Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kirkaslakka metallivärille

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kirkaslakka metallivärille

Mitä kirkaslakkaa suosittelisitte metallivärin päälle satunnaisiin pikkukorjauksiin (kiveniskemät ym.)? Työvälineinä on kynäruisku ja joskus harvoin isommissa hommissa normi paineilmaruisku.

Automaalareiden käyttämä 2-k kirkaslakka on varmaankin paras, mutta eräs maalari kertoi että kerran avatun kovettajapurkin säilyvyys on todella heikko, parissa viikossa menee huonoksi. Tuollainen kovettajapurkki kuitenkin maksaa aika lailla, joten muutaman kiveniskeämän korjaaminen tulee suhteettoman kalliiksi. Onko tuo säilyvyys todellakin näin huono?

Kilikalipurkeissa myytävä 1-k akryylilakkojen kesto ei ole kovin hääppöinen ja ajan myötä lakka tuuppaa kellastumaan. Olen jostain lukenut että Motipin lakka pitäisi olla hieman muita parempaa, mutta en ole sitä vielä kokeillut.

Olen myös kokeillut Hempel'sin Marinelakka 520:sta, joka on 1-k polyuretaanilakka. Sen kesto ei kuitenkaan myöskään ollut tyydyttävä ja lupauksista huolimatta lakka kellertyy kuivuttuaan. 520:nen on nyttemin poistunut markkinoilta.

POR-15:ta löytyy Pelucid-niminen 1-k lakka, kellään kokemuksia siitä? Mobitiveltä sitä ei enää jostain syystä saa.

Itse ostan paikallisesta automaaliliikkeestä pienen määrän 2k-autolakkaa kerrallaan. Myyvät siis vaikka muutaman senttilitran lakkaa kerrallaan. Ei tule säilöntäongelmia ja ei ole iso vahinko vaikka lakka menisikin pilalle varastoinnin aikana. Edellisestä ostoksesta on reipas vuosi ja ainakin joku aika sitten lakka ja kovettaja oli vielä ihan ok. Muistaakseni lakka on Spies & Heckerin valmistetta.

Kysäise jostain automaaleja sekoittavasta maalikaupasta, josko myisivät pienen määrän lakkaa sekä kovettajaa kerrallaan.

1k lakat kannattaa suosiolla jättää kaupan hyllyyn.

Comment

Markus, kysäise Auran väri- ja varaosasta. Tampereentien Prismaa vastapäätä. Hain sieltä juurikin tuota Spies&Heckerin 2k lakkaa purkin, 23?. Ymmärsin, että tekevät lakkoja ja maaleja alkaen desin purkeista.

Comment

Massavärinä mulla on juurikin Spies & Heckeriä jonka olen hakenut tuolta AVV:stä. Hataran muistikuvan mukaan sieltä tarjottiin mulle aikoinaan 2k-lakan kovetinta ainoastaan litran pönikässä, mutta pitänee käydä kysymässä uudestaan.

Comment

Working...
        X