Pitkällisen harkinnan tuloksena päädyin LuminaLightsin Striker 370-malliin ja johtosarjaan. Isommalle ei olisi ollut törmäyspalkin alla tilaa ilman anturin siirtoa. Anturi lienee lämpötilan mittaus syylärin edessä, sellanen valkoinen potikka. Maski irti tällä ohjeella Kiinnitys onnistui lampun mukana tulleella raudalla ja 3 kpl M8 pulttimutterilla. Kiinnityksen lisäksi tuikkasin väliin kirkasta saniteettisilikonia. Seuraavaksi olis vuorossa kytkennät. Matkustajan puol. etu-umpiosta heräte pin11 valk/violetti. Johdot samaa puolta pitkin tuulilasin alle kaukaloon, ja siellä sulakerasialle, josta jatkuva virta kiskolta. Matkalta vapaa maadoituspiste käyttöön, umpion jälkeen taitaa olla lähin saatavilla oleva. Johtosarjassa oleva katkaisija olisi tarkoitus viedä kuskin jalkatilaan. Vielä en ole keksinyt että mistä, mutta eiköhän jokin reikä löydy kun irroittelee kuskin jalkatilan peitteitä.
--> Läpivienti löytyi kuskin jalkatilan yläreunasta keskeltä. Alapuolen muovi on kiinni kolmella M10 mm ruuvilla, joista kaksi alhaalla ja yksi oven puolella sulakerasian kannen (alla linkki sulakerasian sijaintiin) alla. Läpivientikumista läpi pienellä ruuvarilla ja piuha pätkän MMJ:n keviä apuna käyttäen konehuoneesta kajuuttaan. 1,5mm keltavihreä (kevi) on jäykkää ja helppo ujuttaa ahtaista paikoista läpi varsinainen kaapeli siihen teipattuna kiinni. Katkaisijalle löytyy useita maadoituspisteitä kuskin jalkatilasta. Itse katkaisijan porasin näkymättömään paikkaan jalkatilan peittomuoviin ratista vasemmalle katsottuna. Löytyy käsikopelolla tarvittaessa, muttei häiritse vihreällä ledillä tai esteettisesti.
Kaikkiaan suht helppo projekti, vaikkei kovin paljoa vastaavista olekaan kokemusta. Aikaa sain turattua 8 tuntia, josta suurin osa meni ihmettelyyn.
--> Läpivienti löytyi kuskin jalkatilan yläreunasta keskeltä. Alapuolen muovi on kiinni kolmella M10 mm ruuvilla, joista kaksi alhaalla ja yksi oven puolella sulakerasian kannen (alla linkki sulakerasian sijaintiin) alla. Läpivientikumista läpi pienellä ruuvarilla ja piuha pätkän MMJ:n keviä apuna käyttäen konehuoneesta kajuuttaan. 1,5mm keltavihreä (kevi) on jäykkää ja helppo ujuttaa ahtaista paikoista läpi varsinainen kaapeli siihen teipattuna kiinni. Katkaisijalle löytyy useita maadoituspisteitä kuskin jalkatilasta. Itse katkaisijan porasin näkymättömään paikkaan jalkatilan peittomuoviin ratista vasemmalle katsottuna. Löytyy käsikopelolla tarvittaessa, muttei häiritse vihreällä ledillä tai esteettisesti.
Kaikkiaan suht helppo projekti, vaikkei kovin paljoa vastaavista olekaan kokemusta. Aikaa sain turattua 8 tuntia, josta suurin osa meni ihmettelyyn.
Comment