Tarkoitus olis upottaa LED-lisävalopaneeli (120 W Maxtel) tuohon maskiin. Pistän lisää kuvia kunhan etenee. Vinkit tervetulleita!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 ledipitkät maskiin
Collapse
X
-
A4 B8 ledipitkät maskiin
Oli ajatus ensin laittaa niittimuttereilla suoraan palkkiin vaa ei ois lamppu sattunu oikiaan kohtaan sillain ni taiteilin alulatasta kiinnikkeet. Ne poppareilla ja silikonilla palkin taakse.
Ja pasi_, tänään vasta ehtii testaamaan pimeässä että tekeekö tuolla mitään.
Comment
-
Mä olisin kyllä laittanu täysin samoin. Tuo LED-mötikkä ei paina niin paljoa, ettei tuo popparimäärä sitä pitäis. Silikoni toimii sekä resonoinnin estäjänä että tiivistysliimana. Nää on näitä mielipide kysymyksiä, mutta ei tuota kyllä tuolta maskin alta huomaa ellei oikeasti etsimällä etsi. ^^ Olisiko tuo edes mahtunut tuohon logon kohdalle? Jossakin välissä se auton pyöreys ottaa vastaan ja kappas ollaankin jo syylärissä kiinni :P
Comment
-
Vaikea nähdä mitä lisäarvoa silikoni tuo verrattuna siihen että olisi vaan kiristetty metalli metallia vasten. Jos tuolla on haettu jotain resonoinnin estoa niin voisi kuvitella että käytännössä lopputulos tärisee enemmän kuin täysin kiinteästi asennettu valopalkki. Mutta eipä tuo haittane kun pitkät osaa kytkeä ajoissa pois niin ei häikäise muita.
En epäile etteikö popparit pidä mutta tuo silikoni... poppareiden sijaan olisi varmaan voinut ruuveillakin laittaa mutta jokainen tekee tavallaan.
Comment
-
Tuo liimasilikoni pitää itessään jo aika hyvin ku kuivuu kunnolla. Pari(lue kymmeniä) raskaan kaluston hakekontteja tehny ja ne kasataan samantyylisellä systeemillä(toki suurimmaksi osaksi pulteilla mutta tämä on sen verran pienemmällä rasituksella että nuo popparit riittää)..sitte ku niitä kontteja joutuu aina sillon tällön myös korjaamaan ni huomaa kyllä tuon liimasilikonin merkityksen. Pelkät popparit tai pulttiliitokset tahtoo ajan mittaan nitkua irti ja syö reijjän väljäksi jos liitettyjä kappaleita ei sido jollain. Toki kukanenki tekkee ninku parhaaksi näkee. Ite en nähny niittimutteria+pulttia tarpeelliseksi tuohon ku ei tarvi jokapäivä ruuvata.
Ja se paikka tosiaan käsiteltiin jo pariinki otteeseen..
Loskapaskat on varmasti tympiämpi putsata mitä maskin ulkopuolelta, sehän on aika selvä asia vaa jospa tuon kans pärjäis ja kerrotaan kokemuksia kuhan niitä kertyy.
Comment
-
Niin... eli se on siis kiinni liimalla(silikoni) ja poppareilla eikä "silikonilla ja poppareilla". Rohkenen epäillä etteikö oikein tehty ruuviliitos pitäisi jopa alumiinissä. M6 ruuvissa on 1mm nousu ja jos tuo törmäyspalkki on >3mm paksua niin luulisi pysyvän kin kierre on kolmen nousun paksuudelta kiinni?? Mulle on kyllä jäänyt sellainen mielikuva että nimenomaan niittausta käytetään jos halutaan joustava rakenne ja ruuvi/pulttiliitoksella saa pitävän ja jäykän liitoksen. Jotain hakekonttia on vähän huono käyttää perusteena liitoksen hyvyydelle kun tuossa kuten esim lentokoneissa tarvitaan liitos joka ei murru/katkea/repeä koska ei pääse joustamaan yhtään.
Noin niinkun jos asennustarvikkeet ei ole "töistä ilmaiseksi" niin eikös niiden ketkä tuollaisen haluaa, kannattaisi rakentaa se esim rekisterikilven alle tulevasta lisävalotelineestä. Vajaan kympin osa (RST 15€) ja kiinnitysreijät yms valmiina, joskin ei välttämättä mätsää suoraan reijät ledipalkkiin. Valon korvakkeet osoittamaan eteenpäin ja rauta kiinni törämäyspalkin taakse.
Comment
-
A4 B8 ledipitkät maskiin
Ei taijja olla kolmea milliä seinämä tuosa törmäyspalkisa, en toki mitannu mut tuntu ohuemmalta. Niittimutteri varmasti ainut fiksu vaihtoehto noille poppareille.. Pelkkä kierre+pultti tuskin pitää, siitäki jonkun verran kokemuksia tuolta raskaan kaluston puolelta.
Tuo teline kans varmasti hyvä vaihtoehto jos sattuu saamaan sopivan, vahva tunne että joutuu tekemään vielä telineet että saa panelin kiinni ja siinä taas tulee lisää mahollisesti irti nitkuvia liitoksia.. Ja kyllä, nuo asennustarpeet on työpaikan ylijäämää [emoji23]
Ninku aiemmin sanoin että oli alunperin tarkotus pultata suoraa törmäyspalkkiin vaa ei passannu valo aukkoon siten ni tein semmoset telineet mikkä ei tarvinu moniata eri liitoksia, aina tukevin niin minun mielestä..Viimeksi muokannut ande; 2.9.2016, 06:03.
Comment
-
Kiitos hyvistä kiinnitysvinkeistä toistaiseksi. Mulla on alunperin rekkarikilven taakse tarkoitettu kiinnikerauta mutta ajattelin laittaa sen muoviritilän taakse "nurinpäin".
En tiedä miten tarkkoja tällä foorumilla ollaan laittomien asennusten suhteen mutta onko tuo anden paneeli tieliikenteeseen hyväksytty? Tietääkseni valoja pitää olla aina parillinen määrä eteenpäin.
Comment
-
Omasta mielestä tämä toteutus on paljon parempi kun ämpärin kokoiset valot keulalla kilven päällä/alla.
Ei näytä per#eeltä vaan ulkonäkö pysyy samana, mutta näkyvyys paranee.
Comment
-
Tekniikan maailmasta poimittua. "Sekin on mahdollista, jos sauvan etäisyys ajoneuvon uloimmasta ulkoreunasta on ajoneuvon molemmilla puolilla enintään 0,4 m, ja jos sauva on vähintään 0,8 m:n pituinen. Eli 159 cm leveään autoon saa asentaa yhden vähintään 80cm leveän ledipalkin keskelle. Leveämmissä autoissa palkin pitää olla pidempi yllä olevien ehtojen mukaan.
Kappalemäärä- ja symmetriavaatimus ovat aiheuttaneet Trafissa puhelimen pirinää. Monille on tullut mieleen kysymys, saako sauvamallisia valaisimia asentaa kaksi päällekkäin. Vastaus on, että saa."
Vai onko sauvamallisia lyhkäsiä valoja olemassa.
Comment
-
Eikös tuo Maxtel lueta samassa rungossa olevaksi kahdeksi valaisimeksi?
https://www.erikoistekniikka.fi/etus...-5/3010130212/
Comment
-
Tässä allekirjoittaneen laiton asennus Hellan panelilla. Käytin itse 6mm niittimuttereita joilla kiinnitin asennusalustan puskurin palkkiin. Valokuvio olisi ehdottomasti parempi jos tuon saisi maskin yläosaan mutta sitten olisi pitänyt melkein poistaa rinkulat ja asennus ei olisi enää niin siisti.Viimeksi muokannut Mxwll; 4.9.2016, 12:41.
Comment
Comment