Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saranatappien irrotus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Saranatappien irrotus

Miten irroitetaan oikeaoppisesti 80-luvun alun Audin ovien sanatapit? Potilas -81 200 5T.

Oikeaoppisuudesta en tiedä mutta luulisin tuohon irroitukseen ja paikalleen laittoon olevan olemassa joku prässisysteemi. Itse Fortien ovien irroituksessa olen käyttänyt esim. poranterästä tehtyä tappia jolla olen niitä tappeja takonut edes takaisin ja välillä öljyä liukasteeksi. Ovat varmasti lujassa kun ovat ruostuneet kymmeniä vuosia.

Comment

Tuurnalla/vasaralla koitin mutta ei mitään vaikutusta. Jätin irrotusaineet muhimaan ja koitan lämmitellä ensi kerralla.

Comment

Kanttikopasta irroitin aikanaan lämmöllä ja tuurna/vasara yhdistelmällä, ja siitä ainakin lähti irti ihan kohtuuhyvin.

Comment

Vuosituhannen vaihteen ooppelista taisi nousta sorkkaraudalla melko nätisti, vähän ku tuurnalla kolautti vauhtia.

Comment

Tapit irtosivat lämpöä ja tuurnaa käyttäen loppujen lopuksi aika helpolla. Oven puoleiset saranan osat (keskiosa) olivat kuluneet. Tapit mitoissaan. Ebaystä löytyi yksi ilmo jossa uudet typ43:n saranat 50€. En jäänyt kyselemään marmorilta...

Comment

Sen verran sekoitan tähän tuoreempaa vuosimallia. 2004 A4 b6 ovien saranat tuntuu olevan aujeneuvon rungossa kiinni aivan helkkarin tiukasti. Ja yhtään ei helpota asiaa, kun saranan rungon läpi tulee se asennustappi, joka on ajoneuvon rungossa kiinni..

Comment

Sekoitan tähän vanhempaa vuosimallia :P Onko B6:ssa erilaiset saranat kuin beevitosessa? Jos ei, niin sitten siellä on osa pulteista kojelaudan takana piilossa. Ainakin ne näyttäisivät olevan samanlaiset.

https://www.youtube.com/watch?v=6k2TOHr6IwM

Comment

Working...
                X