Tuli ostettua syksyllä tuollanen 1997 VW Passat 2.8 V6 4motion (manuaalivaihteilla), ja sellaista mietin, että miten jousitus ja painojakauma vaikuttaa tuon auton yli-/aliohjautumiseen, etenkin liukkaalla? Tuossa on jotkin madallusjouset alla (noin -40mm), niin vaikuttaako tuo millä tavalla, ja miten tilanne muuttuisi, jos laittais vaikka vain taakse alkuperäiset jouset? Muistan selvästi, että mun entinen Audi A4 1.8t quattro käyttäytyi hiukan maltillisemmin, ja siinä oli perä jopa keulaa matalemmalla (molemmat jouset kuitenkin aika jäykät H&R:t). Toki sekin puski, ja siinä oli paremmat nastarenkaat alla. Tässä passatissa ei nuo jouset vaikuta kyllä kovin jäykille, mutta kun en ole alkuperäisillä ajanut, niin ei oikein osaa sanoa, että onko nämä kuitenkin niitä jäykemmät.
Eli miten pitäisi vaikuttaa, jos nostaa auton perää tai keulaa, tai vaikka molempia? Miten vaikuttaa, jos laittaa peräkonttiin 40-80kg painoa? Onko Torsenille olemassa mitään helppoa kostia (esim. valmista osaa), jolla saa voimasuhteita muutettua?
Eli miten pitäisi vaikuttaa, jos nostaa auton perää tai keulaa, tai vaikka molempia? Miten vaikuttaa, jos laittaa peräkonttiin 40-80kg painoa? Onko Torsenille olemassa mitään helppoa kostia (esim. valmista osaa), jolla saa voimasuhteita muutettua?
Comment