napa tekee eron, ei tolppa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä kuviakin vähän on, joista saa selvää. En jaksanut paljoa räpsiä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oisko noita kuvia jossain näytillä?

                                                Jouduitko muuten paljon ottamaan uusista paloista pois että mahtuivat?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ai niin joo, siellähän ne kamerassa on vielä...

                                                  Vajaan vuoden vanhat palat mahtui juuri ja juuri paikalleen, uusista Lucasin paloista pitää 2-3mm öpaut ottaa pois.

                                                  Ja jarrut muuten toimii, testattu kerhon ratapäivällä useaan kertaa 210 -> 120 km/h mittarinopeudesta.

                                                  Comment

                                                  Working...