Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

sinkkikori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • sinkkikori

    eli pesin tossa just oman ja "akan" autot
    niin ylläri tuli kun "akalla" -86 volvo 240 gl
    niin se paljastu sinkki-koriseksi painepesurin
    (vaan 150bar) jäljilltä?eli on ne muutkin osannu
    vaikka ei oo yli mainostanu asiaa?

  • #2
    Eikös se ollut hondallakin jo suunnilleen tuon ikäisissä "sinkki"-kori?

    Tsekkaappa vasiten ton ikäisiä hondia, ja mieti sitten mitä tarkoittaa sana "osannut". =)

    Comment


    • #3
      no oon tsekannu paljon uudempiakin
      audeja et se siitä sitte? (ainakin mun mielestä)

      Comment


        #4
        Antiikkinen Volvo ei sitten ole täysin sinkitty vaan yläpuoli on ilman sinkitystä.

        Comment


        • #5
          pliiz --> Suomi24, menkää sinne jutteleen ;-)

          Comment


          • #6
            Havainnollisempi otsikko, kiitos. Lisäksi arvon keskustelijat voisivat kiinnittää hieman huomiota ilmaisun selkeyteen.

            Asiaan: ei varmaankaan ole kokonaan sinkitty kori tuossa ajoneuvossa. Siskon porukoilla oli tuonikäinen kartano, josta katosi kuskin jalkatila noin kymmenen vuoden iässä -ei siellä ainakaan ollut sinkittyä peltiä. Sitä aiemmin oli takaluukkua korjattu jo useampaan kertaan.

            Sinkitys ei tuo autuutta autonpitoon eikä immuniteettia ruosteelle. Jokainen voi sen todeta useimpien -80 -luvun lopun Audi 100 -mallien takasivulasien reunoista.
            -74 -mallisessa Porschessakin oli sinkittyä peltiä käytetty mm. pohjassa. Silti omastani korroosio vei osan lattiaa.

            Comment


              #7
              Sinkitys ei tuo autuutta autonpitoon eikä immuniteettia ruosteelle. Jokainen voi sen todeta useimpien -80 -luvun lopun Audi 100 -mallien takasivulasien reunoista.
              Ei sinkitys mikään loppullinen ratkaisu ruostetta vastaan ole, mutta hyvä suoja kuitenkin. Sinkitsemättömistä -80 luvun autoista, jotka on olleet jokapäiväisessä käytössä, ei taida löytyä ainuttakaan yksilöä, joten ei olisi jo hitsaamalla korjattu. Esim. 44:sia on vielä lukematon joukko, jotka eivät ole migin hellää syleilyä vielä kokeneet.

              Sinkityksen laadulla on suuri merkitys sinkityksen toimivuuteen korroosionestossa, on sinkityksiä ja sinkityksiä. Sen toimivuuden kannalta on olleellista, että:

              a) Käytetty sinkki on ollut riittävän puhdasta
              b) Sinkin kerrospaksuus korissa on riittävä

              Comment


                #8
                Typ44 ja typ89:n kohdalla a- ja b-kohta tuntuvat olevan voimassa. Ei ruostu, ellei saa mekaanista ärsytystä.

                Comment


                  #9
                  Itsellä oli typ44:ssa ruostunut kaksi kohtaa puhki; akkukotelo ja apumiehen puolen takajalkatilasta aivan penkin ja lattian liitoksen kulmasta. Akkukotelo mitä ilmeisemmin akkuhapon takia mennyt pöperöksi, mutta tuo lattian reikä ihmetytti. Ilmeisesti jäänyt siltä kohdin jotenkin suojaus tehtaalla heikoksi. Muualla ei juurikaan ruostetta ole.

                  pika-edit: Hetkinen. Takahelmat ovat pyräkotelojen kulmista jo kertaalleen kitattu umpeen.

                  Comment

                  Working...
                  X