Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupeq madallusjouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Coupeq madallusjouset

    Olen kuumeisesti metsästänyt jousisarjaa tuohon CQ:hun mutta vaihtoehdot ovat vähissä tai ainakin monimutkaiset. Nimittäin jotkin valmistajat tarjoavat katalogeissaan t89:siin 80q, 90q ja coupeq samoja jousia(esim. Lowtec). Ja sitten on vielä erikseen B4 80q eri jouset, mutta siinä yhteydessä ei taas sitten coupea mainita. AKTE:n mukaan nuo t89 90 ja 80 quattrojen jouset ovat eri maata kuin coupessa, coupe ilmeisesti painavempi vehje. Kun taas sitten B4 80 quattrossa ja coupe quattrossa on joissain tapauksissa käytetty samoja jousia. Eli miten tässä nyt sitten tekisi? Tiedän että paras vaihtoehto olisi koko alusta, mutta budjetti ei anna myöden nyt sellaiseen.

    Mitä jousia muilla on coupe quattrossaan?

    #2
    B4q taka-akselirakenne on eri eli varmasti ei oo samat takajouset cq:ssa ja b4q:ssa missään mallissa.

    t89q sedan ja coupe jouset on vaihtokelpoisia, mutta olet asian ytimessä että coupe on vähän painavampi, joten siksi siinä eri vieterit. Voi mennä aika tonttiin sedanin sarjoilla..

    Paljonko budjettia on?

    Comment


    • #3
      Loetecin luetteloon ei tosiaan kannata luottaa juuri yhtään, itsekkin hieman pyörittelin päätä kun katselin että miten samat iskari/jousipaketit sopivat ristiin täysin eri alustaisiin autoihin.

      Comment


        #4
        Kyllä tuo perhe-albumi tarjoaa taka jousiksi coupe quattroon ja B4 80q molempiin 893 511 155 K:ta. Värit silvet ja pink. Tosin sitten malli vaihtuu jossain kohti vuonna 92 ja siitä edespäin onkin coupessa omat jouset. mm 893 511 115 AC, 895 511 115 B ja 895 511 115. 80 kohdalla tossa 115K:ssa on tarkennus että "vechiles whit sport-type running gear", tarkoittaa imeisesti sport-alustaa? Tiedä sitten... Vilkaiskaa itse. Budjetti on sellainen että alle kahdella huntilla pitäs saada kun tuli muitakin yllättäviä kuluja tuohon vehkeeseen. Mut jos ei siihen hintaan mitään saa niin kait se on pakko raottaa kukkaron nyörejä vähän enemmän.

        Comment


          #5
          No ei millään pahalla mutta moottorisahalla.. ei ihan varmasti tarjoa tuota K:ta b4q:oon.

          Comment


            #6
            Eiku joo. Eipä tarjoakkaan B4:ään vaan 87-92 malleihin. My bad.

            Comment


              #7
              Inxx:illä ja D&W:llä näyttää löytyvän jousia coupe quattroon. Ovatkohan mistään kotoisin?

              Comment


                #8
                Miul on tulossa sarja S2:n orig. vietereitä. Jos kiinnostaa niin teppo.kalske@iki.fi

                Comment


                  #9
                  Alemmas pitäs saada. Tuossa on jo tehtaan sport alusta joka taitaa olla kutakuinkin saman korkuinen kun S2 alusta

                  Comment


                    #10
                    No niin nyt ne myy lowtec:in luettelossa samaa alustaa B4 80Q ja CoupeQ:oon. Sitten sinne on ilmestynyt S2 B4 Coupe vielä erikseen

                    http://www.lowtec.de/AUDI.pdf

                    Nyt sitä sekaisin vasta ollaan... Pitäsköhän ottaa valmistajaan yhteyttä ja kysyä että mikähän noista olisi se sopivin.

                    Comment


                      #11
                      H&R pitäisi löytyä pelkät jousetkin tuohon, vaikka niistä ei missään mainitakkaan? Jenkki sivuilta löysin 50311 numerolla jouset jotka tuohon CQ menis, mutta mistään eurooppalaisilta sivuilta noita ei löydy. Voisiko joku valaista tuota H&R jousien maailmaa minulle?

                      Comment


                      • #12
                        Audi 90q(typ89) madallus?

                        Nostetaapas täältä vanha juttu ylös.. Eli siis tarkoituksena olisi madaltaa Audi 90q(typ89). Rahulia olisi sukanvarressa noin 500e, rahan vastineeksi pitäisi saada alustasarja eli siis iskarit+jouset ja mielellään HYVÄT, ettei tartteis heti kesän jälkeen olla uusia ostelemassa.. Nyt kysynkin että mitä merkkiä ja millaista madallusta suosittelisitte ja tietysti sitä että mistä niitä saisi? Auto on käyttöautoni eli sillä ajetaan kesät ja talvet, jonkin verrän myös sorateillä, mutta tonttiin se pitäisi saada, koska tällähetkellä se muistuttaa enemmin citymaasturia kun on niin hirveeen korkea. Rengastuksena on 195/60 r15 pyörät ja ne alla näyttää siltä että sitä voisi madaltaa ainakin sen 50/50, mutta mitä se todellinen madaltuminen sitten on jos siihen esim. tommosen setin laittaa? Tuskin ainakaan noi paikallaan olevat jouset on kuoleutuneet juurikaan yhtään, kun on niin korkea.. Eli siis lueskelen mielellään myös käytännön kokemuksista, kyseisestä operaatiosta.

                        Comment


                          #13
                          Tuo budjetti 500 on kyllä aika rajaava tekijä. Itse laitoin coupeen HR:n cup kitin pari vuotta sitten, en voi olla muuta kuin tyytyväinen. Madallus ja jäykkyys siinä rajoissa käyttöautoon. Halpa ei sovi ko. sarjan kuvaukseksi :)

                          Comment


                          • #14
                            Okei, eihän tuo 500e kyl kovinkaan suuri raha ole ja kyllähän sieltä sukanvarresta saattaa tarvittaessa pikkasen enemmänkin löytyä, jos/kun löytyy vaan rahoille vastinetta:), mut mitäs se H&R:n cuppilainen mahtoi kustantaa? Jos on jotain sarjoja ehdottaa niin ehdottakaa ihmeessä vaikka hinta ei tohon 500e mahtuisikaan.. Tuo H&R:n tekele olisi kyllä varmasti riittävän laadukas ja hyvä.. Olikos sulla(jta) millanen sarja, eli paljon tippui ja tippuiko sen verran mitä oli luvattukkin?

                            Comment


                            • #15
                              saksasta..

                              Innostuin vähän saksanmaalta kattelee niin SPAXia ja WEITEC:kiä sais ainakin siihen viiteensataan, noista jos pitäs valita niin ensin mainittu houkuttelis enemmin. WEITEC on meikäläisen silmissä semmonen halppis ja ei niin kovin laadukas sarja, mut SPAX kuulostaa hyvältä, muistaakseni "isotpojat" joskus kehuivat näitä, niin sehän tietysti vaikuttaa omaan mielipiteeseen, tosin suht saman hintasia noi on, mutta sehän ei kerro kyllä mitää.. Hyvää ja halpaahan ei yleensä samasta paketista löydy, se on vain karu totuus. :/ Tiedä sitten että tekeekö noilla kummallakaan mitään, kokeilemallahan se tietysti selviäisi.. Pitäisköhän uhrautua ja koittaa SPAXia..?

                              Comment


                                #16
                                Tosiaan omaan s2:seen tuo HR:n cup kitti oli jotain 800+ euroa, lähes samoissa hinnoissa nykyään. Löytyy kyllä halvempana joihinkin mm. etuvetoihin :)

                                Todellinen madallus taisi olla jotain 3+ centin luokkaa (nyt netistä katsoin, niin pitäisi olla 5), ja ihan riittävä jo alkujaan matalassa autossa.

                                Itsellä ei kokemusta noista mainituista SPAC ja WEITEC sarjoista. Sacshin sarjasta kyllä, siinä oli ongelma (tai minua häiritsi) vaimentimissa ulosjouston vaimennus (oli melkeinpä olematon).

                                Comment


                                • #17
                                  Udellaan viellä että mistä sivustolta katoit tota H&R:n alustaa? Käykö toi s2:n alusta ysikypäseen quattroon?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ihan ebay:stä tämänhetkistä tarjontaa (de) katselin. Ei sovi, tosin pitäisi löytyä versio joka sopii.

                                    www.reifen-berg.de ja www.reifenversand.com on kanssa suoria paikkoja, josta olen aikanaan sopivia katsellut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nonii, nyt rupes jo nälkä kasvamaan syödessä, kun löyty jonkin verran myös coilikka sarjoja kyseiseen autoon, hinta haarukkaan 500-950e. Tosin oli siellä ihan normi sarjojakin moneltakin valmistajalta ja tosi edullisia, halvin tais olla FK:n AKX-sarja 169,15e! :D Sitä H&R:n cuppilaista en kyllä ole vielä mistään löytänyt, pelkästään ilmottavat ne vajaavetoisten ja s2:n sarjat. Alkaa käymän hankalaksi että minkä noista sitten haluisi ja mikä olisi hyvä, kun mukana oli myös merkkejä joita ollut koskaan kuullutkaan, mutta hinnan perusteella ilmeisesti laadukkaita.. :) Nii ja se osote on www.nh-tuning.de sieltä löytyy kaikkea kivaa..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Unohtu sanoa kiitokset jta:lle noista osoitteista+tiedoista! Noitten osoitteitten avulla löyty toi nh-tuning sivustokin.. Eli siis KIITOS!

                                        Comment


                                          #21
                                          Tässä yksi halpa satsi:
                                          http://tinyurl.com/ybzk9bh

                                          Samassa paikassa vinkkinä myös spax, jota saa ihan suomestakin. Tuo sopisi hyvin mainitsemaasi budjettiin.
                                          http://www.rallyracefin.fi/spax-pdf/...ustasarjat.pdf

                                          Supersporttia saa Tepon kautta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuo Porkkiksen ehdottama Supersportin satsi ei ainakaan käynyt meidän autoon (coupe quattro 2.3 20v) jousen sisähalkaisia liian pieni ja jousi saman pituinen kuin alkuperäinen.
                                            Nyt laitettiin H&R:n 29658-2 jouset ja tippui noin 25mm.
                                            Viimeksi muokannut jahon; 6.4.2010, 05:17.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikö kellään muilla ole mitään suosittelemisen arvoista alustaa? Alkaa olee niin hirveen paljon vaihtoehtoja, sitten hirvittää viellä sekin ettei sit tulis tilattua joku väärä sarja, joka ei kävisikään, kun noissa on ilmeisesti jotain käymis eroavaisuuksia(90 ja coupe). Yleensä kuitenkin myydään coupeen ja ysikypäseen samaa sarjaa. Painoeroa noiden välillä ei ole kuin 40kg ja sekin on ysikypäsen eduksi. Saksasta olisi tarkoitus alusta tilata ja mielellään kerralla oikea..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuollaiset suositukset kiinnostais meikäläistäkin. :) Auto heijaa kuin valtamerilaiva ja kolisee mielettömästi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jousiasiaa..

                                                  Nyt on ysikypäseen saatu alusta hommattua ja ajeltukin on reilut nelisen kuukautta, mutta madallus ei oikeen miellytä. Alusta jonka tilasin, sisälsi konin iskarit ja lesjöforsin 45/45 puottavat jouset ja auto tippui semmoset 25mm! Liian vähän, näyttää vielläkin citymaasturilta. Kesä painaa päälle ja pitäs saada auto tonttiin joten nyt kysynkin, että mitä jousia muut ovat käyttäneet ja paljon on tippunut? Sit jos joku kehtais viellä ajaa auton tasaselle ja mitata edestä ja takaa navan keskeltä pyörän kaareen ja laittaa mitat tänne? Takamitassa on syytä huomioida myös polttoaineen ja kontissa olevan tavaran määrä, niikus tiiätte. Oman auton mitat laitan lähipäivinä, kunhan pääsen tasaselle. Mainitaan viellä että auto on siis Audi 90 2.3 10v typ89q.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on mitattu, niin että pyöränkaaresta navan keskelle.

                                                    etu 340mm

                                                    taka 340mm polttoainetta n.25l ja kontti tyhjä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X