Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 ohjaus kääntyy itsestään!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 ohjaus kääntyy itsestään!

    Auto on awt koneinen 2001 b5 1.8T quattro. ongelma oli ensin se että ohjaus oli todella jäykkä, siis sellainen että sai kaksin käsin vääntää rattia kun auto on maassa, kierroksia nostamalla n.3000 sai tehostimen mukaan peliin. auto nosturilla renkaista kääntämällä on ihan herkkä. Vaihdoin pumpun ja uudet öljyt jolloin alkoi pelaamaan paremmin ollen jopa yliherkkä, mutta nyt auton ollessa käynnissä ja paikallaan alkaa ohjaus kääntymään itsestään siihen suuntaa mihin sitä on viimeksi käännetty!! se siis vetää itestään vaikka laidasta toiseen jääden lopuksi painamaan ääriasentoa vasten. Kun sillä tämän jälkeen lähti ajamaan meni ohjaus taas jäykäksi kuin panssarivaunussa. Ihan kuin joku venttiili ohjausvaihteessa sekoilisi? Minkälainen toimintaperiaate näissä on?

    Ja tarkennuksena vielä että auto oli seissyt pihalla yli vuoden konevikaisena, kun sen ostin. Näin ollen paskat vanhat öljyt on voinut tehdä tehtävänsä, jos seassa on ollut esim vettä.
    Viimeksi muokannut okkim; 28.8.2016, 22:39. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

  • #2
    Eiköhän se vika siellä hammastangossa ole.

    Comment


    • #3
      Ajattelin ennemmin että voisi olla siinä suuntaventtiilissä tai servossa mikä ohjaa öljyn painetta puolelle tai toiselle?? Luulisi hammastanko vian olevan kokoajan samanlainen eikä muuttavan käytöstään jatkuvasti. Onko tämmöinen pulikka vaihdettavissa/korjattavissa ilman koko vaihteen uusimista?

      Comment


      • #4
        Nii itse en oo kyl ikinä purkanu, voihan sitä kysellä täält jos joku ois.

        Comment


        • #5
          Irrottelin nyt koko käkkylän ja olihan tuo päästäny ölppää toisen suojakumin sisään, joten tilasin saksasta uuden tarvikkeen/tehdaskunnostetun. 2vuoden takuu ja 230e posteineen hintaa. Ei kannata purkuosien kanssa leikkiä kun hinnat on katossa ja varmuutta kunnosta ei ole. Täytyy vaikka kunnostella tuo vanha jemmaan jossain välin kun on aikaa.
          Viimeksi muokannut 2.6Q; 29.8.2016, 13:50.

          Comment


          • #6
            Ja ongelmista seuraavaan.. nyt ohjaus pelaa, suurin syyllinen tuohon tehostimen pois putoamiseen oli nähtävästi irrallaan oleva säiliön suodatin joka tukki osan pumpun imuletkun reiästä. ABS meni häiriöön kun lähdin ajamaan pyöräkulmia sen suuremmin säätämättä ja ratti oli vinossa. Antoi ohjauskulma anturi vikaa. Oikaisin ratin nyt luotisuoraan ja kerkesin käydä auton leimaamassa niin kotiin ajellessa meni abs taas häiriöön. Kokeilin sitä auto käyntiin ja 5s kummassakin laidassa sit keskelle ja uudelleen käynnistys, mutta ei vaikutusta. Nyt herja tulee aina kun vauhti ylittää jotain 30kmh. Anturit katottu testerillä ja ne näyttää 1kmh tarkkuudella samaa arvoa. Oisko tuohon kulma-anturin sopeutukseen minkälaista ohjetta??

            Comment


            • #7
              Säädä ny hyvä mies eka ne pyöränkulmat. Miksi sitä rattia menit sätämään?? Ja mitä se herjaa ?

              Comment


              • #8
                Säädin jo pyöräkulmat joilla oikaisin ratin, eikös yllä lukenut??? Sytyttää luistoneston ja abs valon 30kmh vauhdissa. Herjaa ohjauskulma anturia. Katottu laakkosen testerillä, samalla tarkastettiin että anturi näyttää kulman ihan oikein asteina kun rattia kääntää. Luulisi sen vaan vaativan jonkun calibroinnin tai sitten signaali pätkii jossain vaiheessa aieuttaen tämän. Onko itse anturit näissä miten herkkiä vikaantumaan? Ei kiinnostaisi huvikseen vaihdella osia
                Viimeksi muokannut 2.6Q; 7.9.2016, 09:04.

                Comment


                  #9
                  Ei tuosta nyt ihan helposti käynyt selville miten sait ratin suoraan.

                  Se vaatinee nyt ESP:n kalibroinnin. Jostain täältä löytyy ainakin amalin nimimerkin kirjoittamat ohjeet.

                  Comment


                    #10
                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...#Basic_Setting

                    Comment


                    • #11
                      Pitää varmaan lunastaa hex-net, sillä ois kyllä käyttöä muutenkin

                      Comment

                      Working...
                      X