Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (C4) maavara riittämätön, konsteja katsastukseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (C4) maavara riittämätön, konsteja katsastukseen?

    Eli on otsikonmukainen ongelma. Auto ei näytä sivultapäin kovinkaan matalalta, mutta auton alla on näkymä ihan toisenlainen. Ennen pakoputken uudelleenkiinnitystä maavara tasaisella alustalla oli noin 30 millin luokkaa. Nyt kun pakoputki on nostettu niin ylös kuin mahdollista on maavara noin 70mm katalysaattorien ja u-palojen kohdalla.

    Paljonko teillä ässän omistajilla on mittaa pyörän navasta lokarin kaareen ja paljonko on tällöin maavara matalimmillaan? Onko ideoita millä saisin noin 10 milliä lisää korkeutta katsastukseen vaihtamatta alustasarjaa? Lueskelin tuosta ufo/vanne topicista muillakin olleen samanlaisia ongelmia. Teppo kehui tuota H&R / bilstein settiä hyväksi, olisiko sulla Teppo antaa noita ym. strategisia mittoja ja kenties kuvaa sivuprofiilista? Tässä kuvassa näyttäisi Konilla olevan takaiskarissa jonkinlainen sokkasäätö, mutta tässä etuiskarin kuvassa ei näyttäisi olevan säätöä ollenkaan. Paras vaihtoehto olisi varmaan kokeussäädettävä sarja, mutta hintaa näyttää FK:llakin olevan halvimmillaan noin 1600 euroa.

    EDIT: linkit korjattu toimiviksi

  • #2
    kunnolliset renkaat?

    Comment


    • #3
      Renkaat on ihan kunnolliset ja kulutuspintaa on riittävästi jäljellä. Voishan se tietysti tilapäisesti katsastukseen auttaa, mutta renkaiden halkaisija ja ympärysmitta on tuolla rengastuksella sama kuin vakio 16" tuuman vanteilla ja renkailla.

      Comment


        #4
        Tuossapa ois kuva minun ässästä H&R/bilstein setillä...


        saman korkuinen jokseenkin kuin sinulla, eikä mitään ongelmaa katsastuksessa (sen puolesta). :)

        ps: toi sun etuiskari esimerkki ei ole urssin iskaria nähnytkään.

        Comment


        • #5
          Paras vaihtoehto olisi varmaan kokeussäädettävä sarja, mutta hintaa näyttää FK:llakin olevan halvimmillaan noin 1600 euroa.
          Ite ostin FK:n Säädettävän alustan, maksoi vähän päälle tonnin, tämä sarja tuli kyl suoraan saksasta.

          Comment


            #6
            On sitä muittenkin ässiä "nostettu" katsastuksessa siihen tarkistuspukille tässä taannoin... tuntuu olevan epidemia ässän omistajien keskuudessa tuo isänmaan läheisyys. Mulle tulee kanssa hiukan nykyistä korkeampi setti alle, jahka vaihtotöihin aletaan.

            Kerro ihmeessä ratkaisustasi, sitten kun saat tuon ongelman pois päiväjärjestyksestä. Ehdotuksia vastaanotetaan...

            Comment


            • #7
              Tuossakin on jonkinlainen alustasarja. Normaaliajossa ei ota koskaan kiinni, mutta jos ajaa esim. korkean kynnyksen yli, on takaloosterissa mukana pari koolinkia sillaksi, koska katalysaattorit ottavat herkästi kiinni.

              Comment


              • #8
                Katsastus alkaa olla taas ajankohtainen ja maavara on entistä pienempi kahdestakin syytä, jouset on painuneet entistä enemmän ja tuli laitettua toukokuussa 3" putki alle. Putki on vetoakselin kohdalla aika matalalla ja takapäässä matalin kohta on etummaisen äänenvaimentajan kohta.

                Paljonko teillä ässän omistajilla on maavarat niiden H&R ja eibach settien kanssa? Ei viittis vakioksi palauttaa, mutta maavaraa saisi olla kuitenkin enemmän kuin nyt.

                Comment


                • #9
                  Mulla on -40mm madalluksen kanssa just laillisuuden rajamailla.
                  Eli kun olin katsastuksessa, niin inssin ajaessa sisään jumpsahti siihen niiden nosturiin. Ei mitenkään kovaa mutta niin että nosturi kulki mukana.
                  Kun inssi nousi autosta, jäi sinne pieni ilmarako, eli laillinen.
                  10-15 minsaa sitä kikkailtiin siitä pois kun jonkun piti istua autoon ajaakseen sitä.

                  Ottaa kieltämättä välistä päähän kun on tiettyjä paikkoja mistä ei voi kuvitella edes ajanvansa kaupungissa, vaikka auto on "laillinen".
                  Talvea odottaa toisaalta innolla, toisaalta kauhulla kun pitäis 15" rimpuloilla ajaa ja aurata muille tiet mennessään...

                  Comment


                    #10
                    Navasta kaareen: edessä 360mm takana 340mm.

                    H&R:n jouset alla ja vähän piti "keventää" autoa että sai nosturin alle.
                    Kattien U-raudat oli siis alin kohta.
                    Vähän oli katsastus setä sitä mieltä että on liian matala mutta vakuuttelin että kyllä siellä pitäis se 80mm olla joka puolella autoa.

                    Mittailin tota korkeutta tallin lattialla ja mulla oli 8cm korkea betonikivi jota työntelin auton alla.

                    Comment


                      #11
                      Etumaisen äänenvaimentimen voipi korvata parilla putkenpätkällä, josko tuo auttaisi siihen kohtaan muutaman millin :)

                      "Tepon setillä" tuli autoon (navan keskeltä kaaren reunaan) edessä öbaut 350mm ja takana 355mm. Kannatti vaihtaa, pohjan pauke loppui varmaan noin 90% paikoista, joissa ennen kolisi. (Viroa ei lasketa, sinne reissuille pitäis hankkia varmaan ilmajouset)

                      Comment

                      Working...
                      X