Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 oikea xenon pimeänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 oikea xenon pimeänä

    En nyt pikaisella haulla löytänyt vastaavaa..
    Eli otsikon mukainen vika ilmestyi yön aikana. Illalla kaikki toimi ok. mutta aamulla kun käynnistin auton, ilmoitti järjestelmä että oikea ajovalo ei toimi.
    Ensin arvelin että olisiko yksinkertaisesti vaan lamppu palanut mutta miksi se olisi seisoessaan palanut ja kun lisäksi samaisen puolen ojavalo on myös pimeä ja se on halogen lampulla ja näyttää kyllä ehjältä. Sulakkeet tarkastin ja ne on ainakin ehjiä.
    Kytkentäkuvien mukaan valoja ohjaa auton ohjausmoduli, Vehicle Electrical System Control Module ja siitä tulee suoraan oma piuhansa HID:lle.
    Voisiko järjestelmä olla sitten niin fiksu että katkaisee koko syötön oikeanpuolen valoille jos jokin häiriö on havaittu?
    Päivävalot kyllä toimii.
    Ensimmäiseksi tulikin mieleen kokeilla ihan akun kengän irrottamista mutta nollaako tama sitten muitakin toimintoja, ts. tarvitseeko siihen VCDS ohjelmaa? Sitä ei nyt vielä ainakaan ole tullut hommatua, tai no lite versio löytyy mutta tekeekö sillä mitään..
    Eli uskaltaako akun piuhan käyttää irti?

    #2
    Akun piuhan uskaltaa käyttää irti.

    Vaihda polttimot puolelt toiselle, sillä näät että siirtuukö vika, eli onko vika polttimossa.

    Comment


      #3
      Jääkö tuosta joku herja vikamuistiin? Sieltä voisi löytää apuja.
      Mulla vittuilee kuskin puolen ballasti, eli sattunnaisesti ajovalo ei syty, mutta yleensä noin 5min. ajelun jälkeen toimii taas...Tosin tuon häiriön aikana muut saman kulman valot kyllä toimii.

      Comment


      • #4
        En ole vielä vikamuistia päässyt katsomaan mutta tosiaan tuossa ei nyt pala ojavalokaan. Täytynee ensin kokeilla tuo akun kengän irrotus ja ihmetellä sitten tarvittaessa lisää.

        Comment


          #5
          Tarkasta ne polttimot ristiin, ei ois ekakerta kun haetaan tuntitolkulla vikaa ja on vaan sattunut yhtäaikaa palamaan monta valoa.

          Comment


          • #6
            Okei, Kiitos amalin, tarkistelen ne ensin :)

            Comment


            • #7
              Heh :)
              Ei se vika sitten ollut kuin xenonin "palaminen" tai sitten kosketushäiriö kun se ohjausmoduli siinä valaisimen kopan ulkopuolella oli löysällä, kiinnitysruuvejen natsat katkenneet. korjasin sen ja vaihdoin xenon lampun sekä ojavalo halogenin ja valot lähti toimimaan. Ei kehhdannut tuota Amalin ohjetta, "vaihda ristiin" kokeilla kun senverran kettumainen paikka tuo lampun vaihto :)
              Luultavasti siis auton järjestelmä katkaisee sähköt myös ojavalolta jos päävalo on pimeänä sillä halogen lamppu oli kyllä ehjä mutta vaihdoin samalla kun auki oli.

              Comment


              • #8
                Siihen hankaluuteen... umpion irroittaa kahdessa minuutissa. Polttimon kolmannessa ja asentaa paikoilleen neljännessä.

                Comment


                • #9
                  Umpio kyllä lähtee vähän eteenpäin ilman puskurin irroitusta, antaa jonkin verran kivasti lisää tilaa. Eikä tosiaan ole kuin sillä neljällä ruuvilla kiinni (jos kaikki on vielä tässä vaiheessa ehjänä ja tallessa).

                  Comment


                    #10
                    järjestelmä katkaisee sähköt myös ojavalolta jos päävalo on pimeänä
                    Tätä vähän aavistelin.

                    Tossa oli eilen mulla korjattavana yks Audi TT, josta parkit ja ajovalot pimeenä. Kuulemma pakko olla jotain pahemmin vikaa ku kaikki palanu ja oli katottu, että on varmasti ehjiä polttimoita.
                    Otin polttimot käteen ja kolme neljästä lampusta oli palaneita. Se yksikin varmaan rajatapaus. 1 Parkkipolttimo löyty hyllystä ja sain testattua toimivuuden. Passitin omistajan lamppukaupoille. Turha tuhlata aikaa ajovaloihin, ennenkuin on varmasti toimivat polttimot kiinni, jos vaikka tulis niillä kuntoon.

                    Comment


                      #11
                      Minkä malliset xenon polttimot näissä onkaan ? Pitäisi meinaan vaihtaa.

                      Umpio ei taida irti asti lähteä ilman isompaa jumppaa, vähän saa liikkumaan kyllä.

                      Comment


                        #12
                        Polttimon tyyppiä en muista.

                        Umpion saa kyllä pois vähän väkisin vääntämällä, mutta tarkkana pitää olla ettei naarmuta puskuria.

                        Comment


                          #13
                          Mun mielestä faceliftissä ei saa ? Mutta polttimon tyyppi tosiaan kiinnostaisi etukäteen :)

                          Edit:
                          D2S versiota näyttää ainakin prosyyrit.
                          Viimeksi muokannut vayne; 29.9.2016, 13:28.

                          Comment


                          • #14
                            D2S on tosiaan tyyppi ja vakiovärinsävy jotain 4300..4600K.
                            Ei tosiaan lähde tuo umpio kokonaan irti ilman puskurin irrotusta eikä tarvistakaan senpuoleen. W12 mallissa ilmanputsarit on edessä ja ne täytyy irrottaa jotta mahtuu lamput vaihtamaan.

                            Comment


                              #15
                              Nyt on 4.2 FSI koneen polttimot vaihdettu. Vähän päänvaivaa aiheutti kuskin puoli, kunnes hiffasi.

                              Apukuskin puolelta vain ilmaputsi pois. Koska noissa xenoneissa on se helvetin kiva virtajohto, jonka liitin irtoaa automaattisesti ballastin irrotessa polttimosta ja joka pitää laittaa kiinni vasta viimeiseksi, kun polttimo/ballasti on jo kiinni, ei mun sormet mahtunut kuskin puolelta liitintä laittamaan, vaikka polttimo/ballasti meni helposti.

                              Sisäloksu pois, niin tulipa umpio kuin tarjottimelle eli tilaa pirusti. Umpiot ei tosiaan lähde irti ilman puskurin irrotusta.

                              Comment


                                #16
                                Mitähän eroa noissa on kun prefaceliftistä umpion saa irti kun vänkää vähän. Ei se suosiolla sieltä irtoa :(

                                Comment


                                • #17
                                  Pari viikkoa takaperin -05 pre-faceliftistä yritin väännellä umpiota irti puskuri paikallaan webastolle pääsyn takia, ja ei kyllä pienellä eikä suurellakaan väkivallalla sieltä suostunut tulemaan pois. Umpiot paikallaan kuitenkin xenonit vaihtelin edelliseen 3.7 V8 pre-faceliftiin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuo single frame tulee tosissaan vastaan ainakin.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X