Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 korin ruostuminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 korin ruostuminen?

    Otsikko lienee laaja, mutta lähinnä listojen aluset kiinnostaa kun en haulla löytänyt tuloksia.

    Haulla löysin paljon repsottavia ja mätiviä listoja, joka on myös mielenkiintoinen asia. Listoja saa kuitenkin helposti uusia (toisin kuin esim. ovia), joten:
    Mitä kivaa mätää siis yleensä löytyy jos C4 korin satkusta/aakutosesta ottaa listat pois?

    Listojen ikiaikainen tuunaus-poisto ei ole mielessä, vaan muutamien pikkuvikojen takia sain päähäni hullun ajatuksen maalauttaa koko koppa(jos kesälomalla vaan on aikaa), ja sen tiimoilta kaikki listat yms irto-osat pitäs itetysti irroittaa ja maalata kori. Onko siis odotettavissa massiivista hiekkapuhallus/kolvaus operaatiota vai lieneekö keskiverto kori asiallisessa ja ruosteettomassa kunnossa?

    #2
    Ei ole pelkoa suurista ruostehommista, luultavasti vain jotain sinkityksestä johtuvia hapettumia odotettavissa, jos niitäkään.

    Comment


      #3
      Essonpaarissa vähän aikaa sitten keskusteltiin tuosta, ja taidettiin raadin kanssa päätyä siihen, että sinkin ja muun metallin ollessa vierekkäin (kuten oven alareunassa) se kiinnityslista ruospahtaa aika helposti.

      Muista olla kasaamatta hommia kesälomalle, mikäs loma se semmoinen on jos autoja pitää maalailla! :)

      Comment


      • #4
        Mahdollisen ruosteen/hapettumien varalta kannattaisi tarkemmin tutkia:

        - listojen tausta
        - tiivisteiden taustat (erityisesti ovien alatiivisteet & takaikkunoiden tiivisteet)
        - takarekkarin tausta (mustan muovin alta)
        - takavalojen ympäristö
        - takaluukku
        - takalasin ympäristö
        - konepelti
        - lokasuojat (kaaret)
        - tuulilasin ympäristö
        - ovenkahvojen taustat

        yms. kohdat, jotka voisivat olla alttiina iskuille ja hankaukselle.

        EDIT: Listasta unohtui moottoritila ja ikkunoiden ympäristö yleensä. Kyllä se (C4) Audikin ruostuu, vaan ei yhtä herkästi/pahasti kuin aikalaisensa.

        Comment


        • #5
          Nostellaampas vanhaa, kun ei tuoreempaa löytynyt.
          Taisin löytää ensimmäisen c4 korin, jossa ruostetta. Talvella ihmettelin helmassa näkyvää "murtumaa" ja äsken viitsin viimein vilkaista tarkemmin. Pakkeliahan sieltä löytyi vaihtelevasti aina puolen sentin paksuudelle saakka. Alta paljastui lohduton reikä helmassa. Prkl. Löytyykös c4 koriin noita helmapeltejä valmiina, vai karusti vaan hionta ja uuden soiron asettelu jossain maalaamossa-> helmojen maalaus?

          Comment


          • #6
            Itselläni on myös ruostetta C4 S6:ssa, konepellissä vänkärinpuolen saranan kohdalla kupruilee komeasti.
            Tuntuu olevan 80/90 ja 100/A6 tyyppipaikka tuo saranan lähialue, monesta kupruilee mitä oon noita nähnyt.

            Kannattaa käydä varaosaliikkeestä kysymässä, noihin saa ainakin etupään peltejä aika paljon. Marmori on myös yksi vaihtoehto vaikka arvokkaampia osat ovatkin.
            Ja jos ei valmiita helmoja löydä, niin juurikin noin että ruostepala pois ja tervettä tilalle maalin kanssa.

            Comment


              #7
              Itselläni on myös ruostetta C4 S6:ssa, konepellissä vänkärinpuolen saranan kohdalla kupruilee komeasti.
              Ihan muuten sama homma omassa A6:ssa.
              Muuten ei ole kupruja missään.

              Comment


                #8
                Multa löytyy yksi C4 100 Avantti etuveto koppa jos joku haluaa tulla rälläköimään siitä peltiä irti korjaus paloiksi. Etuloksut ja konepelti ovat jo käyttökelvottomia. Ei muutakun puukkosahaa ja rälläkkää mukaan.

                Comment


                • #9
                  Tarttusin välittömästi tarjoukseen, kun ei uskalla ennen katastusta enempää tonkia. Ei van tuo valkeakoski oo ihan naapurissa, ni taitaa jäädä kyläily tekemättä :I

                  Comment


                  • #10
                    Niin ei se sinkkikään ikuista ole..tässä talven aikana hommasin itselle audi 100 q avantin c4 koppasen ja kuskinpuolen alalistat lähti heti kotimatkalla irti ja kaikki muut molemmin puolin repsottaa irstaan näköisesti..ja kyllähän sieltä listojen alta himan ruostekukan alkuja näkyy en tiiä sit kuinka syvälle on päässy..:( Kesällä jahka on aikaa listat lähtee kaikki irki ja kevyt hiekkapuhallus koritinaus ja ovien maalaus.

                    Mietin vain että mitenköhän jotkus uudemmat audin listat sopisivat vai tinaanko vaan kaikki reiät umpeen ja siistin ja vedän maalin päälle.:)

                    Comment


                    • #11
                      kyllä c5-koppa ainakin tuntuu ruostuvan jo lähes normaalia tahtia. takaluukussa ja lokareissa on lupaavan näköistä pullistumaa, ja ovien kulmissa on jo vähän oranssia.

                      Comment


                        #12
                        Oven saranat ruostuu. Mulla on ihan ruskeeta pöpenää kuskin oven alemman saranan ympärillä ja se varmaan kohta kulahtaa poikki.

                        Comment


                        • #13
                          Mun C4:sta katoaa kohta takaluukku...
                          Siellätäällä vähän kukkii muutenkin kevään kunniaksi ;)

                          Comment


                          • #14
                            Pohjois ruottista haettu c4:nen sodankylään -96, sittemmi rovaniemelle..
                            Ruoste piste konepellin etuosassa ja pakoputken viimesenvaimentimen ruuvissa! Niin ja tunkki siit on kierteet ruostunu :)

                            Comment


                              #15
                              Voi tsiisus, täälä itketään kun 20v vanha audi on saman verran ruostees kuin 2 vuotta vanha mersu... missä todellisuudentaju...

                              Comment


                              • #16
                                Sepä se. Siksi ajelenkin tuolla vanhuksella.

                                Comment


                                  #17
                                  Piiloruoste on masentavaa. Pohja näyttää niin hyvältä, massa paksua ja ehjää. Mutta kun ajattelin kurkistaa mitä löytyy etupyörän takaa alkavasta kotelosta. Siinä on 30-40 mm leveä kumitulppa ja massaa tiiviisti päällä. Kun rupesin irroittamaan tulppaa, hups, meisseli läpi. Tulpan reikä oli ruostunut tuplasti suuremmaksi ja tulppa oli hyvän massan ansiosta säilynyt tallessa. Kotelo näytti puhtaalta, ei siis vesi ollut pahemmin päässyt sisälle, vielä.
                                  Kannattaa siis varmuuden vuoksi irroittaa kaikki kumitulpat pohjasta, sormella tunnustella onko koteloitten massa puhdasta valkoista vai ruskeaa. Voi tulla yllätyksiä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jättää nuo "ongelmakohdat" ropeilomatta ja ajaa sen seuraavat 20 vuotta, eikä tartte yöunia menettää;))
                                    Viimeksi muokannut kapaz; 28.7.2012, 15:55.

                                    Comment


                                    • #19
                                      sivulistat

                                      Pohja näyttää niin hyvältä, massa paksua ja ehjää. Mutta kun ajattelin kurkistaa mitä löytyy etupyörän takaa alkavasta kotelosta
                                      Aloin tänään niitä ala- ja sivulistoja vaihtamaan, niin pukkas toiseltapuolelta takaa n. 1 kg märkää hiekkaa, ym., kun ruuvarilla hieman sorkin.
                                      Toinen puoli oli vain n. 1/2 kiloa täynnä märkää hiekkasavi seosta.
                                      Siis takalokarin ja sisälokarin väliin jäävästä kaukalosta.

                                      Ehjät oli sieltä takaa nuo orkkis sivualalistat, mutta aika näköjään tehnyt tehtävänsä.
                                      Vaatisivat kunnon puhdistuksen juoksevalla vedellä edes sillointällöin. (ne kotelot)

                                      Jonkunlaiset valuma-aukot niissä huomioin?

                                      Tuli pestyä ja katsottua, ettei ainakaan näkyvää ruostetta ole ja senjälkeen hieman sinkkisumua siitä raosta ja listat paikalleen sitten huomenna kunhan on kunnolla kuivunut.

                                      Vai, miten?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X