Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KW Variant 2 takaiskarin säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KW Variant 2 takaiskarin säätö

    Hei!

    Hankin autooni (Audi A4 2.8 V6 Avant Quattro B5) KW:n Variant 2 säädettävän alustan, mutta takaiskareiden säädön kanssa on ongelmia. Jos joku on vastaavan homman tehnyt, niin olisin kiitollinen avusta! :) Mukana tulleiden ohjeiden mukaan en ainakaan saa takaiskareiden vaimennusta säädettyä.

    Kiitos!

    jussi.pellikka[at]dnainternet.net

    #2
    Takaiskareissa ei var2:ssa ole muutakuin korkeus säätö. Tai sekään ei varsinaisesti ole iskarissa.

    Comment


    • #3
      Hmm.... Kuulostaa aika erikoiselle, kun valmistajan sivuilla sanotaan seuraavaa:

      ? Damping technology with individually adjustable rebound
      ? inox-line stainless steel technology at no additional charge
      ? Individually height adjustable
      ? German TUEV-tested adjustment parameters
      ? High-quality components for long life
      ? Comprehensive documentation for ease of use
      ? Infinitely adjustable rebound damping

      Eli mainitaan oikein kahteen kertaan että on yksittäin säädettävät rebound vaimennukset.

      Ja lisäksi sarjan mukana tulleissa käyttöohjeissa on ohjeet miten takaiskareiden jäykkyys säädetään. Sitä vain ei saa säädettyä niin kuin ohjeessa sanotaan.


      Onko tämä nyt varma tieto?

      Comment


        #4
        Ainakaan vuosimallia -02 var2:ssa ei vaimennuksen säätöä ollut kuin vain etupäässä. Tuskin noissa uudemmissakaan tuohon on muutosta tullut. var3:Sta sitten löytyy jo säätöä vähän joka lähtöön. Oiskohan väärän sarjan ohjeet tökätty sinne pakettiin?

        Comment


        • #5
          Pitää varmaan kysellä asiaa myyjäliikkeeltä... Hintaeroa on kuitenkin V1 ja V2 sarjoilla n. 250? kaupasta riippuen, joten luulisi sillä saavan muutakin kuin pelkät säädettävät etupumput. :)

          *prkl*

          Comment


            #6
            Tolla var1/var2 välisellä hintaerolla saa kuitenkin normaaliajoon sitä ajomukavuutta jos sitä kaipaa.

            Comment


            • #7
              Ainakin S2:n sarjassa pystyy vaimennusta säätämään iskarin päästä myös takaiskareilla var2 sarjassa. Eri asia kuinka usein niitä jaksaa ruuvailla.

              Comment


              • #8
                Tässäpä valmistajan vastaus mailiini:

                Hi Jussi,
                Many thanks for the belief in and the purchase of our products. It is right that you have to push the piston rod up to the end and then you have to turn. But in this case you have to remove the eye mounting part on the top. Then you will be able to remove the bump stop. Then it would be possible adjust the dumping character. But without special equipment it is not possible for you to remove the eye mounting part. The main problem is to fix the piston rod. If you use a normal pincers you will damage the piston rod.


                Elikkäs säätö löytyy, mutta mahdoton suorittaa ilman erikoistyökaluja! :D Kuulostaa järkevälle.... Yeah right!

                Eli ilmeisesti se iskarin yläpään korvake pitäisi irroittaa ja pohjaaniskukumi ottaa poikkeen, niin sitten saisi painettua iskarin tarpeeksi pohjaan ja pyörittelemällä sen säädettyä, mutta pitäisi vain keksiä keino pitää iskarin "tankoa" vahingoittamatta paikallaan samalla kun ruuvaa korvakkeen irti. Kai siihen on jotain lokasuojakumia vedettävä ympärille ja sitten ruuvipenkkiin? Vai onko jollakin parempia ehdotuksia?

                Ei ole liian helpoksi ainakaan kyseistä kikkaa tehty... Odottelen nyt vastausta mitä ehdottavat ratkaisuksi. Olisihan nuo kiva saada säädettyä... Ei ole muuten oikein järkeä säädettäviä ostaa, jos niitä ei kerran säätämään pääse! :D

                Comment

                Working...
                X