Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takapään strut barin asennus (A3 8L Quattro)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takapään strut barin asennus (A3 8L Quattro)

    Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia yläpuolisen strut barin asennuksesta A3:sen taka-akselille? Koetin etsiä sopivaa asennuspaikkaa, muttei kovin helpolla löytynyt. Ilmeisesti joutuu purkamaan tavaratilan sivumuovit kokonaan irti, että asennuspaikka löytyy. Ei kovin helpolla tuntunut sivumuovit irtoavan. Miten nuo tavaratilan muovit saa näppärästi irti - onko isotöiset irroittaa? Mihin kohtaa tuo tukirauta kannattaisi asentaa? Netistä yritin etsiä ohjeita, mutten löytänyt mistään kunnon sepostuksia. Foorumillakaan ei ole taidettu asiaa aiemmin puida A3:seen / TT:hen?

    Eteen tuki oli simppeli asentaa, ja ajo-ominaisuuksiin toi kyllä mukavaa vakautta: kurveihin taipuu huomattavasti paremmin kuin ennen! :)

    #2
    Minkä merkkinen tuki on kyseessä?
    Itse koitin Leoniin asentaa wiechersin tankoa, mutta sille ei kyllä oikeaa paikkaa löytynyt, vaikka oli kaikki verhoilut ja muovit purettuna.
    Tuossa mallia millainen tanko sinne pitäisi oikeasti saad, että konttia voisi käyttää jatkossakin -> http://www.rd20vturbo.pwp.blueyonder...leonbrace.html

    Comment


    • #3
      Juurikin saman pajan tuote. . :)
      joo ei kovin helpolla paikkaa tangolle löydy. Pitänee kuitenkin joku vl irroitella tuo takaverhoilu kokonaan, ja katsoa löytyykö tangolle ylipäätään paikkaa.

      Tuollainen säädettävä rauta, jota suosittelit, olisi varmasti helpompi asennella paikalleen - ei ole aivan niin tarkka kiinnityspisteiden paikasta.

      Comment


      • #4
        tanko oli tosiaan liian lyhyt, ei löytynyt mitään paikkaa mihin laittaa tanko kiinni. Palautukseen menee, täytyy koettaa jonkin toisen valmistajan tankoa.

        Sivumuovit irtosi kohtuuhyvin takaosastaan, jahka ensin irroitti
        a) tavaratilan kuorman kiinnityspisteet (4kpl)
        b) oven suoralla osuudella olevan keskipalan
        c) yhden ruuvin takavalojen takapuolelta.
        d) vetää sivuun takaluukun tiivisteen sivumuovin päältä

        -> muovit lähtee kevyesti vetämällä irti.

        Etuosaa en saanut irti, jollakin klipsulla tuntui olevan kiinni sivuverhoilun alla. Ei tohtinut koettaa suuremmalla voimalla, kun ei ollut tarvetta irroittaa kokonaan.

        Comment


          #5
          Mulla oli tuossa wiechersin tangossa hyvä 2 merkintä, oli tarra niin golf4:seen ja leoniin, ja kumpaakaan se tuskin olisi sopinut. Varmaan sama tanko ollut kolmoseen tarjolla.
          Pitäisi vaan löytää jostain joku oikeasti sopiva tai sitten joku kun tekisi tuollaisen irroittevan.

          Comment


          • #6
            Tohonhan periaatteessa kävisi aika universaali säädettävä takatuki, kunhan pituus on edes sinne suuntaan mitä pitäisi. Kiinnityspinnat tietysti on oma lukunsa, jos toisen mallin tukea käyttää. aika suoraa pintaahan tuo A3:sen kontti tuon taka-akselin kohdalta on.

            Comment


            • #7
              Tollanen säädettävä olis aika helppo tehdä itekin, kun hommais vaan paksua kierretankoa, putkea ja pari laippaa. Täytyypä tehdä rompparikierros jos löytyis osat tollaseen...
              Onko tosta paljon vaikutusta? Eteen mulla onkin jo odottamassa asennusta facelift S3:n vakio poikittaistuki, et taaksekin vois sitte tehdä tollasen...

              Onko näissä myös tuollainen aukko kun tuossa Leonissa mihin saisi laitettua nuo kiinnityslatat ja mihin tuo tuki vastintaisi?

              Comment


              • #8
                Etupään tuki paransi kyllä ajo-ominaisuuksia mutkissa:
                kallistelu väheni kurveissa, ja keulan pito tuntuu mutkissa parantuneen - jakaa ilmeisesti painetta mutkassa tuen kanssa paremmin myös sisäkurvin renkaalle. Ohjaus vakaantui myös jonkin verran.

                Takapään tuen vaikutusta en uskalla arvioida, kun ei ole kokemuksia. Kyllähän nuo netissä tuntuvat kehuvan, että siitäkin olisi hyötyä. Tosin, etupään tangolla lienee isompi vaikutus ajo-ominaisuuksiin. Tuossa A3:sessa on sikäli huono rakenne, ettei takapään tukea saa suoraan jousitankojen yläkiinnityspisteisiin kiinni. Mutta, eiköhän tuki takasivulokareidenkin välissä jonkin verran koria entisestään jäykistä -> ajokäytös vakautuu.

                Tuollaisia leonin tyyppisiä aukkoja ei A3 quattron metallipinnoilla kontissa ole. Tietysti jos löytää sellaisen tuen missä on irroitettavat päätypalat, nehän voisi asentaa "kiinteksi" pulteilla runkoon, ja poistaa sitten itse tuen jos joskus tarvitsee.

                Comment


                • #9
                  Mahtaako kenelläkään olla tiedossa takapään strut-baria, joka sopisi tuohon A3 quattroon? Toisena vaihtoehtona olisi tietysti teetättää tanko alumiinihitsarilla - Teemu, olisiko kiinnostusta lähteä teetättämään? :)

                  Comment

                  Working...
                  X