Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B5) vakioiskarit + H&R (-40mm) -> pomppii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (B5) vakioiskarit + H&R (-40mm) -> pomppii

    Eli alle 100tkm ajetuille vakioiskareille tuli heitettyä uudet (profiilissa mainittuun autoon sopivat) H&R:än -40mm jouset ja keula jää ikävästi pomppimaan... Vika vai ominaisuus?

    Vakioiskareiden kanssa kovin reisinki alustaa noilla madallusjousilla tuskin koskaan saa mutta normaalia enemmän tuntuu keula pomppivan töyssyn jälkeen, perä pelaa hieman paremmin (normaalisti?). Mitä muuta asialle voisi tehdä kuin hankkia kunnon iskarit?

  • #2
    Ei vakioiskarit oikeen sovellu madaltamiseen. Sportit melkein pitäis olla jos orggiksista puhutaan.
    Kokemusta ei ole tosin vag-kulkineesta vaan Mazdasta. Siinä vakioiskarit+40mm jouset aiheutti iskareiden pohjaamisen. Ensin otti rajotinkumit vastaan, tai no ensi ajettiin niiden varassa. Melkonen kivireki.

    Comment


    • #3
      Ja (kuluneet) vakioiskarit voivat olla myös liian löysät madallusjousille, ja niiden vaimennusvoima ei enää riitä kunnolla. Itsellä oli joskus edellisessä autossa ihan sama homma, heitin jouset metsään ja hommasin kokonaisen alustasarjan. Tuli huomattavasti parempi.

      Comment


      • #4
        Minulla auto vaappuu sivuttain kun ajan vaikka ihan pienee kuoppaan mutkassa, eli tuntuu kuin perä heilahtaisi sivuttain? Mitäköhän mättää? Itsellä vuotaa vähän vas.puolen takaiskari mutta en usko vian olevan siinä?

        Comment


        • #5
          Siinä vaiheessa kun iskari näyttää vuotomerkkejä ulospäin, on se kohtaamassa maallisen vaelluksen loppupäätä.
          Vakioiskarit on suunniteltu toimimaan vakioalustan kanssa.
          Matalat jouset kaipaavat mitoitukseen sopivia iskareita ihan oikeesti.
          Katu-uskottavan matalan auton voi tehdä vaikka hiekkasäkkejä kyytiin latomalla.
          Ajettavan matalan tekemiseen tarvitaan aina jouset+iskarit.

          Matalat jouset loppuun ajettujen vakioiskarien kanssa kuulostaa ihan yhtä järkevältä/hyvältä/terveelliseltä kuin jarrupalojen korjaaminen liimaamalla hiekkapaperia pinnaksi

          Comment


          • #6
            Zupralla takapään auraus pielessä melko varmasti.

            Comment


            • #7
              Itsellä siis kyllä ihan vakio alusta. Nyt vaan pitäisi miettiä ostaako uusi vakio alusta, vaiko uusi madallettu..? Onko mitää madallussarjaa mitä suosittelisitte 1.8turbolle? Kohtuu hinta/laatu suhteella

              Comment


              • #8
                Mulla konin sport kitillä melkein sama homma, mutta vaan perä pompottaa oudosti.
                Mistähän voisi johtua? Onko iskarin jäykkyys liian suurella?
                Ovat ihan pakasta vedetyt osatkin.

                Comment


                • #9
                  Onko iskarin jäykkyys liian suurella
                  Erittäin todennäköisesti

                  Comment

                  Working...
                  X