Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 02, ABS, ESP, ilmausongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 02, ABS, ESP, ilmausongelmia

    Eli tuossa painittu hetki ilmauksen kanssa kun vaihdettiin satulat ja sen jälkeen ilmestyi jarrujen vikavalo kolmen piippauksen kera. Sitä ennen oli jälkiasennusxenonit päivä ja sytyttivät vikavaloja. Abs boksi on joko rikki tai ei sitä ei tiedetä vielä. Abs toimivat, Kuitenkin jarrut pitäisi saada nyt jotenkin ilmattua, poljin painuu syvälle. Autossa, esp, etuveto, kuskin puolen takakulmasta tulee polkimella nestettä, repsikan puoleisesta ei tule nestettä, poljin menee syvään. Saako abs boksin jotenkin ohitettu kun puhutaan että vagcomilla pitäisi pyörittää että saa ilmattua? Säiliö ei ole käynyt tyhjänä, vain takasatulat vaihdettiin.
    Autolla pystyy ajamaan kai ilman abs boksia mutta saako sen poistamalla nyt ilmattua paremmin jos pyöritys vagcomilla ei onnistu?
    Monessa topicissa netissä puhutaan vain etupyöristä että vagcomilla ilmauksesta, miten takapää?
    Nettiä kahlattu mutta tuntuu olevan tapoja saman verran kuin ilmaajia ja autojakin.
    Kellään ehjää boksia nurkissa?
    Viimeksi muokannut Hemu; 22.10.2016, 23:27.

  • #2
    Unohda ny minkään poistaminen. Jos ilmattu perinteisesti polkemalla niin voi olla et pääsylinteri mennyt rikki, sopisi tuohon ettei yhdestä kulmasta tule nestettä. Ei olisi ensimmäinen kerta. Minkä vikakoodin antaa ABS?

    Comment


    • #3
      Kaks kulmaa jarrutta ja kaks kulmaa ei yhtään. Nestettä tulee abs boksin läpi just tsekattu mutta ei satulalle asti taakse. Edestä ei katsottu.
      Nestettä tulee abs:lle molemmista linjoista ja kaikista 4 lähtee.

      Comment


      • #4
        Eikös pääsylinteriltä lähde 2 lähtöä? tuleeko kummastakin nestettä kun pumppaa`? Jos tämä ok, niin testerillä ilmaus.

        Comment


        • #5
          Aluksi polkimella pumppaamalla molemmista pääsylinterin lähdöistä tuli jonkin verran. Paineistamalla reilu 2baria oikealta takaa satulasta tuli ehkä lusikallinen jarrunestettä pihalle. Tämän jälkeen katsottiin edelleen paineistettuna, että tuleeko ABS boxille nestettä pääsylinteriltä. Enään ABS boxille ei tullut kuin nestettä toiseen putkeen joka tulee pääsylinteriltä. Taitaa tosiaan olla pääsylinteri nytten sitten mennyt? Kokeiltu auto myös käynnissä ilmauksia yms edellä mainittua ilman tulosta.
          Viimeksi muokannut Hemu; 15.10.2016, 18:10.

          Comment


          • #6
            Juu yleinen vika, huomannu ettei noita ainakaan pumppaamalla saa ilmata.

            Comment


            • #7
              Pääsylkässä pitäis olla kahdelle piirille omat lähtönsä, ristikkäiset nurkat. Jos VCDS:llä pistää ilmausmoodin aktiiviseksi niin se truuttaa molempiin piireihin painetta, tarkoitus olisi ensin avata uloimman nurkan nippa eli takaoikea, sitten takavasen jne jne.

              Comment


              • #8
                Juu noinhan se sitten koitetaan tehdä. Tiistaille saa varmaa uuden pääsylkyn. Sitten pitää jostain järjestään virallinen rosstehcin kaapeli ja systeemit. Ei päästy noilla halpiksilla abs purkin basic settingsiin.

                Comment


                  #9
                  Mikä sen pääsylinterin rikkoo jos jarrut ilmaa pumppaamalla?

                  Comment


                    #10
                    Sylinteriin kulunut pykälä normaalista liikeradasta, sit pumppaamalla hajottaa tiivisteen kun poljin painuu syvemmälle pykälän yli.

                    Comment


                      #11
                      Aivan, tuo on kyllä ihan loogista. Saa vaan olla aika kulunut sylinteri.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös näissä meidän +300tkm ajetuissa paskoissa ne ole järjestäen kuluneita.

                        Comment


                        • #13
                          No niin vastaillaanpa tännekin vielä, eli auto saatiin kuntoon pääsylinterin vaihdolla. Vanhaa sylinteriä en purkanut mutta imupuolen aukoista näkee että joku tiiviste turvonnut kuplille kuin tiine sammakko :D Ilmaantui nätisti paineistamalla säiliö 1,5barilla ja nurkka kerrallaan, esp ja abs valot sammuivat ajossa jarruttelemalla ja ilmattiin vielä toinen kierros muutamat ilmakuplat vielä pois. Vastusti vielä sen verran että ekalla ilmauskierroksella etusatulasta ilmausruuvi poikki ja ei kirveelläkään jämä irti. Ei lämpö eikä vastakierretapit auttaneet kun ovat tehneet nuo nipat kiusallaan uudenvuodentinasta. Uutta satulaa ja auto rokkaa. Abs boksi ei myöskään ottanut xenoneista itseensä. Releillä pelaa nätisti eikä ylimääräisiä herjavaloja.

                          Comment

                          Working...
                          X