Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe:n jalopuusisusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe:n jalopuusisusta.

    Eli eli, kaverin kanssa alettiin tuumailemaan miltähän näyttäisi coupen sisuta jos "jalopuu" listat olis maalattu esim. punaiseksi. Tästä riemastuneena kuvat digikameraan, sieltä koneelle ja hieman muokkausta photarilla, tuloksena tämmöinen. Kuva Tuo on kyllä vielä liian kirkkaanpunainen, mutta hieman kuvaa antava. Mitäpä mieltä arvon raati on?

    Ps. Jos joku innostuu, niin otan mielelläni muitakin visioita vastaan.

  • #2
    Oikein hienon näköineksi saisi mun mielestä, tietty pitää olla korin väriin sopiva väri sit.
    Itsellä toi ei onnistuisi kuin tuohon keskikonsoliin, joten jääköön se omalta kohdalta ihasteluun.

    Comment


    • #3
      Joo, tarkoitus olis maalata samalla värillä mitä kori on/ollut joskus :)

      Comment


        #4
        On kyllä sanottava että aika harvan yli 20 vuotiaan makuun käy, luulisin.

        Comment


        • #5
          Minkähän näköinen tulisi kun maalaisi ne vaikka punaisella lakalla (tai maalilla millä porukat maalaa auton takavaloja) niin että puun kuviot näkyy vielä läpi? Voisi olla aika jännän näköinen :-)

          Comment


          • #6
            porkkis voi, ja taitaa olla oikeassa, niinkuin yleensä :) En tiedä itsekään mitä tykkäisin hieman vanhempana (vaikka olenkin 20.) Toi Jannen ehdotus on aika mielenkiintoinen, viimeksi eilen pyörittelin semmoista purkkia käsissäni paikallisessa varaosaliikkeessä, ja vanha lakka on muutenkin jo kuluneen näköinen... vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.

            Comment


            • #7
              Vastaus on siis: kuultomaali. Voisi olla selkeesti parempi kuin kun "ylimaalaaminen".
              Sillä lähtisin jos punaiseksi haluat nuo.
              Itselläni on kromi ja alumiinin värit sisustassa esillä.Joku niissä vaan vetoaa...:)

              Comment


              • #8
                <- Musta nahka RoX =)

                Comment


                • #9
                  Käsittääkseni coupen listat ovat zebranoa eli aitoa jalopuuta -itselläni ainakin oli. En näe mitään järkeä maalata niitä. Poistaisin ehkä hilseilleen lakan, hioisin 1200 paperilla ja käsittelisin kirkkaalla Osmo -puuvahalla.

                  Comment


                    #10
                    zebranoa ja muitakin saa www.viilukeskus.fi

                    Comment


                    • #11
                      En toki mikään puuasiantuntija ole, mutta kyllä tuo ainakin ääneltänsä kuulostaa aivan muovilistalta. (eli kun kopauttaa sormella listaa, niin kuuluu terävä kopahdus)

                      Comment


                      • #12
                        Vaikea niitä listoja on puuksi uskoa. Useimmat jalopuut ovat todella kovaa ainetta, joten ei ihme jos kuulostaa muoville. Sademetsissä kasvanutta zebranoa ei juuri enää autoissa tapaa, vaan se on korvattu jollain vähemmän uhanalaisella lajilla. Ote Audi coupen myyntiesitteestä vuodelta -90:

                        Comment


                          #13
                          Zebrano ei ole uhanalainen nykyisen tietämyksen mukaan. Se pomppaa muotipuuksi aina silloin tällöin ja sitten on vuosien hiljaisuus kunnes joku rupee taas zebranosta höpisemään. Se muovinen tuntu tulee niistä 20 lakkakerroksesta mitä sen puuparan päälle vedetään.

                          Taipuu höyrytettäessä ja antaa isoilla pinnoilla melko levottoman kuvan. Puulistoissa ainakin henkilökohtaisesti pidän siitä enempi kuin juuriviilukuviosta jota nykyisin kovasti viljellään.

                          Kynnyslistoihin voisi laittaa bongo-bongo-puuta, kunhan sitä saisi jollain klinkkerileikkurilla vain työstettyä.

                          Comment


                          • #14
                            Tuolta Ranforestreliefin listalta zebranon bongasin.
                            Lakkaus on lähes vihoviimeinen tapa käsitellä puuta. Velipoika manailee, kun meni aikoinaan lakkaamaan mäntylattian. Nyt lakka on kulunut ja hilseilee -lakka pitäisi siis saada pois ja käsitellä uudelleen.
                            Puuvahaa suosittelevat nykyään ja olen sitä itsekin käyttänyt. Talvella rakensin keittiötason ja käsittelin Osmo -puuvahalla. Vaaleaan puuhun kirsikanvärinen vaha tuo hienon säväyksen ja kun sen kiillottaa, ei lakkaa kaipaa. Säännöllinen vahakäsittely pitää pinnan kunnossa.

                            Comment


                            • #15
                              Eli se sitten onkin oikeaa puuta, ei sitä sitten viitsi maalata, mutta jokin pintakäsittely vois olla paikallaan, kun tuo lakka on hilseillyt osasta kohtaa, sekä kulunut. Vissiin paraskeino hioo se ihan puulleasti tasaiseksi, ja sitten lakata vain uudelleen?

                              Comment


                              • #16
                                Varovasti kannattaa kokeilla maalinpoistoainetta, voi olla aika paksulti sitä lakkaa.

                                Comment


                                  #17
                                  OT:ksi menee, mutta mitä se puu V8:ssa on? Ei ole zebranoa. Uusiin malleihinhan saa useamman laatuista viilua.

                                  Mutta aiheesta sen verran että hiilarilistat laittaisin itse tilalle. Ne tietysti maksaakin ja pitäis varmaan tilata ulkomailta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse kyllästyin jalopuulistoihin viime kesänä, ja maalasin ne mustiksi. [kuva] Vaikka itse ne maalasinkin, niin eivät menneet pahasti piloille, ja ovat mielestäni paremman näköiset kuin 80-luvun jalopuut. Oli melkoinen yllätys, kun huomasin listojen olevan oikeaa puuta.
                                    Ja jos oman mielipiteen voi esittää, niin punaiset listat näyttää vähän... - eh - miten sen nyt sanoisi... Vaikkei noita paukkupullomustiakaan voi kylläkään erityisen komeiksi kehua.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tilasin Completokselta aluteipit noitten jalopuulistojen päälle ja jumalattoman kalliista CFC:n "merkkikohtaisesta, muotoonleikatusta" listasarjasta puuttui noin 70 prosenttia listoista. Paloi hermo ja päätin, että sitten laaditaan niihin itse päällystys. Osaako joku antaa vihjeen, miten ne irtoavat. Auto on parkkihallissa sen verran kaukana, etten pääse katsomaan... Tänks.

                                      Comment


                                        #20
                                        Joudut ottamaan ovipahvit/kojelaudan irti, Listojen toisella puolella on sellaset metalli tapit jotka menee ovipahvin läpi ja ovipahvin toiselta puolelta ne kiinni sellasilla "prikoilla" jotka vaan painetaan kiinni. Oliko tarpeeksi sekavasti selitetty, toivottavasti on edes jotain apua. Homma selkenee huomattavasti jos otat vaikka jonkun ovipahvin käteen ja katot sinne listan kohtaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitos! Ymmärsin jujun, mutta juuri sitä pelkäsinkin. Eli jonkin verran isompi operaatio luvassa...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyselenpä vielä noin varoiksi, jos joku sattuisi tietämään. En vieläkään ole päässyt autotalliin asti, mutta aikomus on kova. Mitenkäs nuo puhaltimien säleikköjen reunalistat lähtee irti? Tai enemmänkin, että mistä aloitetaan? Entäs keskikonsolin mittarien ja puhaltimien säätimien kehykset? Tai suurta päänvaivaa aiheuttanut tuhkakupin kansi?

                                            Ihan jos jollain olis kertoa sellainen "hyökkäyssuunnitelma", jotta vältyn pahimmilta särkemisiltä, kirosanoilta ja mielipahalta. Olisin kelpo tavalla kiitollinen!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos joku tarttee tehtaan hiilikuitu-versioita, niin löytyy B4 koriin etu ja takaoviin (ei siis coupe)

                                              http://cgi.ebay.de/ECHT-CARBON-Tacho...QQcmdZViewItem

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lape:

                                                "Mitenkäs nuo puhaltimien säleikköjen reunalistat lähtee irti? "
                                                Tarkoitatko sivupuhaltimia? Onko niissä puuta, kun ei muistu mieleen?
                                                Jos on, niin purattaa koko kojiksen irti.

                                                Keskiosan palikoihin pääset käsiksi purkamalla keskikonsolin ja vääntämällä autom.ilm./puhaltimien muovin pois pailtaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hmm... Nyt kun kysyit, niin alkoi itseäkin epäilyttää. Täytyy mennä illalla tallille. Kyselenpä sitten lisää.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei niissä ainakaan orkkispuuta ole.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ok, tuo ylempänä ollut kuva punaisista listoista siis hämäsi minua. Kunhan täältä töistä pääsen, niin menen tallille raapimaan päätäni.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ok. Eli jalopuusarjaan kuuluvat seuraavat osat:

                                                        1) Tuhkakupin kansi
                                                        2) Lisämittariston kehikko
                                                        3) Lämppärin säätimien kehikko
                                                        4) Hanskalokeron yläpuolella oleva "lätkä"
                                                        5) Ovien listat
                                                        6) Takapenkin sivuilla menevät listat

                                                        Ei muuta, eli nuo puhaltimien kehikot yms. olivat mun mielikuvitustani. Hanskalokeron yläpuoliseen listaan päässee käsiksi hanskalokeron tipauttamalla. Sitten alkaapi tulla täsmäkysymyksiä:

                                                        A) Tuhkakupin kansi. Sen irroittaminen vaatinee keskikonsolin alaosan irti saamisen?
                                                        B) Lisämittariston kehikko irronnee samassa yhteydessä, kunhan pääsen sen taustaan kiinni?
                                                        C) Lämppärin säätimien kehikko. Ymmärsin söörtsäämällä, että nupit irtoavat vetämällä ja niiden alta pitäis löytyä kiinnitysruuvit. Onko näin? Kun eivät tunnu kohtuullisella voimalla vetämällä irtoavan.
                                                        D) Ovet. Miten pirussa ovien verhoilut irtoavat? Joskus aikoinaan Esco-vainaassa irtosivat vain talttapäällä sohimalla oven ja verhoilun väliin, mutta Audissa näyttävät olevan harvinaisen hyvin kiinni.
                                                        E) Täällä on ilmeisesti ollut ohje keskikonsolin irrottamiseen, mutta siihen viittaavat linkit kertovat ohjeen kadonneen bittitaivaaseen. Kuinka se keskikonsoli oikeasti irroitetaan?

                                                        Kiitän ja kumarran polvillani, jos joku minut nyt tästä päästää yli. Oikeastaan voisin sitten kokemuksistani laatia tekstin, kuten aikoinaan laadin niistä B6:n peilinkuorien asennuksestakin. Onpahan sitten sekin dokumentoitu jälkipolville.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ovipahvi lähtee ottamalla ensin kahvan kuusiokolot (kaivele 3 rei'istä) löysälle, kahva pois, alta paljastuvat kahvanpitimet pois, avauskahvasta 1 ruuvi, takareunasta 1 ruuvi ja sitten vain nostetaan ylöspäin.
                                                          Katso ettet hukkaa koukuissa olevia kumirillukoita, alkaa muuten ääntämään.

                                                          Keskikonsolista takatuhkis pois, sieltä ruuvit pois, jarrukahvan edestä peitelevy irti, sieltä ruuvi pois, takaosan pujotus pientä väkivaltaa käyttäen pystyynvedetyn jarrukahvan yli, lisämittaristomalleissa lämmönsäätimien peitelevy pois, sieltä alta pari ruuvia alareunasta että lähtee pieni peitelevy mittarien päältä pois, vaihdenuppi pois kiertämällä ( tässä välissä voi ottaa 1 ristipään jarrukahvan edestä vek ja nostaa pussin pois tai sitten olla nostamatta ).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ovipahvien irroittaminen pitäisi kyllä tuolla ohjeella onnistua. Kiitos!

                                                            Mutta yhä, pitäisikö niiden lämppärin säätönuppien irrota vetämällä? Ja miten takatuhkis irtoaa, kun sitä tutkiessani vaikutti perin kiinteältä installaatiolta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X