Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarrukahva ei jää ylös

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsijarrukahva ei jää ylös

    Just kun piti A6 viedä leimalle niin käkkäri sano sopimuksensa irti. Tai kyllä itse jarrut toimii, mutta kahva vaan ei jää ylös, eikä jarrut päälle. Nappi ei ole jumissa, vaan ilmeisesti kahvan sisällä on jotain rikki/irti kun sitä tuttua 'naksutusta' ei kuulu kun kahvaa vetää ylös.

    Saisko tuota kuntoon purkamatta koko keskikonsolia? Kahva on kait yksittäinen osa johon ei saa varaosia?

    #2
    Jaa-a.. just eilen puuhastelin A3:n kässärin kansssa. A6:sta en tiedä, mutta ainakin A3:ssa takapenkkiläisten tuhkiksen alla on kässärin vaijerin sisäpään kiinnitykset. Jos A6:ssa on samanlainen, niin otapa se irti ja kurkkaa sinne alle.

    Voi olla, että kässärin vaijerit ovat olleet sen verran löysällä, että ne ovat irronneet siitä puolikaaren muotoisesta metallisesta hahlosta (siellä tuhkiksen alla). Toinen vaihtoehto on, että vaijerit alkaa olla vaihtokunnossa ja ne jumittaa jo sen verran, että kun päästät kässärin nopeasti irti, niin sisäpään kiinnitykset lähtee irti kun vaijeri ei palaudu enää yhtä terhakasti. Jos satut löytämään vaijerien sisäkiinnitysmestan ja se on samanlainen kuin kolmosessa, niin sitä on helppo säätää. Ei tarvii kuin pienen jakarin/lenkkiavaimen ja hieman sorminäppäryyttä.

    Vaihdoin itse eilen kuskin puolen vaijerin, kun talvella tuppas jäätymään kiinni. Vanhasta vaijerista oli mennyt satulan pään suojakumi rikki ja sen myötä kuravettä oli päässyt menemään vaijerin sisälle.

    Comment


      #3
      Mulla käänty viime vuonna katsastuskonttorin pihassa risasta käsijarrukahvan sisältä se lukituslipare ympäri, jolloin kahvan lukitus lakkas toimimasta. Kahvan purkamalla sen sai "pienen" miettimisen jälkeen taas oikeaan järjestykseen ja toimintakuntoon.

      Comment

      Working...
      X